نماینده مجلس: «آزادسازی» دلارهای بلوکه‌شده عملی نیست / خط فقر در تهران به «۳۰ میلیون تومان» رسیده

خبر فوری نوشت:محمد باقری بنایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: آزادسازی دلارهای بلوکه شده عملا اتفاق نخواهدافتاد و دلاری به ایران ارسال نخواهدشد؛ احتمالا به ازای دلارهایی که در عراق، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی و ... داریم به ایران کالاهای اساسی مثل دارو خواهندداد.

  • باتوجه به تورمی که در یکی دوسال اخیر شکل گرفته به نظر می‌رسد که در تهران خط فقر ۳۰ میلیون تومان باشد. با توجه به شرایط مسکن، اجاره، معیشت و تورم مشاهده می‌کنیم که قشر متوسط جامعه عملا به سمت حاشیه‌نشینی در تهران و یا شهرهای همجوار سوق پیدا کرده و به همین علت ممکن است در آینده نه چندان دور شاهد مسائل اجتماعی و سیاسی متعدد باشیم.
  • آزادسازی دلارهای بلوکه شده عملا اتفاق نخواهدافتاد و دلاری به ایران ارسال نخواهدشد؛ احتمالا به ازای دلارهایی که در عراق، افغانستان، پاکستان، کره جنوبی و ... داریم به ایران کالاهای اساسی مثل دارو خواهندداد.
  • از طرفی این مبالغ حتی اگر به صورت آزاد هم در اختیار ایران قرار داده شود آنقدر جزئی است که برای اقتصاد ایران نقش مسکن هم نخواهدداشت.
  • حتی با ۱۰۰ میلیارد دلار منابع ارزی که به گفته بانک مرکزی در کشورهای دیگر داریم هم نمی‌توان برای کشور کار مهمی انجام داد، چون آنقدر هزینه‌های دولت سرسام آور بالا رفته که این مبالغ شاید برای چند ماه کافی باشد، اما برای طرح‌های بلندمدت کافی نیست.
  • هر چه سریعتر به عنوان یک مسئله اضطراری باید به دنبال راهکاری برای حل این مشکلات باشیم، در غیر این صورت شاهد تورم وحشتناک به ویژه برای قشر متوسط خواهیم بود؛ راهکارهایی مثل جذب سرمایه‌گذاران خارجی و مولدسازی سرمایه‌های داخلی می‌تواند برای برطرف کردن مشکلات ایران مناسب باشد.
بیشتر بخوانید:

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1777069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =