نصرالله ترابی نماینده شهرکرد در نطق امروز خود گفت: فکر می​کردم مجلس در راس امور است و نماینده​ها چه​ها می توانند بکنند، اما وقتی به مجلس آمدم دیدم چنین نیست.

به گزارش خبرآنلاین، وی ادامه داد: با همه تنگناها سعی کردم به وظایف خود عمل کنم و با نمایندگان استان هماهنگ باشم و حال خطاب به مردم حوزه انتخابیه​ام می​گویم: تو مرا یاد کنی یا نکنی، من به یاد تو هستم، آرزویم همه سرسبزی توست.
این نماینده اقلیت بارها و بارها در خلال نطقش از اشعار مختلف بهره جست و به طنز گفت: از زیرکی پرسیدند که نام چهار محال بختیاری از چه روی این است؟ و او گفت به دلیل چهار امر محال: اصلاح وضعیت آب استان، راه بختیاری از زمان ناصرالدین شاه، پالایشگاه از زمان مصدق و اعتبارات و تخصیصات از ابتدای تاریخ! اما اخیرا محال پنجمی به نام سفرهای استانی هم اضافه شده که باید نام استان را به پنج محال بختیاری تغییر داد!
وی با خواندن شعری با این مصرع که «دلم خون است، از این می​نویسم»، در بخش دیگری از نطقش گفت: انتقادات و سوال و تذکرات نمایندگان به مسئولان، از وظایف نمایندگی است و نیازی به قیل و قال و تهمت زدن و تهدید به رد صلاحیت نیست!
ترابی بخشی از نطقش را «سخنی درگوشی با اصولگرایان» نام نهاد و گفت: کمی به خود بیاییم و به جای تراشیدن دشمن فرضی و حذف رقبای سیاسی و حصر و زندان و مسکوت کردن دیگران به رقابتی درست بیاندیشیم. دیروزو امروز خود را مقایسه کنید و به جهاد اکبر بپردازید. چرا دیروز ورود نظامیان به سیاست را به استناد سخنان امام راحل، عیب می​دانستید و امروز آن را توجیه می کنید؟ دیروز مجلس را عصاره فضایل ملت و امروز آن در اختیار اصولگرایی می​خواهید؟ دیروز دولت را اصولگرا خوانده و امروز مسئولیتش را نمی پذیرید؟ دیروز رهبری مربوط به همه گروها دانسته و امروز مختص گروهی خاص می​خواهید؟
این نماینده اقلیت بخشی از نطقش را هم به «سخنی با نان به نرخ روزها» اختصاص داد و در بخش دیگری با عنوان «سخنی با آموزش و پرورش» با لحنی طنزگونه گفت: کبری تصمیم گرفته بینی اش را عمل کند، دهقان دیگر فداکار نیست، شنگول و منگول گرگ شدند، روباه و کلاغ دستشان در کاسه اختلاس سه هزار میلاردی است، لیلی مجنون را گمراه کرده است! فکری باید کرد!
او در پایان نطقش هم با آرزوی ظهور امام زمان(عج)، دعا کرد که روزی که سبز گناه نباشد، روزی که نمایندگان با تزویر به مجلس نیایند و ....
نطق ترابی تذکر برخی نمایندگان را برانگیخت اما باهنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت گفت که نمی​توان به نطق نمایندگان تذکر داد و افزود: البته آقای ترابی عینک ویژه​ای برای نگاه کردن به امور دارند که فکر می​کنم قیمتی باشد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    24 1
    افرین به همچین نماینده های
  • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    26 2
    من نطق ایشون رو مستقیم شنیدم بسیار شجاعانه و واقع گرایانه بود
  • بدون نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    13 1
    دست مریزاد آقای نصرالله ترابی
  • علی IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    16 1
    دست مریزاد آقای نصرالله ترابی...،یدالله معکم!
  • سعید IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    15 1
    درود بر این نماینده وقتی میبینیم که چنین نماینده هایی هنوز در مجلس هستند احساس خوبی پیدا میکنیم. فرقی هم نمیکند از چه جناحی باشند. با تشکر بسیار زیبا بود.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    11 1
    مرسی
  • بي نام IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    10 1
    اگه همه نماينده هامون اين جوري بودند كه من ديگه غمي نداشتم
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    8 1
    خوشحالم که سرزمینمان ایران و سرزمین بختیاری چنین نماینده شجاعی دارد. خدا حفظتان کند
  • بدون نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    5 1
    درود بر همچین نمایندگان شجاعی. دلگرمیه ما شمایید
  • حق طلب IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    4 1
    آفرين به چنين حق گوياني كه واقعا حرف دل ملت را از تريبون ملت ميزنند و آخرتي خوش براي خود مهيا مي كنند انشا الله
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    4 1
    آفرين بر اين نماينده