اصفهان باید به استانی نا امن برای گردنگشان مبدل شود/خبرهایی جدید از طرح امنیت محله‌محور

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: انتظار می رود در ادامه زحمات سردار میرحیدری فرمانده سابق انتظامی استان، اصفهان به استانی نا امن برای گردنگشان، قانون شکنان و مجرمان تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سردار احمدرضا رادان -روز سه‌شنبه- در مراسم توزیع و تکریم فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: خداوند را شاکرم که امروز بار دیگر توفیق داشتم در اصفهان حضور یافته و در جمع دوستانی باشم که خاطرات زیادی در دوران انقلاب و دفاع مقدس به یادگار داریم.

وی افزود: شهر اصفهان یادآور روزها، حادثه‌ها و اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری است؛ یادآور آغاز حکومت نظامی برای شروع انقلاب اسلامی، شهدای انقلاب، دوران درگیری‌های خیابانی با منافقین، حضور پرشور رزمندگان در خیابان‌ها برای اعزام به جبهه‌ها، پشتیبانی مردم از جنگ، تشییع‌های تاریخی و یادآور علما است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: اصفهان یادآور روزهای سخت، پرالتهاب از شروع انقلاب اسلامی تا امروز و از امروز تا فرداها است؛ این بدان معنا است که دشمن همچنان دشمنی می‌کند و همچنان انقلابیون مسیرانقلابی‌گری هستند و این دو نمادی از دو کفه حق و باطل هست و خواهد بود.

وی ادامه داد: باید تاکید کنیم که انقلابی بودن خوب است، اما انقلابی ماندن هنر است، ولایتی بودن خوب است و ولایتی ماندن هنر است، از ابتدای انقلاب جنگ شناختی به شکل امروز وجود نداشته است و امروز مرد میدان ماندن و در میدان باقی ماندن هنری مهم تر است.

امروز باید رودربایستی و خمودگی‌ها را کنار بگذاریم

سردار رادان تاکید کرد: ما امتی هستیم که از اول انقلاب اسلامی امامت داشته‌ایم و مکتب و ایدئولوژی راسخ بودن، برای خدا حرکت کردن و برعهد و پیمان ماندن از ویژگی های چنین امتی است؛ امروز باید رودربایستی و خمودگی‌ها را کنار بگذاریم، عزم و اراده آهنین داشته و به برای فردا باید به راهی دل ببندیم که عاقبت به خیری در پی داشته باشد و این جز با ادامه دادن راه شهدا و دل بستن به ولایت در مسیر ایدئولوژی ممکن نیست تا برای نسلهای آینده خاطره انگیز باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فرمانده انتظامی خوزستان امسال بازنشسته شده وباید فردی جایگزین وی می شد که به همه صحنه خوزستان آگاهی داشته باشد، اظهار کرد: در این راستا فرمانده قم جایگزین وی شد اما برای شهر قم به مشکل برخوردیم که شهر خاصی است که مهد علما، کانون علم و پرورش دین محسوب می شود و فرمانده ویژه ای نیاز بود.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: گزینه های مختلفی را بررسی کردیم اما هرکدام یک شاخصه مدنظر و خاص را کم داشتند و در نهایت به سرهنگ میرحیدری رسیدیم که ایشان با فروتنی کامل موضوع پذیرفت، وی خود را سرباز نظام می داند و فرصت خدمت را در همه جا غنیمت برمی شمرد همانگونه که در یزد، قزوین و دیگر استانها نیز خدمت کرده است.

وی اضافه کرد: این خبر موجب خوشحالی علما و بزرگان و شخصیتهای قم شد، ایشان در همه صحنه ها وجودی اثرگذار و کارا داشته است و من به نوبه خود از ایشان تشکر می کنم که در این انتخاب سخت ما را یاری کرد.

رادان گفت: امروز بررسی و جمع بندی نظارت ستادی اصفهان را داشتیم که در همه عرصه‌های سخت و پشتیبانی، نمرات ۸۰ به بالا کسب شده است و این به معنای آن است که مدیر همراه است و همراهان وی نیز تمام شاخصهای صفر تا صد یک حوزه را به شایستگی انجام داده اند.

انتخاب فرمانده انتظامی برای اصفهان سخت بود

وی در ادامه با تقدیر از سردار علینقیان برای پذیرش فرماندهی انتظامی اصفهان نیز بیان کرد: انتخاب فرمانده برای اصفهان که زادگاه خود من نیز هست بسیار سخت و انتظارات دوستان نیز در حد بالایی بود؛ فردی که بتواند مسیر سردار میرحیدری را ادامه داده و پیشرونده عمل کند که پس از بررسی های فراوان سردار علینقیان انتخاب شد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه وی تجربه های مختلفی در استانهای مختلف از جمله خود اصفهان داشته است، ابراز کرد: سردار علینقیان وظیفه دارد در ادامه مسیر کار سردار میرحیدری برای جلب رضایت خدا و در ادامه رضایت مردم برای تامین امنیت مردم، ارتقای سطح آگاهی و توانایی همکاران و تلاش برای رفع مشکلات معیتشتی آنها و پرورش واحدهای تخصصی برای مشکلات قدم بردارد و بتواند اصفهان را به استانی نا امن برای گردنگشان، قانون شکنان و مجرمان با همراهی کارمندان و مدیران نیروی انتظامی و همراهی مدیران سپاه و بسیج تبدیل کند.

خبرهایی جدید از طرح امنیت محله محور

سردار رادان پس از مراسم تودیع و معارفه در جمع خبرنگاران حضور یافت و در ارتباط با طرح امنیت محله محور اظهار کرد: اقدامات از نوعی که دغدغه مردم است در محلات مختلف در فراجا درحال شکل گیری است.

وی ادامه داد: ما زمانی موضوع معتادان متهاجر و سارقان را مطرح کردیم که یک دغدغه عمومی محسوب می شود اما در موضوع محله محور ممکن است یک دغدغه عمومی مربوط به یک محله نباشد، یک محله از سارق رنج ببرد و محله‌ای دیگر از مشکل دیگری که همکاران وظیفه دارند دغدغه‌های هر محله را به شکل جداگانه شناسایی و روی ان عملیات انجام شود به نوعی که مردم حس کنند با عملیات پلیسی رفع نگرانی شده است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در امتداد این طرح، اقدامات مختلفی انجام شده که ادامه دارد که تا چند روز دیگر اخباری در حوزه اصفهان درباره عملیاتهای مختلف خواهید شنید.

وی در ارتباط با اقدامات پلیس در ارتباط با پیاده روی اربعین در سال جاری گفت: در حوزه‌های مربوط به پلیس تهیه گذرنامه زیارتی، تردد در سفر به سمت نشانگاه‌های ورودی و صفر مرزی که گذرنامه مهر می شود همکاران ما در تلاش هستند تا کمترین ایستایی انجام شد، در این راستا چند جلسه با دوستان عراقی داشتیم و قولهایی دادند و البته فرصت برای نهایی شدن این قولها هست.

پیاده روی اربعین از مرزهای مختلف مدیریت شود

وی ادامه داد: از مردم نیز چندین خواهش داریم از جمله اینکه اخذ گذرنامه را به روزهای آخر موکول نکنند، حرکت و سفر برای روزهای آخر نباشد و سوم اینکه مدیریت کنند که از مرزهای مختلف وارد و خارج شوند که دغدغه های خود آنها نیز کمتر می شود.

گفتنی است در این مراسم از زحمات سردار محمدرضا میرحیدری تقدیر و سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید علینقیان پور به عنوان فرمانده جدید انتظامی استان اصفهان معرفی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1780098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =