قلعه‌نویی وقت ندارد در کار استقلال دخالت کند

پیشکسوت استقلال معتقد است که سرمربی تیم ملی در کار باشگاه های لیگ برتر دخالت نمی‌کند.

مهدیه دریابیگی؛ استقلال یاد گرفته همیشه با یک فرمول پیش برود. اصرار مدیران این تیم در اجرا کردن فرمول قبلی، استقلال را تا حد زیادی از موفقیت دور می‌کند. تقریباً هر ساله استقلال فصل نقل و انتقالات را به خاطر شلختگی کار مدیران خود می‌بازد و در نهایت با سراسیمگی خاصی تیم را می‌بندند. گاهی هم اتفاق افتاده که تیم قبل از آمدن مربی بسته می‌شود و همین نکته باعث خیلی از مشکلات در جریان فصل است. استقلال فصل پیش که قهرمان شد با همین شلختگی و از دست دادن زمان مربی انتخاب کرد، حالا که دو جام را از دست داده؛ آنقدر غرق در مشکلات جور و واجور است که مثل کلاف سر در گم نمی‌داند سرنخ مشکلاتش کجا است و دقیقاً از کجا باید برای رفع آن تلاش کند. البته چون مدیریت باشگاه هیچ گونه نوآوری ندارد و مثل همیشه از روی دست مدیران قبلی تقلب می‌کند، این بار هم برای اینکه بگوید نگرانی هواداران برایشان مهم است پای پیشکسوتان را وسط کشیده و با تشکیل کمیته فنی قصد دارد وانمود کند با خرد جمعی دست به انتخاب مربی زده‌اند، اما از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که کمیته فنی کمترین نقش را در انتخاب سرمربی خواهد داشت و خیلی زود هم نقش آنها کمرنگ و در نهایت محو می‌شود. در این میان و با توجه به تمام سوژه‌های روز استقلال، گفته می‌شود تصمیم گیرنده اصلی تمام مسائل در این تیم امیر قلعه‌نویی است و او از راه دور تمام مسائل استقلال را رصد کرده و برای این تیم تصمیم می‌گیرد. در خصوص تمام مسائلی که مطرح شد با ستار همدانی هافبک سابق استقلال هم‌صحبت شدیم.


*گفته می‌شود چهره ورزشی هیأت مدیره استقلال شما هستید؟
اصلاً صحت ندارد و در این زمینه با من صحبتی نشده است.


*به نظر شما چهره‌های فوتبالی بیشتر می‌توانند کمک کنند یا افرادی که بتوانند از نظر اقتصادی به تیم پول تزریق کنند؟(هر چند که تاکنون هیچ کدام از چهره‌ها به تیم کمک نکرده‌اند.)
هیأت مدیره استقلال به هر دو قشر نیاز دارد. هم چهره فوتبالی، هم چهره اقتصادی و حتی افراد حقوقی که در این زمینه بتوانند به تیم کمک کنند. اگر انتخاب‌ها درست باشد در نهایت تیم به موفقیت می‌رسد. الان هم باید افرادی برای فصل جدید انتخاب شوند که تیم استقلال را از منجلابی که در آن فرو رفته نجات دهند.


*دو چهره فوتبالی استقلال(مؤمنی، مظلومی) در هیأت مدیره استقلال موفق نبودند و در نهایت کنار گذاشته شدند، نظر شما در خصوص عملکرد آنها چیست؟
هر کسی را می‌خواهی عملکردش را واکاوی کنی باید خروجی کارش را در نظر بگیری. آیا خروجی کار این دو عزیز خوب بود؟ به استقلال کمک کردند؟ قطعاً وقتی پاسخ آن منفی است، نیاز به تغییر است و باید افرادی بیایند که به استقلال کمک کنند.


*شایعه شده آقای قریب قرار است رئیس هیأت مدیره استقلال شود اما هنوز این مسأله توسط خود ایشان تأیید یا رد نشده است. نظرتان در خصوص حضور آقای قریب در بخش مدیریت استقلال چیست؟
صددرصد نظر من مثبت است. آقای قریب رزومه بسیار خوبی در استقلال دارد. استقلال تیم بزرگی است و آدم بزرگ می‌خواهد با افکار بزرگ. استقلال طرفداران بی‌شماری دارد و حق این هواداران است که کسی در رأس کار باشد که آرامش را به تیم بیاورد. من فکر می‌کنم آقای قریب آنقدر بزرگ هستند که آرامش به استقلال بدهند.


*چند روز پیش کمیته فنی استقلال تشکیل شد و افراد بزرگی در آن حضور دارند اما همیشه این دغدغه وجود دارد که تشکیل این کمیته فرمالیته بوده و تصمیمات در جای دیگری گرفته شود. در این خصوص نظر خودتان را می‌گویید؟
هر کدام از افرادی که کمیته فنی استقلال را تشکیل دادند شناسنامه استقلال هستند، اما باید به نظر آنها اهمیت داده شود و نباید الکی آنها را دور هم جمع کنند. قطعاً نگهداری این افراد بزرگ کار سختی است و نباید با اسامی آنها مثل گذشته بازی کنند. اگر بدرستی از نظر این عزیزان استفاده شود برای استقلال مربی بزرگی می‌آورند. سال‌ها است که استقلال از نیمکت خود آسیب دیده است. من در فینال جام حذفی بودم و به ضرس قاطع می‌گویم که استقلال در این بازی از نیمکت خود ضربه خورد.

قلعه‌نویی وقت ندارد در کار استقلال دخالت کند


*این روزها گفته می‌شود تصمیم گیرنده اصلی استقلال امیر قلعه‌نویی است. یعنی ایشان از راه دور همه انتخاب‌ها را انجام می‌دهد!
اما من حتی نمی‌توانم در خیالم هم باور کنم که قلعه‌نویی در کار استقلال دخالت کند. قلعه‌نویی آنقدر کار دارد و سرش شلوغ است که نمی‌تواند در کار استقلال دخالت کند. حضور در تیم ملی 18 ساعت از وقت هر مربی را می‌گیرد. چطور با چنین شرایطی ایشان وقت می‌کند برای استقلال تصمیم بگیرد؟


*اما این‌طور که گفته می‌شود آقای کریمی اعتقاد زیادی به آقای قلعه‌نویی دارند و از ایشان در کارهایشان مشورت می‌گیرند.
آقای قلعه‌نویی آنقدر با استقلال افتخار کسب کرده و آنقدر به گردن تیم حق دارد که اگر آقای کریمی هم با ایشان مشورت کند کار اشتباهی نکرده است. اما حرفم را دوباره تکرار می‌کنم. قلعه‌نویی آنقدر در تیم ملی سرش شلوغ است که نمی‌تواند در استقلال دخالت کند.


*مسأله دیگر در مورد انتخاب نکونام است که باز هم گفته می‌شود که دخالت آقای قلعه‌نویی باعث رنجش او شده است.
جواد نکونام را از نزدیک می‌شناسم آنقدر اخلاق‌مدار هست که از بزرگتر خود نرنجد. من نمی‌توانم شایعات این روزها را قبول کنم. فقط می‌خواهند به استقلال ضربه بزنند.


*اگر شما به‌عنوان یکی از اعضای کمیته فنی انتخاب می‌شدید مربی خارجی را به آقای کریمی توصیه می‌کردید یا با حضور مربی داخلی موافق هستید؟
فعلاً که عضو کمیته فنی نیستم. اما از دید یک کارشناس صحبت می‌کنم؛ همان‌طور که گفتم استقلال از نیمکتش امسال ضربه خورد پس نیاز به نیمکت قوی می‌خواهد که بتواند حواشی را جمع و جور کند. در چنین حالتی من در ایران جواد نکونام را بهترین گزینه می‌دانم. او می‌تواند با اقتدارش به استقلال کمک کند. ضمن اینکه در کنار او هم باید افراد قوی باشند.


*منظورتان چیست؟
با احترامی که برای آقای طاهری قائل هستم اما استقلال سرپرست قوی می‌خواهد.


*شما اگر مدیرعامل بودید چه کسی را سرپرست استقلال می‌کردید؟
من تفکر خودم را دارم و نمی‌توانم کسی را به مدیرعامل استقلال پیشنهاد کنم اما هر کسی را انتخاب می‌کنند باید حواشی را بخوبی جمع کند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1776989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =