۰ نفر
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۵
یک جام؛چندین رکورد

پپ گواردیولا با قهرمانی در لیگ قهرمانان چندین رکورد جدید به نام خود ثبت کرد.

ایمان گودرزی؛ پپ با این قهرمانی تعداد جام‌هایش را به عدد 35 رساند و از لوچسکو رومانیایی (34) پیشی گرفت، حالا فقط یک سرمربی بالاتر از پپ قرار دارد و او فرگوسن اسکاتلندی با 49 جام است.
رسیدن به تعداد جام‌های سر الکس شاید کمی رؤیایی به نظر برسد اما پپ هنوز 52 سال دارد و با توجه به روندی که پیش گرفته بعید نیست بتواند به تنهایی خود را صاحب این رکورد کند.
در مورد تعداد جام‌ها همیشه بحث کیفیت و کمیت مطرح بوده است، مثلاً لوچسکو در ویترین افتخاراتش لیگ قهرمانان ندارد! از طرفی سرمربیان زیادی هستند که کیفیت جام‌هایشان نسبت به کمیت آنها بسیار بالاتر است.
علاوه بر این، پپ با دو قهرمانی در این لیگ جزو پرافتخارترین مربیان این رقابت‌ها به حساب نمی‌آید، زیرا بالاتر از او باب پیزلی (لیورپول، 77، 78 و 81)، زین‌الدین زیدان (رئال مادرید، 16، 17 و 18) و کارلتو آنچلوتی با چهار قهرمانی (میلان 2003 و 2007 و رئال 2014 و 2022) حضور دارند.
رکورد دیگری که پپ به آن رسید، این است که او ششمین سرمربی تاریخ است که با دو تیم مختلف قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است. ارنست هاپل (فاینورد و هامبورگ)؛ اوتمار هیتسفلد (بوروسیادورتموند و بایرن)؛ خوزه مورینیو (پورتو و اینتر)؛ یوپ هاینکس (رئال مادرید و بایرن)؛ کارلو آنچلوتی (میلان و رئال مادرید) و خود پپ گواردیولا (بارسلونا و منچسترسیتی.)
علاوه بر این، پپ به دومین سه‌گانه تاریخی خود بعد از بارسا در فصل 09- 2008 دست یافت. این سرمربی آخرین بار در فصل 2011-2010 موفق به بالا بردن این جام شده بود، جایی که تیم فوق‌العاده هماهنگ بارسلونا با حضور مسی، ژاوی، اینیستا و داوید ویا به این عنوان دست یافته بود. رقابتی که نشان داده همیشه برای بردنش به بهترین‌ها نیاز است و حالا سرمربی کاتالانی در ویترین افتخاراتش سه لیگ قهرمانان دارد.

جام‌های پپ:
۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا
۵ قهرمانی لیگ برتر انگلیس
۳ قهرمانی بوندس لیگا
۳ قهرمانی در سوپرجام اروپا
۲ قهرمانی در جام حذفی آلمان
۲ قهرمانی در جام حذفی انگلیس
۲ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا
۴ قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس
۳ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا

 

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =