سیل 155میلیارد تومان به راه‌های استان خسارت زد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: سیل در 4سال گذشته، 155میلیارد تومان به استان قزوین خسارت وارد کرد که میزان خسارت در الموت، طارم سفلی و آوج بیش از سایر نواحی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ جواد حق‌لطفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور مدیران سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در سالن جلسات نظام مهندسی ساختمان برگزار شد، اظهارکرد: در سال گذشته ۳۲۰میلیون تردد در راه‌های استان قزوین توسط دوربین‌های ترددشمار ثبت شد که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸درصد افزایش یافته است.

او افزود: میزان هزینه‎کرد پروژه‌های عمرانی در سال۱۴۰۱، ۷۰۰میلیارد تومان بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات استانی و ۵۰۰میلیارد تومان از این اعتبارات ملی بوده است.

حق‌لطفی گفت: ۱۶میلیارد تومان برای بازسازی و بهسازی ۱۷دستگاه اتوبوس و ۴۴دستگاه مینی‌بوس‌ بین شهری استان در یک‌سال اخیر هزینه شد.

این مسئول در خصوص اختصاص اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری به استان قزوین، توضیح داد: تخصیص اعتبارات مصوب سفر ریاست‌جمهوری برای اجرای ۸۴پروژه راهداری و راه‌سازی در استان قزوین، ۷۵۵میلیارد تومان بود که اجرای پروژه‌های مصوب این سفر ۵۱درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

او افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که در سال گذشته صورت گرفت، ۱۶۲هزارتن آسفالت در راه‌های شریانی استان استفاده شد و ۸۵کیلومتر از مسیرهای شیب‌دار استان نیز اصلاح گردید.

حق‌لطفی گفت: سیل در ۴سال گذشته، ۱۵۵میلیارد به راه‌ها و ابنیه‌های استان قزوین خسارت وارد کرد که میزان خسارات در الموت، طارم سفلی و آوج بیش از سایر نواحی بود و باید هر چه سریع‌تر بازسازی شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین با بیان اینکه ۲۹۵دستگاه ماشین‌آلات برای حفظ و نگهداری راه‌های استان وجود دارد، اظهارکرد: در طرح ترافیک زمستان سال گذشته با ۴۴عملیات شبانه‌روزی، ۲۰ هزار تن ماسه و نمک در سطح محورهای جاده‌ای استفاده شد و برف‌روبی ۵۷هزار کیلومتر باند در راه‌های استان نیز انجام پذیرفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =