دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره دیدار این حزب با نوه امام گفت: از این نوع ملاقات‌ها برای تعامل سیاسی و تلطیف و آرامش فضای سیاسی کشور زیاد داریم، برخی از آنها براساس تمایل یک طرف ممکن است رسانه‌ای شود.

 به گزارش خبرآنلاین، پیش از این  هم اعضای این حزب با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. دیداری که  به گفته اسدالله بادامچیان دو نوع واکنش را بر انگیخت و بعضی از آن انتقاد کردند و برخی تمجید.

 در حالی که خبر این دیدار  چند روز قبل از سوی پایگاه اطلاع رسانی جماران منتشر شد،دبیر کل موتلفه امروز جزئیات از صحبت های رد و بدل شده در این نشست را رسانه ای کرد و از تقاضای اعضای این حزب برای مواضع فراجناحی یادگار امام سخن گفت.

 وی بابیان اینکه در این جلسه موضوعات بسیاری مطرح شد، تصریح کرد:از جمله این‌که ما مطرح کردیم مردم مایل‌اند بیت حضرت امام (ره) متعلق به مردم باشد و در یک جناح محصور نشود، مردم مایل هستند یادگار حضرت امام (ره) مواضع فراجناحی داشته باشند. »
وی تصریح کرد: حجت‌الاسلام و المسلین سیدحسن خمینی(ره) ‌موافق این دیدگاه بودند و نفس نشست جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با ایشان هم نشان دهنده آن است که ایشان محصور در یک جناح نیست، به خصوص این‌که انتشار خبر این ملاقات از سوی ایشان نشان دهنده عزم وی در این خصوص است.

 دیگر اظهارات وی به شرح زیر است:

 ملاقات خاتمی و عبدالله نوری و صدور بیانیه در خصوص شرط و شروط  برای حضور انتخابات

* آقایان برای حضور در انتخابات بحث تغییر قانون اساسی و نیز آزادی مجرمانی که محکومیت‌های امنیتی دارند را مطرح می‌کنند، آنها باید بدانند اساساً مشروعیت سیاسی آنها پس از حضور در پادگان نبرد نرم آمریکا علیه ملت ایران در سال 88 و سربازی در گروهان دشمن در نزد مردم از بین رفته است.

 * شرط و شروط حضور در انتخابات را قانون معین کرده است، اگر کسی به قانون ملتزم باشد، قبل از انتخابات به آن شرط و شروط و بعد از انتخابات هم به رأی ملت که میزان التزام عملی است، التزام خود را نشان می‌دهد. 
* آقایان پس از رفراندوم سراسری 9 دی و 22 بهمن سال 88 از نگاه ملت مشروعیتی ندارند تا در انتخابات شرکت کنند. آنها خود را از یک مخالف قانونی به یک مخالف غیرقانونی نزول پیدا کردند لذا باید تلاش خود را در جهت کسب مشروعیت سیاسی متمرکز کنند، نه شرط و شروط گذاشتن و شاخ و شانه کشیدن برای نظام و مردم. 
* چطور ممکن است نماینده‌ای که قرار است در مجلس سوگند یاد کند، پاسدار حریم اسلام و نگهبان انقلاب و مبانی جمهوری اسلامی باشد و از قانون اساسی دفاع کند ، قبل از انتخابات شرط بگذارد که می‌خواهد قانون اساسی را تغییر دهد. 
* چطور ممکن است نماینده‌ای که قرار است به نمایندگی از دوم خردادی‌ها در مجلس سوگند یاد کند " از استقلال کشور و آزادی ملت دفاع کند" هر روز در رادیو بی‌بی‌سی، صدای پیر استعمار، شروع به مداحی از جریان دوم خرداد و عناصری که رهبری این جریان را دارند، می‌کند.
* ما معتقدیم هنوز هم دیر نشده است، یک ضلع رقابت که بنای بی‌مهری با مردم و نظام را گذاشتند، می‌توانند از این راه غیر صحیح برگردند و با مردم همراه شوند تا بتوانند به عنوان یک ضلع مشروع در انتخابات حضور پیدا کنند.  

 گفتمان حضور در انتخابات 

*شعار اصلی ما در انتخابات آینده پاسخگویی صادقانه به مطالبات مردم در پرتو وحدت و آرامش است، ما باید براساس تدبیر درست و با اتکا به عقل جمعی کشور را اداره کنیم، لذا همگرایی را باید در درون اصولگرایی تمرین کنیم.
* باید همواره آماده باشیم، چون در وسط معرکه نبرد نرم آمریکا قرار داریم و لذا بصیرت سیاسی را نباید فراموش کنیم، باید حواس خود را جمع کنیم، فاصله‌ای ولو اندک از خیمه اردوگاه ولایت فقیه ما را وارد خیمه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دشمنان نظام می‌کند، متأسفانه کسانی که در امتحان الهی سال 88 از ولایت فقیه فاصله گرفتند، طعمه گرگ‌های درنده طراحان نبرد نرم آمریکا شدند و آنها موفق شدند این جماعت را پاره پاره کنند.

 /212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    15 0
    شما سایر نظرات حبیبی را در ذیل یک تیتر دیگر آوردید.در حالیکه بخش اعظم این خبر ربطی به ملاقات موتلفه ای ها نداشت.
  • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    7 0
    در بيان نظر و خواست مردم هيچ كسي و يا گروهي و يا جناحي قيم و سخنگوي همه مردم نيست و نخواهد بود زيرا مردم ما خود از شعور و درايت بالاي سياسي برخوردار هستند . و به كسي اجازه بهر برداري و سوء استفاده از نام مردم را نمي دهند .
  • بدون نام IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    16 0
    دراین نشست فقط شما حرف زدید؟ حجه الاسلام حسن خمینی نظرشان چه بود؟
  • ح توسی IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
    3 0
    اگر ایران برای همه ایرانیان است نباید یک گروه را از حق خود در کاندیداتوری محروم کرد