۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶

ایسنا نوشت:

در حالی که وزیر امور خارجه عراق حضور اعضای پ.ک.ک در خاک این کشور را غیرقانونی خواند، همتای ترکیه‌ای وی اعلام کرد که آنکارا در صورت لزوم اقدامات یکجانبه علیه پ.ک.ک انجام خواهد داد.

به نوشته روزنامه الحیاة، هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس خبری مشترکی با احمد داود اوغلو، همتای ترکیه‌ای خود عنوان داشت: حضور اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) مشکل مشترکی میان دو کشور به شمار می‌آید.

وی در ادامه افزود: ما متوجه نگرانی ترکیه در این زمینه و حضور پ.ک.ک در عراق هستیم.

زیباری همچنین عنوان داشت: حضور اعضای پ.ک.ک در عراق غیرقابل قبول و غیرقانونی است. عراق در حال حاضر در مرحله انتقالی به سر می‌برد و خود را برای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از خاک کشورآماده می‌کند.

زیباری همچنین عنوان داشت: نمی‌توان اعلام کرد که مشکل پ.ک.ک را می‌شود فردا حل‌ و فصل کرد. ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم به راهکار سریعی در خصوص حل‌وفصل این مشکل دست یابیم.

احمد داود اوغلو نیز در این کنفرانس خبری عنوان داشت: ما از عراق می‌خواهیم اقدامات موثرتری علیه اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه اتخاذ کند.

وی در ادامه افزود: ما دیگر تحمل اقدامات خصمانه علیه ترکیه توسط پ.ک.ک از خاک عراق را نداریم. ما قصد داریم تمام اقدامات ضروری علیه اعضای پ.ک.ک که در کوه‌های عراق مستقر هستند، اتخاذ کنیم.

وزیر امور خارجه ترکیه در ادامه افزود: چنانچه عراق اعلام کند، کنترل کامل تمامی اراضی خود را برای ممانعت از فعالیت پ.ک.ک در دست دارد، ما دیگر مجبور به مداخله نخواهیم بود. در غیر این‌صورت ترکیه مجبور می‌شود به صورت یکجانبه تمام راهکارهای لازم را برای حمایت از امنیت مردم خود پیش گیرد.

طی سال‌های گذشته ترکیه بر دولت‌های بغداد و منطقه کردستان عراق برای ممانعت از فعالیت اعضای پ.ک.ک در خاک این کشور فشارهای زیاد وارد کرده، اما دولت منطقه کردستان عراق اعلام کرده بود که خود را وارد درگیری‌های داخلی ترکیه نمی‌کند. 51261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرسپولیس IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    2 1
    جناب زیباری حواستان باشد هدف ترکیه استثمار عراق و کردستانه و رسیدن به نفت کرکوک پ ک ک و این چرت وپرتا همش ساخته خودشه
  • بدون نام IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۲
    3 3
    ترکیه احترام حالیش نمیشه وقتی منکر هویت کردها میشه و اونها رو ترک کوهی میخونه آیا شما تابحال سری به ترکیه زدید تا اختلاف فاحش مناطق کرد نشین رو با سایر قسمتها ببینید بدبختی اینجاست که مسئولان سیاسی ماهم همیشه آب در آسیاب ترکیه میریزند مطمئن باشید ترکیه بدش نمیاد ایران رو تجزیه کنه و شهرهای مادی ارومیه و تبریز و اردبیل و.. که ترکها سیصد چهارصد سال بیشتر نیست توش ساکن شدن رو از چنگمون در بیاره
  • شایان IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    0 4
    فارسا چند ساله ساکن تهرانن؟؟؟؟آقای بدون نام؟؟؟؟؟
    • جواب به شایان IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
      3 1
      تهران از 2700 سال پیش جزو ماد کوچک بوده و ایرانیان ( نه ترکها و اعراب) در آن ساکن بودند
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    1 3
    بابا بی خیال تهران همش از زمان آغا محمدخان درست شده باز ری باستان رو می گفتی یه چیزی به حق چیزای نشنیده و ندیده