هیچ حکومتی بدون پشتوانه مردمی دوام ندارد/نظریه غرب درباره استیلا بر طبیعت برای محیط زیست فاجعه‌بار بود

مهدی الوانی استاد مدیریت دولتی، ضمن تاکید بر ضرورت ارتباط سازمان‌ها با جامعه، گفت: «حکومت بدون مردم وجود ندارد. قدرت رسمی بی معناست اگر قدرت اجتماعی پشتیبانش نباشد. جامعه عنصر هستی بخش است. بدون مردم، مگر یک حکومت با پلیس و ماموران اجتماعی‌اش می تواند دوام داشته باشد؟»

حسام‌الدین اسلاملو: پروفسور مهدی الوانی با نقد نگاه محلی به زیست بوم پیرامون افزود: «مسئولیت اجتماعی ما فراتر از پیرامون ماست. ایده‌ی استیلای انسان بر طبیعت که در باخترزمین (غرب) به طور جدی پی گرفته شد، این موضوع را نادیده گرفت که انسان خود جزئی از طبیعت است. معلوم است که این تصور استیلا بر طبیعت، با محیط زیست مغایرت پیدا می‌کند.»
پدر مدیریت دولتی ایران در نخستین اجلاس ملی مدیران روابط عمومی که امروز صبح ۲۴ خردادماه در سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد درباره ضرورت توجه به مسئولیت اجتماعی مدیران در عصر حاضر صحبت کرد: «حکومت بدون مردم وجود ندارد. قدرت رسمی بی معناست اگر قدرت اجتماعی پشتیبانش نباشد. دانشگاه‌ها بدون دانشجو، ساختمانی بی‌فایده‌اند. اینکه یک ارگانی به عنوان روابط عمومی ارتباط را با جامعه فراهم بکند، حرف گزافی است، بدون جامعه اصلا آن ارگان معنا نمی‌دهد. جامعه عنصر هستی بخش است. بدون مردم، مگر یک حکومت با پلیس و ماموران اجتماعی‌اش می تواند دوام داشته باشد؟ تولیدی بدون مشتری مفهوم ندارد؟ بنابرانی درباره روابط عمومی باید در ذهنمان تحول ایجاد بشود. مشتری مالک است . این‌ها نباشند ما برای چی اینجا جمع شدیم؟ این اصل را فهم نکردیم.»

الوانی در ادامه با تاکید بر ضرورت ارتباط با جامعه، افزود: «ما در دانشگاه تعریف درستی از سازمان به دست ندادیم. تعریفی محدود و خودخواهانه و درونگرا. جامعه را ندیدیم. تعاریف نادرست به ما یاد دادند. کارمند بانک ولی نعمت شما نیست. شما مردم ولی نعمت او هستید. شما نروید تعطیل است. یک تعدادی از موسسات آموزش عالی قارچ وار سبز شده بود، چرا تعطیل شده؟ چون دانشجو ندارد.»

او همچنین از مخاطرات جهان امروز و فردا نیز گفت: «در آینده نوع نگاه به آموزش و تبلیغات به گونه‌ای دیگری می‌شود. انسان دارد برده تکنولوژی می‌شود. انسانی که برای آزادی خود خون‌بها داده، دارد آن را دو دستی تقدیم تکنولوژی می‌کند.»

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1777703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =