سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان در جمع خبرنگاران بعثه مقام معظم رهبری حضور یافت.

به گزارش خبرآنلاين، سید محمد جواد رسولی از توقف انگشت نگاری از بانوان ایرانی در فرودگاه‌های عربستان پس از انجام مکاتباتی با وزارت امور خارجه عربستان خبرداد.
 
وي درباره گلایه زائران ایرانی به ویژه بانوان از انگشت نگاری در فرودگاه ها اظهارداشت: در مورد برخی مشکلات برای حجاج ایرانی دو ملاقات با امیر محمد بن نایف وزیر کشور عربستان و رئیس شورای عالی حج عربستان داشتیم، در این دیدار گلایه های زائران ایرانی به طرف مقابل منتقل شد.
 
رسولی در مورد معطلی زائران ایرانی در فرودگاه جده تصریح کرد: در این باره نیز صحبت شد که طرف عربستانی یکی از دلایل معطلی زائران را به خاطر طرح توسعه فرودگاه جده عنوان کرد.
 
وی با اشاره به مدت زمان انتظار ایرانیها برای تشرف به حج تمتع گفت: فضای حرمین مکه و مدینه محدود است و واقعا پاسخگوی سیل مشتاقان حج در سراسر جهان اسلام نیست ، برخی کشورها حاجی تا 22 در نوبت انتظار تشرف به حج قرار دارد.
 
رسولی ادامه داد: یکی از مشکلات عمومی اجرای طرح توسعه مکه و مدینه است، امسال برای نخستین بار در تاریخ در عمره ماه مبارک رمضان 5 میلیون زائر از سراسر جهان اسلام حضور داشتند که سیستم عربستان را به هم ریخته بود و معطلی های 6 روزه هم در فرودگاه ها به چشم خورد.
سفیر ایران در عربستان گفت: حتی برخی زائران خارجی در سرزمین عربستان پخش شده و تا ایام حج تمتع سال جاری مانده اند. وی یاد آور شد: تاخیرهای فراوان حتی باعث نا آرامی حجاج برخی زائران خارجی در فرودگاهها شد، ضمن اینکه مسولان حج عربستان هم در برابر تقاضای روبه افزایش مسلمانان مشتاق زیارت خانه خدا مانده اند که چه کار کنند.
 
سفیر جمهوری اسلامی در عربستان با باين اينکه بعد از اتمام مناسک حج کار سفارت شروع می شود افزود: هر سال حدود 200 زائر فوت می کنند که بخشی از آنها به علت سوانح رانندگی و عبور از خیابان فوت می شوند، بنابر این کار دیات و دادگاهها و انتقال جنازه به کشور صورت می گیرد یا برخی فوت شده ها در مدینه و یا مکه دفن می شوند.
 
سید محمد جواد رسولی سفیر جمهوری اسلامی در عربستان با اشاره به اينکه شورای عالی حج هر سال قبل از موسم حج خدمت مقام معظم رهبری و سپس رئیس جمهور می رسند و سیاستها و برنامه اجرایی کلی این سفر تعیین و ابلاغ می شود یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع حج، سفیر ایران در عربستان به عنوان تنها سفیر هم به محضر مقام معظم رهبری رفته و ارائه گزارش و دریافت سیاستهای اصلی تعیین می شود.
/2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =