پشت پرده استوری ستاره آبی‌ها؛ استقلال او را نمی‌خواهد!

خبرورزشی نوشت: یکی از موثرترین بازیکنان استقلال در فصل بیست و دوم لیگ برتر و رقابت های جام حذفی مدافع فرانسوی این تیم بود، اما...

آرتور کوین یامگا که در ابتدایی فصل بیست و یکم لیگ برتر به استقلال پیوست با عقد قراردادی دو ساله تا پایان لیگ برتر بیست و دوم بازیکنان این تیم به شمار می‌رفت.

گرچه یامگا در حدفاصل لیگ بیست و یکم و بیست و دوم قرارداد مالی اش را تمدید کرد و با مصطفی آجورلو (مدیرعامل وقت باشگاه استقلال) هم عکسی به یادگار گرفت اما تمدید قرارداد این بازیکن (برای فصل بیست و سوم) منوط بر رضایت طرفین عنوان شده بود. او تا نهم تیر ماه امسال یا سی ام جون ۲۰۲۳ با استقلال قرارداد دارد و پس از آن بازیکن ازاد محسوب می‌شود. او تقریبا تمام پولش را هم از استقلال دریافت کرده است و از این بابت مشکلی برای استقلال بوجود نخواهد آورد.

با توجه به بدقولی‌های به وجود آمده در موضوع پرداخت پول یامگا از سوی باشگاه استقلال و دلخوری مدیر برنامه‌های خارجی این بازیکن (که در اسفند ماه برای باشگاه استقلال نیز نوتیس (هشدار) رسمی را ارسال کرده بود، شرایط این فوتبالیست در ماه‌های پایانی با باشگاه استقلال چندان مطلوب به نظر نمی‌رسید.

از طرفی با توجه به قرارداد نسبتاً سنگین این بازیکن در سال دوم و بالا رفتن ارزش یامگا در سایت ترانسفر مارکت، برخی از مشاوران مدیرعامل باشگاه استقلال بر این عقیده هستند که با نصف مبلغ مورد نظر یامگا می‌توان بازیکنان خوب داخلی را در پست او جذب کرد. ضمن اینکه طی روزهای گذشته و با بخشنامه رسمی از سوی نهاد ریاست جمهوری قرار شده باشگاه‌های لیگ برتری (به ویژه دولتی‌ها) حتی الامکان از نفرات خارجی استفاده نکنند تا مشکلی در پرداخت ارزهای خارجی نداشته باشند.

استقلال دیگر یامگا را نمی‌خواهد/ علت انتشار پیام بازیکن فرانسوی مشخص شد

از این رو شنیده می‌شود باشگاه استقلال با پایان یافتن قرارداد یامگا به شکل تلویحی با او خداحافظی کرده و ظاهراً قصدی برای تمدید قراردادش وجود ندارد. مگر اینکه جانشین ساپینتو اصرار کند که قصد دارد در ساختار دفاعی فصل آینده از چنین بازیکنی بهره مند شود. اخبار رسیده از باشگاه استقلال حاکی از آن است با توجه به ارزش گذاری سایت ترانسفر مارکت برای یامگا که او را فوتبالیستی یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورویی تعیین کرده! مدیر برنامه‌های این بازیکن حداقل برای یک فصل حضور در استقلال ۶۰۰ هزار یورو درخواست خواهد کرد که این مبلغ با قیمت امروز یورو هزینه سنگینی برای باشگاه استقلال به شمار خواهد رفت.

قطعاً یکی از دلایل انتشار متن امروز یامگا در صفحه اینستاگرامش اطلاع از خداحافظی ساپینتو و مسائل مربوط به کادر فنی بوده اما بخش دیگر تصمیم این بازیکن را می‌توان به موضوع پایان همکاری اش با استقلال ربط داد. با توجه به مشکلات مالی و ارزی باشگاه استقلال برای فصل آینده و اتفاقاتی که در ارتباط با پرداخت بدهی به استراماچونی برای باشگاه استقلال رقم خورد مدیران وزارت ورزش نیز تمایلی برای در اختیار گرفتن بازیکنان خارجی در تیم استقلال ندارند.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1775140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
    0 0
    اینا که دارن مربی خارجی میارن