آغاز پاکسازی نهایی تونل های سیل زده جاده چالوس

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج اعلام کرد: پاکسازی نهایی و نظافت تونل های سیل زده جاده کرج - چالوس توسط نیروهای خدمات شهری و تجهیزات شهرداری کرج آغاز شد.

به گزارش خبر آنلاین البرز، حشمت اله عزیزی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت : پس از تخلیه تونل های ۲ تا پنج جاده کرج - چالوس از روسوبات انباشته شده توسط تیم های راهداری استان البرز ، بلافاصله ۱۰۰ تن از نیروهای خدمات شهر شهرداری کرج و ماشین آلات شهری به این جاده اعزام شد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری کرج گفت: طی اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های مسوول، پس از پاکسازی کامل جاده کرج - چالوس و تأیید ایمنی محور، توسط کارشناسان مرتبط، مسیر برای تردد عموم بازگشایی خواهد شد.

وی بیان کرد: در زمان حاضر عملیات پاکسازی، برداشت نخاله‌های اضافه به منظور ایجاد محیطی سالم برای مردم و گردشگران در حال انجام است و محدوده مورد نظر با همت کارگران خدوم خدمات شهری در وضعیت مطلوب است که این مهم تا پاکسازی کامل ادامه خواهد داشت.

سیلاب پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه امسال سبب انباشت رسوبات و خرابی مسیر به طول حدود ۲۰ کیلومتر از جاده کرج - چالوس شد و مسیر را مسدود کرد ضمن آنکه انباشت رسوب به داخل دریچه خروجی سد کرج مانع از انتقال آب به کرج و تهران شد.

این حادثه ۲ نفر اعلام مفقودی، ۱۹ تن مصدوم و بیش از ۵۰ دستگاه خودرو خسارت کلی و جزیی داشت ضمن آنکه ۲ رستوران و یک واحد مسکونی روستایی از بین رفت.

با تلاش راهداران و گروه های پشتیبانی ارتش ، سپاه ، بسیج ، استانداری البرز ، فرمانداری کرج و سایر دستگاه های اجرایی البرز و استان های مازندران،تهران، قم و قزوین عملیات بازگشایی جاده کرج - چالوس در همان لحظات اولیه آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

میزان خسارت اولیه به جاده کرج - چالوس بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شد که به گفته مسوولان کشوری مرمت و ایمن سازی این جاده به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

جاده گردشگری کرج - چالوس به طول ۱۶۰ کیلومتر یکی از محورهای پرازدحام کشور در فصول مختلف سال است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1782249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =