ایسنا نوشت:

فدراسیون تکواندوی ایران با استعفای رضا مهماندوست سرمربی تیم ملی موافقت کرد. در حالی که رضا مهماندوست - سرمربی تیم ملی تکواندو دو روز پیش از این سمت استعفا کرد، فدراسیون تکواندو امروز(دوشنبه) در نشستی با استعفای وی موافقت کرده و لیست 9 نفره‌ای را برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی تعیین کرد.
مهماندوست دو روز پیش در اعتراض به حقوق دریافتی‌اش از سوی فدراسیون، از سمت سرمربی‌گری تیم ملی استعفا کرد که فدراسیون تکواندو در جلسات مختلفی با بهرام افشارزاده، دبیرکل کمیته ملی المپیک در نهایت استعفای پرافتخارترین مربی تاریخ تکواندوی ایران را پذیرفت.
مهماندوست در مدت چهار سال حضور در راس تیم ملی تکواندو موفق شد افتخارات بزرگی از جمله نشان طلای هادی ساعی در 2008 المپیک پکن، قهرمانی بعد از 40 سال در رقابت‌های 2011 کره، نایب قهرمانی جهان در سال 2010 ، یک دوره قهرمانی و یک عنوان نایب قهرمانی رقابت‌های جام جهانی و دو دوره مقام قهرمانی آسیا را برای ایران کسب کند.
همچنین در جلسه‌ای که با استعفای مهماندوست موافقت شد، لیست 9 نفره‌ای را برای سرمربی‌گری جدید تیم ملی تعیین کردند که در این لیست نفرات زیر حضور دارند:
غلامحسن ذوالقدری: دبیر فعلی فدراسیون است که سال‌ها هدایت تیم ملی بزرگسالان را بر عهده داشت و چندین نایب قهرمانی جهان، قهرمانی جام جهانی، مدال طلای و برنز المپیک 2004 آتن و مدال برنز المپیک سیدنی را در کارنامه دارد.
محمدرضا زوار: سرمربی تیم ملی نوجوانان که برای اولین بار در مسابقه‌های جهانی مکزیک تیم ایران را قهرمان جهان کرد. وی قهرمانی ارتش‌های جهان را هم در کارنامه دارد.
مجید افلاکی: قهرمان تکواندو جهان که مربی فعلی تیم ملی است.
بیژن مقانلو: در اولین دوره‌ای که تکواندو به صورت آزمایشی در سال 1992 در المپیک بارسلون وارد شد، مدال نقره کسب کرد. وی هم‌اکنون مربی تیم ملی است.
سید نعمت خلیفه: سرمربی سابق تیم ملی دانشجویان و ارتش‌های ایران که همراه با تیم دانشجویان مقام‌های قهرمانی زیادی را به دست آورده است.
حسن ملکی: این مربی کهنه‌کار ایران برای نخستین بار در سال 1988 تیم ایران را نایب قهرمان جهان کرد.
فرجام دانش: سرمربی اسبق تیم ملی نوجوانان که چندین مقام نایب قهرمانی جهان را در کارنامه دارد.
مرتضی کریمی: سرمربی سابق تیم ملی تکواندو که همراه این تیم و زیر نظر غلامحسن ذوالقدری، بارها برای ایران افتخارآفرین شده است.
فریبرز عسگری: در اولین دوره‌ای که تکواندو به صورت آزمایشی در المپیک وارد شد، مدال نقره کسب کرد. سرمربی‌گری تیم‌های ملی نوجوانان و دانشجویان ایران را هم در کارنامه دارد.


همه این تغییر و تحولات در حالی رخ می‌دهد که حدود یک سال دیگر بازی‌های المپیک 2012 لندن برگزار خواهد شد و تیم دو نفره ایران با موفقیت‌هایی که طی چند سال گذشته کسب کرده، یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی در رقابت‌های تکواندو این بازی‌هاست. با توجه به کارنامه‌ای که این مربیان دارند، شانس بازگشت ذوالقدری به عنوان سرمربی تیم ملی با حفظ سمت بیشتر از بقیه است.
سرمربی جدید تیم ملی پیش از شروع تمرینها مشخص می‌شود.
 

251 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران US ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    31 2
    خیلی مسخره است مربی با این کارنامه از کار برکنار میشه ی کاش ما قدر مربیهایی چون بنا و مهماندوست را بدونیم یادتون نره در المپیک 3 سال قبل چقدر تیم کشتی از نبودن بنا ضرر کرد
  • سعيد IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۸
    32 1
    فقط ميشه گفت متاسفم،واقعا از ماست كه بر ماست.