یک نویسنده مکزیکی با بیان اینکه سازمان زتا مبالغ بسیار هنگفتی از راه قاچاق مواد مخدر به آمریکا و سراسر منطقه به جیب می زند پذیرش یک و نیم میلیون دلار برای انجام عملیات ترور را نامعقول توصیف کرد.

آدام توماس در یادداشتی برای روزنامه فایننشیال تایمز انگلیس ادعای آمریکا مبنی بر  اعطای یک و نیم میلیون دلار از سوی ایران به کارتل موادمخدر مکزیک موسوم به زتا برای ترور سفیر عربستان در آمریکا را نامعقول دانست چرا که این سازمان قادر است بدون ریسک و دست زدن به خطراتی از این دست میلیاردها دلار کسب کند.
آدام توماس می نویسد: چرا زتا که می تواند با انتقال و قاچاق کوکائین، ماری جوآنا، هروئین و حتی متافتامین ها به آمریکا و سایر کشورهای منطقه میلیاردها دلار درآمد کسب کند حاضر شود به خاطر یک و نیم میلیون دلار  پیشنهاد شده از سوی شخصی به نام ارباب سیار که آمریکا می گوید با سپاه قدس ایران درتماس است دست به یک اقدام تروریستی پر خطر بزند.
بدون شک این مقدار پول در برابر پولی که این سازمان از طریق فروش و جابجایی مواد مخدر به دست می آورد بسیار ناچیز است .
او در ادامه می گوید: گذشته از این، سازمان زتا اگر چه از یک پارچگی سابق و مدیریت واحد بهرمند نیست اما هرگز حاضر نمی شود موقعیت اقتصادی و تجاری خود را با همکای های تروریستی اینچنینی در منطقه از دست بدهد.
واشنگتن چند روز پیش با اعلام دستگیری یک آمریکایی ایرانی تبار به نام ارباب سیار ادعا کرد که او قصد داشته به نیابت از ایران مبلغ یک و نیم میلیون دلار به کارتل بزرگ مواد مخدر مکزیک زتا بدهد تا آنها سفیر عربستان در آمریکا را ترور کنند.
4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    2 1
    هیچکس این خبر را جدی نگرفت ولی باید دید چه گروهی این خبر را پخش کرده. یعنی اطلاعات از سوی چه دسته و گروهی بوده. آنوقت می توانیم اهدافشان را از پخش این خبر کذب حدس بزنیم.
  • amir rastgoo IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    0 1
    in harekat kheyle bachegane bod. hardo keshvar kheyle gheyre herfyye in tabllighato rah andakhtan.inghadr cheepe ke dolate iran nabayad hich vakoneshe be in kar neshon bede.