یزدانی خرم دبیر فدراسیون کشتی کشورمان در گفت وگو با نشریه حزب موتلفه اسلامی گفت:

*در دنيا فرهنگ فوتبال تعريف شده و مقرراتش معلوم است. در اروپا يا هر جاي دنيا كسي حق توهين ندارد و اين فرهنگ است و ربطي به دين ندارد كه ما ارمني باشيم، زرتشتي يا مسلمان. پس ورزش ربطي به دين ندارد، به فرهنگ ورزشي ربط دارد ما اصلاً كميته انضباطي لازم نداريم. فيفا همه چيز را تعريف كرده است كه اگر به داور توهين كني مساوي است با چي، اگر سنگ بيندازي مساوي است با چي...

* مقررات ورزشي ما دست داورمان است و او تصميم‌گيرنده است. ما بايد به داور احترام بگذاريم. در تمام دنيا فرهنگ هر رشته، تعريف شده است و اگر فرهنگ را اجرا كنيد، آن رشته پيشرفت مي‌كند. احتياجي نداريم دادگاه بگذاريم و دادگستري بيايد و طرف را جريمه کند . در دنيا بيشتر از ما منشوري دارند، اما وجدان كاري دارند. ما الان در رشته‌هاي مختلف ورزشي حقوق حرفه‌اي مي‌گيريم، اما آماتور تمرين مي‌كنيم، آماتور بازي مي‌كنيم، آماتور با ديگران برخورد مي‌كنيم.

* مگر قبل از انقلاب اين توهين‌ها نبود؟ بدتر از اينها هم بود، منتهي الان مسئله بي‌ادبي نيست، مسئله تحريك است. من اگر بخواهم اينجا بمانم، بروم براي خودم چهار تا بادي‌گارد بياورم كه هميشه مواظب من باشند و از من تعريف و در استاديوم، ديگري را هو كنند، اين بي‌فرهنگي و بي‌ديني و بي‌ادبي است.

* وقتي مسئولي در ورزشگاه صدهزار نفري مي‌آيد، مطمئن باشيد اين صد هزار نفر به او رأي نمي‌دهند، چون مردم مي‌فهمند. مردم عملكرد انسان‌ها را مي‌بينند، نه ظاهر انسان‌ها را. اينهايي كه به ورزش مي‌آيند، فكر مي‌كنند اگر اين صد هزار تا را داشته باشند و ده تا استاديوم ديگر هم باشد، به او رأي مي‌دهند، درحالي كه اين‌طور نيست. تاريخ نشان داده كه اشتباه مي‌كنند. با ورزش و ورزشكار نبايد شوخي كنند. مردم آمده‌اند ورزش و تفريح كنند، كاري به سياست ندارند.

*من به شما قول مي‌دهم كه هيچ دولتي جرأت واگذاري استقلال و پيروزي را به بخش خصوصي ندارد. این فقط یک شعار است. شعارش را مي‌دهند. چون اين دو تيم طرفداران زيادي دارند و دولت جرأت اين را ندارد كه اين هواداران را به دست فرد يا مؤسسه خاصي بدهد، به همين دليل مي‌خواهد دست خودش باشد و از طرفي اينها را هم سير نمي‌كند.


* اينهايي كه الان آمده اند و عضو هيئت مديره شده‌اند، لياقتشان را رو كنند و بگويند چه كار كرده‌ايم و چه كار مي‌توانيم بكنيم؟ باندبازي، آوردن افراد بي‌صلاحيت يا آدم‌هاي بي‌عرضه در هيئت مديره به پرسپوليس يا استقلال لطمه مي‌زند. افرادي هستند كه مي‌توانند كمك‌هاي مالي كنند، يا بازاري هستند يا بخش خصوصي. اينها بيايند ده ساله عضو شوند، منابع مالي‌شان را هم بياورند، نه اينكه سال تمام شد عوضشان كنند، مي‌آيند و چهار تا فني مثل آقاي پروين و آقايان ديگر مي آورند و كارهاي فني‌اش را انجام مي‌دهند، خيلي هم خوب مي‌شود، اما شما همين‌طوري براي خالي نبودن عريضه افرادي را بياوريد به هيئت مديره يا هيئت رئيسه، اينها شش ماه ديگر استعفا مي‌دهند و مي‌روند.

* ما افراد نخبه، فهميده و تحصيلكرده در كشور زياد داريم، ولي دولت كنوني نمي‌خواهد از اينها استفاده كند. دولت كنوني  افرادي را كه مورد وثوق رئيس‌جمهور يا معاونين ايشان هستند، انتخاب مي‌كنند و مي‌فرستند به ميدان. اينها بعد از چند وقت تسليم مي‌شوند و مي‌روند. يك كارهاي مثبت و يك كارهاي منفي‌اي هم انجام مي‌دهند، ولي ورزش دارد درجا مي‌زند. اگر هم پيشرفتي هست، فدراسيون‌ها دارند کار مي‌كنند و دولت نبايد به حساب خودش بگذارد. اگر هم خواست، ما حاضريم مناظره تلويزيوني بگذاريم. همه اين مسائل را بگوييم، هر كسي از طرف دولت مي‌خواهد دفاع كند، ما آمادگي داريم.

1717

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
    0 0
    بالاخره درد ورزش بعد از 30 سال پیدا شد! با این مدیزیت بی نظیر می توان در همه رشته ها قهرمان دنیا شد! اما کو گوش شنوا ؟