۰ نفر
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
نیروهای ناتو در اروپای شرقی دوبرابر شد

ایسنا نوشت: سخنگوی ناتو گفت، این ائتلاف نظامی تعداد نیروهای مستقر خود در اروپای شرقی را از سال ۲۰۲۱ از تعداد ۵۰۰۰ به ۱۰ هزار رسانده است اما با این حال برنامه‌های دبیرکل ناتو مبنی بر افزایش ۳۰ برابری تعداد نیروها هنوز محقق نشده است.

اوآنا لانگسکو، سخنگوی ناتو به روزنامه واشنگتن پست گفت که چهار گروه نبرد جدید ناتو در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی مستقر شده‌اند و به گروه‌های دیگری در استونی، لتونی، لیتوانی و لهستان که همگی با روسیه هم‌مرز هستند، ملحق شدند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار سرباز در سراسر این هشت گروه جنگی وجود دارند و این رقم در سال ۲۰۲۱، شامل ۵ هزار نیرو بود.

البته طبق برنامه‌ و وعده‌های ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در سال گذشته میلادی، این رقم ۱۰ هزار باید به ۳۰ هزار می‌رسید. اما با این حال مقامات حوزه بالتیک و اروپای شرقی به واشنگتن پست گفتند که هیچ ایده‌ای نسبت به آنکه این نیروها از کجا خواهند آمد، ندارند و اینکه اصلا آیا این نیروها به موقع برای مقابله با حمله روسیه خواهند رسید.

ناتو هیچ جزئیات دیگری را از جمله تامین مالی این نیروها ارائه نداده است.

ائتلاف نظامی ناتو، روسیه را "مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید علیه امنیت متحدان و صلح و شکوفایی منطقه یورو-آتلانتیک" تلقی می‌کند و از طرفی مسکو هم استدلال می‌کند که گسترش بلوک ناتو به سمت شرق "تهدیدات غیرقابل قبولی" را برای امنیت ملی روسیه به دنبال دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1775346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =