منافقین مدعی حمله از سوی پلیس آلبانی شدند / آلبانی: قانونی عمل کردیم

ایسنا نوشت: پولتیکو براساس ادعای منافقین از کشته شدن یک عضو این گروهک در درگیری با پلیس آلبانی خبر داد.

به نقل از پولیتیکو، یکی از اعضای گروهک منافقین در بیانیه‌ای به رسانه‌ها اعلام کرد که یکی از اعضای این گروه در عملیات صبح امروز پلیس آلبانی در شهر ماناز کشته شده است.

وی مدعی شد که پلیس آلبانی بدون هشدار از گاز اشک‌آور علیه آن‌ها استفاده کرده است.

سخنگوی گروهک منافقین نیز اذعان کرد که پلیس آلمانی در این عملیات یک تن را کشته و ۳۶ تن را زخمی کرده است.

پلیس آلبانی این ادعاها را رد کرده است با این حال رسانه‌های آلبانی نوشته‌اند: ، پلیس این کشور برای انجام بازرسی‌هایی به قرارگاه سه هزار نفره «اشرف ۳» گروهک منافقین رفته بود. دستور بازرسی توسط دادگاه ویژه علیه فساد و جرایم سازمان‌یافته صادر شده بود.

این بازرسی برای بررسی احتمال تروریستم و حملات سایبری از سوی گروهک منافقین انجام گرفت.

به نوشته رسانه‌های آلبانی، با این‌که عملیات چهارساعته پلیس این کشور در مقر منافقین قانونی بوده، مقاومت‌هایی از سوی این گروهک انجام گرفته است.

طی این بازرسی، پلیس آلبانی توانسته سرورهایی را پیدا کند که از آن‌ها برای هک برخی موسسات خارجی استفاده شده است.

وزارت کشور آلبانی هم گفته است: عملیات پلیس این کشور به این دلیل انجام گرفته که گروهک منافقین برخلاف توافق و تعهدهای داده شده در سال ۲۰۱۴ عمل کرده‌اند. منافقین در سال ۲۰۱۴ پذیرفته بودند که تنها برای «اهداف بشردوستانه در این کشور مستقر شوند و به هیچ فعالیت دیگری نپردازند.

وزارت کشور آلبانی در اینباره هم‌چنین گفت: متاسفانه این گروه به تعهدهای خود عمل نکردند و توافق‌شان را زیرپا گذاشتند. مداخله پلیس آلبانی نیز مطابق با قانون بوده است.

رویترز نیز نوشت که لورنت نونز، رییس پلیس پاریس با مطرح کردن نگرانی‌های امنیتی درباره برگزاری تجمعات سالانه گروهک منافقین اجازه برگزاری این تجمع را نداده و در نامه‌ای به کمیته تدارکات برگزاری تجمعات منافقین اعلام کرد: امکان برگزاری این نشست که از سال ۲۰۰۸ هر ساله برگزار می‌شود، وجود ندارد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1779470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =