نکونام بهترین گزینه برای استقلال است

تسنیم نوشت: مدافع پیشین تیم فوتبال استقلال گفت که مدیران این باشگاه باید هر چه سریعتر درباره نیمکت این تیم تصمیم بگیرند.

هاشم بیک‌زاده درباره شرایط استقلال گفت: با خبرهایی که در رسانه‌ها دیدم ظاهرا بحث مربی خارجی یا ایرانی همچنان ادامه دارد و فقط به استقلال ضربه می‌زند. باشگاه باید سریعاً در این زمینه تصمیم بگیرد. یکی از دلایل ناکامی استقلال در فصول گذشته انتخاب دیرهنگام مربی بوده است. در اکثر فصل‌ها هم باشگاه لیست تیم و بازیکنان را بسته، نه سرمربی. به همین دلیل فشار روی باشگاه بوده و مربی هر بار گفته مگر من بازیکنان را جذب کرده‌ام؟ امیدوارم این اتفاقات تجربه شده باشد و باشگاه هر چه سریعتر درباره نیمکت استقلال تصمیم بگیرد. یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در سال‌های گذشته دقیقا همین موضوع بوده است. شک نکنید پرسپولیس یحیی گل محمدی را حفظ می‌کند و آنها سریعاً تیمی قدرتمندتر برای فصل بعد می‌بندند. رقابت اصلی استقلال با رقبا همین حالاست و اگر الان ببازیم، آخر فصل هم جامی به دست نمی‌آوریم.

بیک‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا حضور مربی خارجی روی نیمکت بهتر است یا مربی ایرانی، عنوان کرد: مگر مربی ایرانی چه مشکلی دارد؟ ببینید یحیی گل محمدی چه جام‌هایی با پرسپولیس به دست آورده و حتی این تیم را تا مرز قهرمانی در آسیا برد. ساپینتو مربی خوبی بود ولی حاشیه زیاد داشت. اگر در دربی از کنار زمین اخراج نمی‌شد، استقلال در وقت‌های اضافه به آن شکل بازی نمی‌کرد. در هر صورت اتفاقی است که افتاده و به نظرم الان باید به مربی داخلی اعتماد کرد.

«از نظر بیک زاده چه کسی بهترین گزینه برای نشستن روی نیمکت استقلال است»؟ او در این باره گفت: استقلال کسی را می‌خواهد که هم جوان باشد و هم با تجربه. بتواند به بازیکن سازی در باشگاه هم کمک کند. ضمن احترام به تمام گزینه‌ها به نظر من جواد نکونام بهترین فرد برای سرمربیگری استقلال است. او به دو زبان تسلط دارد. با فولاد به دو عنوان قهرمانی در ایران رسیده، سال‌ها در لالیگا بازی کرده و فولاد را به جمع 4 تیم برتر در غرب آسیا برده است. تیم‌های او همیشه جزو سرسخت‌ترین تیم‌های لیگ برتر بودند. فولاد موفق شد در دو فینال استقلال و پرسپولیس را ببرد و قهرمان جام حذفی و سوپر جام شود. او مدیریت کردن را بلد است و همیشه بهترین امکانات را برای تیمش می‌خواهد. از طرفی نکونام یک استقلالی دو آتیشه است و به خاطر این باشگاه از اوساسونا جدا شد و به ایران آمد. به نظر من او بهترین گزینه است. ای کاش فصل گذشته به استقلال می‌آمد چون شک ندارم اگر بود می‌توانستیم یک جام به دست بیاوریم.

بیک‌زاده درباره حضور امیر قلعه‌نویی در تیم‌ ملی و احتمال موفقیت او اظهار داشت: ابتدا درگذشت خواهر آقای قلعه‌نویی را به ایشان تسلیت می‌گویم. خبر شوکه کننده‌ای بود. خدا به خانواده‌شان صبر بدهد. کار آقای قلعه‌نویی در تیم‌ ملی سخت است. شما ببینید فوتبال در آسیا چقدر پیشرفت کرده است. تیم زیر 20 سال کره جنوبی به نیمه نهایی جام جهانی رسیده. شوخی نیست. آن وقت تیم‌های پایه ما درگیر هزار و یک مسئله هستند. باید به مربیان ایرانی فرصت بیشتری داده شود و در عین حال از آنها حمایت شود. آقای قلعه‌نویی باید در تیم ملی حمایت شود. همینطور اگر جواد نکونام هم به استقلال بیاید باید مورد حمایت هواداران قرار بگیرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰
    0 0
    داور مقصره