انتقاد تند حکومت سرپرست افغانستان از تبلیغات غربی‌ها

صدا وسیما نوشت: حکومت سرپرست افغانستان از تبلیغات گسترده غربی‌ها علیه حکومت این کشور به شدت انتقاد کرد.

حکومت سرپرست افغانستان از تبلیغات گسترده غربی‌ها علیه حکومت این کشور به شدت انتقاد کرد.
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان امروز در پیامی در واکنش به پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد با محوریت محدودیت‌های اعمال شده علیه زنان در افغانستان اعلام کرد: از آدرس ملل متحد و بعضی نهادها و حکومت‌های غربی علیه امارت اسلامی افغانستان تبلیغات وسیع به راه افتاده است.
وی تصریح کرد: گزارش «ریچارد بینت» در مورد وضعیت افغانستان، بخشی از همان تبلیغات است که با حقایق مطابقت ندارد.
سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان گفت: در افغانستان قوانین اسلامی اجرا می‌شود که اعتراض به آن، اعتراض به اسلام است.
شب گذشته نیز «بلال کریمی» معاون سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان در پیامی در واکنش به نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد: به نظر می‌رسد تبلیغات سازمان یافته علیه حکومت سرپرست افغانستان ادامه دارد که باید از تکرار ادعاهای بی اساس و سیاست‌های شکست خورده جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: آیا مادرانی که ریخته شدن خون فرزندانشان را مشاهده کردند، انسان نبودند؟ (در جنگ بیست ساله آمریکا) چرا فعالان حقوق بشر در آن زمان ساکت بودند و اکنون سرگردان هستند؟
این واکنش‌ها در حالی مطرح شده است که در نشست روز گذشته شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در مورد افغانستان، بازگشت زنان به کار و تحصیل مورد تاکید قرار گرفت.
در این نشست ریچارد بنت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور افغانستان آنچه را که تبعیض سازمان یافته در برابر زنان از سوی طالبان در افغانستان خواند، "آپارتاید جنسی" دانست و از این موضوع ابراز نگرانی کرد.
ممنوعیت آموزش دختران بالاتر از کلاس ششم، محرومیت دانشجویان دختر از تحصیل، ممنوعیت کار زنان اداره‌های غیردولتی، ممنوعیت سفر بدون محرم در مسیرهای طولانی و اعمال محدودیت برای گشت وگذار زنان ودختران درپارک‌های تفریحی از محدودیت‌هایی است که در کمتر از دوسال اخیر در افغانستان وضع شده است.
چندی قبل نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در یک گزارش تازه از آنچه که تبعیض گسترده در برابر زنان و دختران در افغانستان دانسته، انتقاد کرده بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1780041

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =