تبلیغات پیامکی چیست؟ آیا برای هر کسبوکاری مناسب است؟ در این مقاله، قرار است با پاسخدادن به این ۲ پرسش به شما بگوییم چرا باید به فکر ارسال پیامکهای تبلیغاتی باشید.
تبلیغات پیامکی چیست؟
به زبان ساده، تبلیغات پیامکی بهمعنای تبلیغ کسبوکار یا محصول از طریق پیامک (اساماس) است.
احتمالاً شما هم روزانه چندین و چند پیامک تبلیغاتی دریافت میکنید. شاید بسیاری از این پیامکها را لایق نشاندادن کوچکترین توجه هم ندانید و فکر کنید استفاده از این کانال برای تبلیغات منسوخ شده است؛ ولی آمار نشان میدهد پیامک همچنان با قدرت میتازد:
-
۷۵ درصد مشتریان دوست دارند پیشنهادات ویژه را از طریق پیامک دریافت کنند
-
۶۰ درصد مشتریان پیامکها را بین ۱ تا ۵ دقیقه بعد از دریافت میخوانند
-
۴۵/۹ درصد مشتریان بالقوه، محصول یا برند را پس از دریافت پیامک انتخاب میکنند
پیامهای متنی که از طریق پنل ارسال پیامک ارسال میشوند، معمولاً با هدف ترغیب گروهی مشخص از مخاطبان، به خرید یا تهیۀ سرویسی آماده و فرستاده میشوند. جدا از این منظور، میتوان از پیامکها برای اطلاعرسانیهایی مثل شروع حراج یا بهروزرسانی جدید نرمافزارها هم استفاده کرد.
یکی از مهمترین امکانات این شکل از تبلیغات، امکان مشخصکردن خصوصیات دریافتکنندگان است.
مثلاً فرض میگیریم کارتان فروش تور سفرهای اروپایی است. هرکسی نمیتواند از پس هزینۀ چنین سفرهایی بربیاید و مخاطب هدف شما قشر خاصی از جامعه هستند. در تبلیغات پیامکی، میتوانید تعیین کنید که پیامک تبلیغاتی فقط برای این افراد ارسال شود. توجه داشته باشید که متن ارسالی، باید تا حد ممکن کوتاه باشد. همچنین نهایت تلاشتان را بکنید تا مخاطب را به عملی مشخص ترغیب کنید؛ مثلاً کلیککردن روی لینکی که در انتهای پیام قرار دادهاید. بگذارید اینطور بگوییم، شما باید در زمانی کم و از طریق متنی کوتاه، توجه گیرنده را به خود جلب کرده و او را متقاعد کنید کاری را که مدنظرتان است، انجام دهد.
خب با وجود این همه کانال کارآمد برای پروموت محصول و برند، چرا پیامک؟
چرا باید از تبلیغات پیامکی استفاده کنیم؟
این شکل از تبلیغات کلی مزایا دارد که استفاده از آن را بهخوبی توجیه میکنند. از یک طرف، نرخ بازشدن پیامک بسیار بیشتر از ایمیل است.
از طرفی دیگر، ۸۵ درصد مخاطبان، دریافت پیامک را به داشتن تماس تلفنی از طرف یک برند برای پروموت محصولاتشان ترجیح میدهند.
مزیت دیگر تبلیغات پیامکی، حفظ توجه گیرنده است. از آنجایی که پیام ارسالی شما کوتاه است (حتی در طولانیترین حالت ممکن)، مخاطب به تمرکز زیادی نیاز ندارد. اگر متن خوب و گیرایی نوشته باشید و پیامتان به گیرندۀ درستی برسد، احتمال انجام عمل مدنظرتان توسط مخاطب زیاد خواهد بود. علاوه بر این، فقط تبلیغ شما را میبیند و فضای تبلیغاتی کاملاً در اختیار خودتان است؛ یعنی تبلیغات شما در کنار سایر رقبا قرار نمیگیرد. ضمناً، خوب است بدانید پیامکهای تبلیغاتی عموماً نرخ تعامل بالایی دارند و در نتیجه، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) در این شکل از تبلیغات قابلتوجه است.
علاوه بر تمام چیزهایی که گفتیم، اگر نگاهی به تعرفه ارسال پیامک انبوه بیندازید، میبینید که با توجه به آوردۀ بالایی که این روش دارد، بسیار هم مقرونبهصرفه است. نکتۀ جذاب دیگر راجع به تبلیغات پیامکی، اجرای سریع و آسان آن است. پس از آمادهسازی پیام، به لیستی از مخاطبان و یک پنل ارسال پیامک احتیاج دارید. در عرض چند دقیقه، میتوانید برای هزاران نفر پیامک ارسال کنید.
در بخش بعدی، پاسخ یک سؤال مهم را خواهیم داد که احتمالاً ذهن شما را هم درگیر کرده باشد.
آیا تبلیغات با پیامک برای هر کسبوکاری مناسب است؟
خب تا اینجا فهمیدید بهرهبردن از اساماس برای تبلیغات، روشی بسیار رایج است که برخلاف تصور عموم، میتواند کلی سود برای برندها بههمراه داشته باشد. اگر حالا فکرتان مشغول است که آیا این روش مناسب کسبوکار شما است یا نه، در ادامۀ این بخش همراه ما باشید.
اول از همه بگوییم، حالت ایده آل این است که پیامک تبلیغاتی، بهعنوان مکمل دیگر کانالهای بازاریابی و تبلیغات استفاده شود.
مثلاً همزمان با ارسال ایمیل تبلیغاتی، تبلیغات گسترده در اینستاگرام و لینکدین و تبلیغات بنری در سایتهای پربازدید، میتوانید ارسال پیامک تبلیغاتی را هم در برنامهٔ خود بگنجانید. از آنجایی که بزرگ و کوچک، خرد و کلان، حداقل به یک تلفن همراه ساده دسترسی دارند، مخاطبان هدفتان جزو هر قشری که باشند، میتوانید از طریق پیامک، خود را در معرض دید آنها قرار دهید.
با این اوصاف، باید بگوییم بله! تبلیغات پیامکی تقریباً برای هر نوع کسبوکاری مناسب است. فرقی نمیکند که یک فروشگاه لوازم خانگی دارید یا واردکنندۀ مستقیم خودروهای لوکس از امارات هستید، در هر دو صورت، با داشتن لیستی از مخاطبان درست، میتوانید نهایت بهره و استفاده را از این شکل تبلیغات ببرید و شاهد رشد کسبوکارتان باشید.
فقط دوباره تاکید میکنیم که برای موفق شدن، لازم است متنی مناسب تهیه کنید و آن را برای افرادی بفرستید که مشتریان بالقوه محصول و برند شما هستند. خب همان طور که احتمالاً تا اینجا فهمیدید، برای ارسال انبوه پیامک، به یک پنل ارسال پیامک نیاز دارید!
آیا میتوان بدون خرید پنل پیامکی، پیامک انبوه ارسال کرد؟
روی کاغذ بله! میتوانید با استفاده از یک تلفن همراه، متن تهیهشده را برای شمارههایی که مدنظرتان است، ارسال کنید؛ ولی وقتی وارد عمل شوید، خواهید دید که این کار آنقدر وقتگیر است که تقریباً میتوان گفت نشدنی است! وقتی صحبت از ارسال انبوه پیامک در میان باشد، منظور ارسال پیام برای هزاران مخاطبی است که از قبل شمارههایشان داخل سیستم ذخیره شدهاند. با کمک پنل ارسال پیامک، میتوانید در یک لحظه، پیام تهیهشده را برای تمام شمارههای لیست مشخصشده ارسال کنید. نیازی نیست هر بار شمارهای را دستی وارد کنید و به این ترتیب، صرفهجویی بسیار زیادی در وقت خواهد شد.
از طرفی، پنل ارسال پیامک امکاناتی مثل موارد زیر را در اختیارتان میگذارد:
-
چند درصد پیامکها به دست مخاطبان رسیدهاند؟
-
چند نفر روی لینک داخل پیامک کلیک کردهاند؟
-
مخاطبان را مثلاً بر اساس پیششماره گروهبندی کنید
-
زمانبندی ارسال پیامک برای اینکه نتیجهٔ بهتری بگیرید
-
بدون محدودیت، روزانه پیامک ارسال کنید
پس اصلاً فکرش را هم نکنید! اگر قصد دارید از پیامک در کمپین تبلیغاتیتان بهره ببرید، حتماً باید سراغ پنلهای مخصوص این کار بروید و امکان ارسال انبوه پیامک بدون این ابزار وجود ندارد. در این مقاله، به شما گفتیم تبلیغات پیامکی چیست و چرا باید از آن استفاده کنید. اگر بهدنبال راهی ارزان و پربازده هستید، همین امروز برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی اقدام کنید!
نظر شما