حسین انصاریان: امروزه متاسفانه بسیاری از افراد با مشاهده سختی‌ها و مشکلات، عطای تبلیغ دین را به لقایش می‌بخشند

شفقنا نوشت: استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: امروزه متاسفانه بسیاری از افراد با مشاهده سختی‌ها و مشکلات، عطای تبلیغ دین را به لقایش می‌بخشند درحالیکه این وضعیت به نوعی خالی کردن میدان دین است که قطعا به ضرر اسلام و تشیع خواهد بود.

  • بیش از صدتن از علما، خطبا و طلاب حوزه علمیه قم ضمن بازدید از موسسه دارالعرفان، با استاد حسین انصاریان دیدار و گفت‌ وگو کردند.
  • در این دیدار استاد انصاریان به تلاش کشورهای استعمارگر در ضربه‌زدن به شیعیان طی قرون گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: همواره طی ۱۴۰۰ سال گذشته دین مورد هجوم دشمنان قرار گرفته است و در چند صدسال گذشته نیز دشمنان با سیاست‌های خود درصدد ضربه زدن به تشیع بوده‌اند و امروزه نیز به ابزارهای مختلفی مجهز شده‌اند. نکته قابل تأمل این است که ما تاکنون نتوانسته‌ایم این ضربه های شدید چندصدساله به دین را با استفاده از منبر جبران کنیم.
  • وی با بیان اینکه امروزه بالاترین جهاد، جهاد فرهنگی است، تصریح کرد: ما برای فعالیت در حوزه تبلیغ دین و فرهنگ باید به کسانی همچون ابوذر، کمیل، میثم تمار، شهید اول و شهید ثانی نگاه کنیم که در اوج شکنجه‌ها و سختی‌ها بازهم دست از تبلیغ دین برنداشته و همه مشکلات را در راه اسلام تحمل نمودند اما امروزه متاسفانه بسیاری از افراد با مشاهده سختی‌ها و مشکلات، عطای تبلیغ دین را به لقایش می‌بخشند و از ادامه راه صرف نظر می‌کنند و عده‌ای دیگر نیز که از هوش و استعداد کافی برخوردار هستند، وارد حوزه‌های علمیه نشده و به تحصیل علوم دینی نمی‌پردازند. وضعیت کنونی به نوعی خالی کردن میدان دین تلقی می‌شود که قطعا به ضرر اسلام و تشیع خواهد بود.
  • وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم، شیوه صحیح تبلیغ دین را تبیین کرد و افزود: با استناد به آیات سوره توبه می‌توان دریافت که مبلغ در ابتدا باید دین‌شناس شود یعنی قرآن و روایات را به طور دقیق بشناسد و سپس و زیبایی‌های این کتاب آسمانی و سخنان اهل‌بیت(ع) را با بیانی محبت‌آمیز به مردم ارائه کند. وظیفه اصلی مبلغان این است که با استفاده از دلایل عقلانی و روایی به مردم انذار دهند که پایان گناهان جهنم است تا بدین گونه مردم، پرهیزگار به بار آیند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1780506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =