آمار جالب مرگ‌ ناشی از مصرف الکل در سال ۱۴۰۱/ افزایش ۱۶ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات در سال گذشته

ایسنا نوشت: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ ۶۴۴ نفر درپی مصرف الکل درسال ١۴٠١ خبر داد و گفت که در ماجرای مسمومیت الکلی استان البرز تعداد جانباختگان تاکنون ١٠ نفر بوده است.

عباس مسجدی آرانی در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، به تشریح برخی از آمارها از خدمات و اقدامات پزشکی قانونی پرداخت و گفت: در آمارهای مربوط به تصادفات رانندگی دقیق‌ترین آمار مربوط به سازمان پزشکی قانونی است که در داخل کشور و مجامع جهانی مورد استناد قرار می‌گیرد، بر این اساس در سال ١۴٠١ متاسفانه ١٩ هزار و ۴٩٠ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال ١۴٠٠ افزایش ١۶.٢ درصدی را نشان می‌دهد.

وی شمار قربانیان مسمومیت با گاز سمی منوکسید کربن را ٩١٣ نفر در سال ١۴٠١ اعلام کرد و گفت: این آمار در مقایسه با سال ١۴٠٠ که شمار فوتی‌ها ٨٣٩ نفر بود، افزایش ۸ درصدی داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش ٣٠ درصدی مرگ درپی مصرف الکل در سال ١۴٠١ خبرداد و گفت: در سال ١۴٠١ متاسفانه ۶۴۴ نفر درپی مصرف الکل جان خود را از دست دادند.

وی درباره آخرین آمار جانباختگان مصرف الکل در استان البرز نیز گفت: تاکنون ١٠ نفر درپی حادثه اخیر که به دنبال مصرف الکل رخ داده است، جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید:

«کوری» عوارض مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز/ هشدار درباره مصرف مشروبات الکلی

توصیه‌های مهم یک متخصص درباره مسمومیت با مشروبات الکلی تقلبی/ «به ظاهر بطری، طعم و بو، قیمت و پلمپ بودن آن ابدا اعتماد نکنید»

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1779785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =