مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 18 مرداد 1390

ریزش آوار در گرگان 4 کشته و زخمی برجای گذاشت

خبرگزاری مهر نوشت: حادثه ریزش آوار در بلوارجرجان گرگان سه کشته و یک زخمی برجای گذاشت.
در پی اعلام حادثه ریزش آوار توسط شهروندان به سامانه تلفن 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان بلافاصله 4 تیم کامل عملیاتی امداد و نجات از ایستگاه های سازمان به محل حادثه واقع در بلوار جرجان اعزام شدند. در این حادثه که به علت چیدمان و انبارداری غیراستاندارد تخته های MDF در کنار دیوار مجاور پیاده رو و فشار بیش از حد به دیوار روی داد، منجر به ریزش دیوار و تخته های MDF بر روی افراد رهگذر و 2 دستگاه خودروی پارک شده در مجاورت دیوار شد. در این حادثه متاسفانه دو نفر از کارگران کارگاه و یک نفر رهگذر در دم فوت کردند و یک نفر نیز در اثر این حادثه مصدوم شد.
پرسنل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان، با ایمن سازی محل، اجساد مدفون شده در زیر آوار را بیرون آورده و با استفاده از تجهیزات نجات از طریق برش و جابجایی حدود 11 ساعت عملیات تجسس را به دلیل احتمال وجود افراد در زیر آوار ادامه دادند.در این عملیات از تجهیزات سنگین مانند لودر، جرثقیل و باب کت استفاده شد.
 

 

 

حکم جلب و بازداشت پرستار زن توسط مقام قضائی

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران از صدور حکم جلب و بازداشت یک پرستار زن به مدت سه روز توسط مقام قضائی خبر داد و گفت: گناه این پرستار این بوده که پرونده یک بیمار چاقو خورده در بخش اورژانس را با 45 دقیقه تاخیر جمع آوری و به این مقام قضائی داده است.
غضنفر میرزابیگی روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری که در سازمان نظام پرستاری برگزار شد، در ارتباط با موضوع مواردی از بازداشت تعدادی پرستار افزود: روز گذشته از گرگان گزارشی به دست ما رسید مبنی بر اینکه خانم پرستاری در شیفت شب به علت اینکه پرونده یک بیمار اورژانسی را که چاقو خورده و فوت کرده بود را با تاخیر 45 دقیقه به مقام قضائی تحویل می دهد و همین مسئله باعث عصبانیت این مقام قضائی شده و حکم جلب و بازداشت این پرستار را صادر می کند. وی با گلایه از اینکه این پرستار زن به مدت 3 روز در بازداشتگاه می ماند، ادامه داد: از دستگاه قضائی درخواست می کنیم این قبیل موارد را به مقامات قضائی تذکر بدهند.
میرزابیگی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا موارد مشابهی نیز اتفاق افتاده است، اظهار داشت: سه چهار مورد تاکنون اتفاق افتاده است که طرف مقابل یک مقام قضائی بوده است.رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، هدف از طرح این موضوع را احتمال تکرار این قبیل اتفاقات ناگوار دانست و افزود: در تمامی این موارد که پرستاران بازداشت شده اند ثابت شده است که آنها بی تقصیر بوده اند.

 

 

اگر شوهرم شیشه‌ای نبود، باز هم کتکش ‌را می خوردم

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده با بیان اینکه‌ حدود 30 سال از شوهرم کتک خورده ام، گفت: اگر شوهرم شیشه مصرف نمی‌کرد و تنها معتاد به تریاک بود، باز هم حاضر به ادامه زندگی و تحمل کتک‌های او بودم. در حال حاضر تحملم تمام شدم و طلاق می‌خواهم.
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) در حالی که بسیار بی‌قرار بود، دادخواست طلاق خود را به قاضی سیدمهدی مطلبی رئیس شعبه 269 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. زن در برابر قاضی این شعبه عنوان کرد: کاش شوهرم تنها تریاک مصرف می‌کرد و به شیشه روی نمی‌آورد تا به زندگی با او ادامه می‌دادم ولی مصرف شیشه او برایم غیرقابل تحمل است. وی در ادامه با اشاره به اینکه یک پسر بزرگ دارم که نگران معتاد شدن او هستم، گفت:‌ حدود 30 سال با شوهرم زندگی کردم و همیشه از او کتک خوردم و از سوی او تحقیر شدم.
زن در ادامه در مقابل قاضی این پرونده بیان کرد: همیشه در برابر شوهرم سکوت کرده و کوتاه آمدم و در واقع همیشه ذلیل بودم ولی دیگر می‌خواهم جلاد شده و حقم را از شوهرم بگیرم. وی در ادامه با بیان اینکه وسایل مورد نیاز برای مصرف مواد مخدر در خانه است و نمی‌خواهم فرزندم در آن محیط باشد، افزود: شوهرم باید مرا طلاق دهد و بیشتر از این مرا عذاب نداده و به دادگاه بیاید.
زن در دادگاه بیان کرد: از ابتدای ازدواج تاکنون دائم از شوهرم ناسزا شنیده و کتک خوردم ولی تحمل کرده‌ام اما دیگر نمی‌توانم تحمل کنم چرا که 30 سال کتک خوردن برایم کافی است. وی در ادامه عنوان کرد: هر بار شوهرم به شکلی به دادگاه نیامده تا از یکدیگر جدا نشویم و من باز هم از او توسری خوردم ولی به خدا خسته شدم و بیقراری باعث شده که دائم تا صبح بیدار باشم.
زن در ادامه در مقابل قاضی این شعبه بیان کرد: اگر شوهرم شیشه مصرف نمی‌کرد و من نگران آینده فرزندم نبودم، باز هم حاضر به ادامه زندگی و کتک خوردن از او بودم. وی با بیان اینکه نگران آینده فرزندم هستم و این موضوع خواب را از من گرفته است، گفت: شوهرم هر بار به دادگاه نیامده و حتی حاضر نیست من از سوی او داور تعیین کنم تا از این زندگی رها شوم. زن در انتها با اشاره به اینکه چهره شوهرم حاکی از اعتیاد اوست، افزود: دیگر تحمل ندارم و باید به این زندگی نکبت‌بار پایان دهم.
قاضی این شعبه با توجه به اینکه مدارک ارائه‌شده از سوی زن در خصوص اعتیاد مرد موجود بود، زن را به آرامش دعوت کرد و خواهان حضور مرد برای رسیدگی در جلسه بعد شد تا اگر حضور نیافت، زن از سوی مرد داور تعیین کند و جلسه پایان یافت.

 

 

دخالت‌های مادر زن بی‌رحم حکم طلاق زوج را صادر کرد

خبرگزاری فارس: مردی در دادگاه خانواده با بیان اینکه مادر زنم، همسرم را مجبور به ارائه دادخواست طلاق کرده است،‌ گفت: او دائم در زندگی ما به جای همسرم تصمیم می‌گیرد و این دخالت‌ها تا جایی ادامه پیدا کرده که در زمان بارداری همسرم، او را به شدت کتک زد و فرزندمان از بین رفت.
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق خود را به قاضی سیدمهدی مطلبی رئیس شعبه 269 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. زن در حضور قاضی این شعبه با اشاره به اینکه از شوهرم متنفرم و حاضر به زندگی با او نیستم، اظهار داشت: رفتارهای شوهرم مرا عذاب می‌دهد چرا که دائم به خانواده‌ام توهین می‌کند. وی در ادامه با بیان اینکه یک فرزند 2 ساله داریم، افزود: طی 9 سال زندگی مشترک، رفتارهای شوهرم با من هماهنگ نبوده و تا به امروز او را تحمل کردم ولی دیگر نمی‌خواهم با او زندگی کنم و کسی نمی‌تواند مرا مجبور به ادامه این زندگی کند.
مرد در دادگاه خانواده حضور داشت و با بیان اینکه مادرزنم همیشه در زندگی ما دخالت کرده است، گفت: مادرزنم راه و روش زندگی را به همسرم نشان می‌دهد ولی این روش اشتباه است چرا که همسرم را به ارائه دادخواست طلاق مجبور کرده است. وی با اشاره به اینکه پدرزنم نظامی است ولی اختیارش دست مادرزنم است، ادامه داد: هر بار مادرزنم به شکلی در زندگی ما دخالت کرده است و من نمی‌توانم از او انتقام نگیرم بنابراین او را عذاب خواهم داد.
زن بار دیگر در برابر قاضی پرونده با بیان اینکه در حال حاضر تمام حق و حقوقم را بخشیدم تا از شوهرم جدا شوم و بیشتر از این به خانواده‌ام توهین نشود، گفت:‌ زندگی در کنار شوهرم برایم غیرقابل تحمل بوده و طلاق حق من است. وی با اشاره به اینکه شوهرم وضع مالی خوبی دارد و می‌تواند مهریه و حقوقم را بپردازد ولی من از او چیزی نمی‌خواهم، افزود: شوهرم می‌خواهد مرا عذاب بدهد تا از دادخواستم منصرف شوم ولی من او را نخواسته و حاضر به زندگی با او نیستم.
مرد بیان کرد: در زمان مجردی، خانواده همسرم طی دعوایی دو ابروی او را شکستند که آثارش هنوز مشخص است و نمی‌دانم همسرم چطور حاضر به زندگی در کنار آنهاست. وی با اشاره به اینکه همسرم در زمان مجردی بارها از خانه گریخته است، گفت: مادرزنم مشکل اصلی زندگی ماست و نمی‌دانم چرا پایش را از زندگی من بیرون نمی‌کشد.
مرد در ادامه بیان کرد: مادرزنم دوست نداشت که ما 2 فرزند داشته باشیم و وقتی همسرم باردار بود، آنقدر او را کتک زد که فرزندش سقط شد و او به هدفش رسید. وی عنوان کرد: مادرزنم دوست دارد که من هم مانند مابقی اقوامش همسرم را برای ادامه زندگی به خارج از کشور ببرم ولی من زندگی خودم را دارم و نمی‌توانم خواسته مادرزنم را برآورده کنم.
زن در انتها بیان کرد: تو را به خدا طلاق من را بگیرید تا بیشتر از این به خانواده‌ام توهین نشود چرا که شوهرم دائم فکر می‌کند که من به تصمیم خودم به اینجا نیامده‌ام ولی باید بداند که من به خواسته خودم به دادگاه آمده‌ام و مادرم در صدور دادخواست طلاق نقشی ندارد. وی ادامه داد: شوهرم بیمار روحی است و هر موضوعی را به مادرم ربط می‌دهد و همه مشکل زندگیمان را مادرم می‌داند.
قاضی این پرونده بعد از شنیدن اظهارات طرفین (زن و مرد) حکم طلاق را با اصرار زن صادر کرد و آنها را به دفتر شعبه فرستاد.
مرد در انتها خطاب به قاضی گفت: مهم نیست که حکم طلاق صادر شود چرا که تا زمان حکم محضر، وقت زیاد است و آن هنگام من از مادرزنم می‌خواهم که دست روی قرآن گذاشته و بگوید که طی این 9 سال در زندگی ما دخالتی نکرده است.

 

 

پای زن دوم به زندگی خانم دکتر باز شد

فارس نوشت: زنی در دادگاه خانواده با اشاره به اینکه پزشک عمومی است، گفت: شوهرم 4 سال است معتاد شده و من تا امروز این موضوع را تحمل کرده‌ام ولی تحمل حضور یک زن دیگر در زندگی مشترک‌مان را ندارم و طلاق می‌خواهم.
زنی با مراجعه به دادگاه خانواده 2 (ونک) دادخواست طلاق خود را به قاضی حسن عموزادی رئیس شعبه 268 این مجتمع قضایی خانواده ارائه کرد. این زن در مقابل قاضی این شعبه با بیان اینکه پزشک هستم و شوهرم معتاد به ماده مخدر شیشه است، گفت: حدود 4 سال از زندگی مشترکمان می‌گذرد و من طی این 4 سال اعتیاد شوهرم را تحمل کردم ولی دیگر نمی‌توانم و طلاق می‌خواهم. وی با اشاره به اینکه همه اقوام و آشنایان از من می‌خواهند چون پزشک عمومی هستم، شوهرم را درمان کنم ولی نمی‌دانند که حتی مرکز ترک اعتیاد هم او را درمان نخواهد کرد، افزود: شوهرم بسیار یک‌دنده است و هر کاری که خود بخواهد، انجام داده و اهمیتی به خواسته من نمی‌دهد.
زن بار دیگر در برابر قاضی عموزادی عنوان کرد: شوهرم طی این 4 سال هیچگاه به خواسته‌های من اهمیت نداده و از اینکه بارها از او ترک اعتیادش را خواسته‌ام ولی او امتناع کرده، خسته شدم. وی ادامه داد: ما یک فرزند سه ساله داریم که حضانت او را نیز خود به عهده می‌گیرم ولی خرج ما را باید شوهرم بدهد چرا که او وضع مالی خوبی دارد و حاضر است خرج ما را کامل بپردازد.
زن در ادامه افزود: در زندگی شوهرم به غیر از من زن دیگری وجود دارد که این موضوع بیشتر از اعتیادش مرا عذاب داده و می‌خواهم از او جدا شده و راحت زندگی کنم. وی در انتها عنوان کرد: شوهرم بسیار دست و دلباز است ولی این ویژگی خوبش را با اعتیاد و حضور زنی دیگر در زندگی‌اش خراب کرده است.
قاضی این شعبه بعد از اتمام صحبت‌های زن، به دلیل عدم وجود مدارک لازم، رسیدگی به پرونده را با حضور مرد به روزی دیگر موکول کرد.
 

400 کیلوگرم مواد مخدر در قم امحاء شد

ایرنا نوشت: 400 کیلوگرم مواد مخدر روز دوشنبه همزمان با ششمین روز از هفته ناجا در قم امحاء شد.
مراسم امحای این مواد، امروز در حاشیه برگزاری صبحگاه مشترک در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد. رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان قم در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: مواد امحاشده شامل 35 کیلوگرم کراک، سه کیلو و 700 گرم شیشه و مابقی حشیش بود.
سرهنگ 'منوچهر طالبی' گفت: در شش ماه گذشته چهار هزار و 107 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد و 400 کیلوگرم آن که غیرقابل استحصال بود امروز امحاء شد. وی اظهار داشت: چهارهزار و 300 نفر نیز در این روند دستگیر و 27 باند عمده توزیع مواد مخدر منهدم شد. طالبی ابراز داشت: عمده مواد مکشوفه از راه های مواصلاتی استان بدست آمده بود.
مراسم صبحگاه مشترک، صبح امروز با حضور یگانهای مختلف نیروی انتظامی استان قم، سپاه علی بن ابیطالب (ع) و ارتش در ستاد فرماندهی انتظامی استان قم برگزار شد. یگانهای مختلف نیروی انتظامی با برنامه های گوناگون، ضمن به نمایش گذاشتن اقتدار و صلابت این نیرو، آمادگی خود برای مقابله با هرگونه ناامنی و نیز تبعیت از فرماندهی کل قوا و ولی امر مسلمین را اعلام کردند. ششمین روز از هفته ناجا که از چهارشنبه گذشته آغاز گردیده، با عنوان ' پلیس، مقتدر، هوشمند، حرفه ای، امنیت و آرامش ' نامگذاری شده است.


5 کشته و زخمی در سانحه رانندگی محور اصفهان – شهرکرد

واحد مرکزی خبر نوشت: برخورد پراید با تریلی در محور اصفهان - شهرکرد 2 کشته و سه مجروح بر جای گذاشت. فرمانده انتظامی شهرستان لنجان گفت: در شهرستان لنجان یک دستگاه خودروی پراید با یک دستگاه تریلی برخورد کرد که 2 سرنشین خودروی پراید در دم جان باختند و سه سرنشین دیگر آن به شدت مجروح شدند. سرهنگ فروغی نیا علت این سانحه را انحراف به چپ خودروی پراید اعلام کرد.

56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =