اگر به فکر این هستید تا باشگاه مشتریان برای فروشگاه خود راهاندازی کنید و با افزایش تعامل موثر با افراد، در فروش تحولی عظیم ایجاد کنید، در اولین قدم باید به سراغ فروشگاه دایرکت بروید. در این فروشگاه میتوانید با قیمتی باور نکردنی دستگاه باشگاه مشتری را تهیه کنید و اولین خشت باشگاه خود را درست و اصولی بگذارید. بعد از انجام این کار فقط باید با روش کار این دستگاه و چگونگی کمک گرفتن از آن برای ایجاد باشگاه آشنا شوید. در این مطلب همراه ما باشید تا صفر تا صد مسیر ساخت باشگاه به کمک این دستگاه را به شما آموزش دهیم.
شماره موبایل مشتریان را دریافت کنید
امروزه دنیا بر پاشنه اطلاعات میچرخد، اگر اطلاعات مشتریان را داشته باشید، قدرت دارید؛ چراکه با اطلاعات آنها میتوانید تبلیغات خود را هدفمند کنید و هزینههای بازاریابی را کاهش دهید. به طور مثال تصور کنید اطلاعاتی دقیق در مورد سلیقه مشتریان دارید، یعنی میدانید که کدام یک از آنها به کالای «الف» علاقهمند هستند و کدام یک به کالای «ب»؛ در این صورت میتوانید پیامک تبلیغاتی مربوط به هرکدام از کالاها را برای افراد علاقهمند به همان کالا ارسال کنید. به این ترتیب میبینید که چقدر نتایج فروش شما درخشان میشود، چون شما با استفاده از اطلاعاتی که راجع به مشتری دارید، تبلیغات خود را هدفمند میکنید. شروع جمعآوری این اطلاعات و بسیاری موارد دیگر، از ذخیره شماره تماس آنها شروع میشود.
در واقع، باید دستگاه ذخیره شماره موبایل را روی پیشخوان فروشگاه خود بگذارید و در هنگام خرید از افراد بخواهید شماره خود را در آن وارد کنند (این کار را خودتان هم میتوانید انجام دهید). پس از انجام این کار یک پیام از پیش تعیین شده (تشکر بابت خرید یا کارت ویزیت آنلاین شما) برایشان ارسال میشود. سپس میتوانید مشخصات مشتری را در پنل پیامک یادداشت کنید. همچنین میتوانید با قابلیت گروهبندی پنل، مشتریان را در گروههای دلخواه خود دستهبندی کنید. این گروهها میتوانند بر اساس محصولات شما، یا بر اساس ویژگیهای خاصی (جنسیت، وضعیت تاهل و غیره) از مخاطب باشد.
تعامل با مشتریان را افزایش دهید
پس از اینکه شماره تلفن افراد را جمعآوری کردید، رسما آنها را وارد باشگاه مشتریان خود کردهاید. حالا فقط کافیست این نکته را به یاد داشته باشید که برای داشتن یک باشگاه موفق، باید به صورت مستمر و موثر با افراد تعامل داشته باشید. این تعامل میتواند ارسال پیامک تبلیغاتی در مناسبتهای خاص باشد؛ یا پیام تبریک تولد و ارائه تخفیف ویژه به مناسبت این جشن. خرید دستگاه ثبت شماره موبایل دریچه ورود شما به این دنیای پر از تعامل با افراد است. وقتی این تعاملات را در شکلهای مختلف و به صورت مناسب برقرار کردید، باشگاه مشتریان شما رسما ایجاد شده است.
همانطور که میبینید راه اندازی باشگاه مشتری بسیار سادهتر از آن چیزی است که اکثر افراد تصور میکنند. فقط همیشه به یاد داشته باشید که هر چقدر در ایجاد این تعاملات خلاقتر و هدفمندتر عمل کنید، باشگاه شما پویاتر و مستحکمتر میشود. در ادامه چند راهکار موثر را به شما پیشنهاد میدهیم تا بتوانید قویترین تعاملات را با مشتریان خود داشته باشید؛ و این یعنی ساخت یک باشگاه مشتری موفق، تنها به کمک یک دستگاه ذخیره شماره موبایل.
ایدههایی برای استحکام بخشیدن به Loyalty Club
وقتی شماره افراد را گرفتید و شروع به تعامل با آنها کردید، باشگاه مشتری شما ایجاد شده است؛ اما نباید به همین کار بسنده کنید. برای قدرتمند ساختن این باشگاه از ایدههای زیر استفاده کنید و پیروزی خود را در ایجاد باشگاه مشتری تضمین کنید.
-
به اعضا باشگاه، در مناسبتهای عمومی تقویم پیامک بزنید و ضمن تبریک، تخفیفهایی ویژه را به آنها ارائه دهید.
-
به اعضا باشگاه خود، پس از هر بار خرید امتیاز بدهید؛ تعداد این امتیاز را از طریق پیامک به اطلاع آنها برسانید و به آنها بگویید که میتوانند از امتیاز خود جهت گرفتن تخفیف روی خریدهای بعدی استفاده کنند.
-
مزایایی را در اختیار اعضاء باشگاه خود قرار دهید که افراد معمولی نمیتوانند داشته باشند و آن را از طریق پیامک به اطلاع آنها برسانید. مثلا به آنها پیامک بزنید و بگویید که تمام اعضاء باشگاه میتوانند برای مدت مشخصی از قابلیت ارسال رایگان محصولات برخوردار باشند. این کار به تقویت تعامل شما با افراد کمک میکند.
-
برای اینکه اعضاء باشگاه با تبلیغات دهان به دهان دیگران را به تعامل با شما تشویق کنند، مزایایی را به صورت دائم و بدون تاریخ انقضاء در اختیار آنها قرار دهید. مثلا اگر مالک یک کافیشاپ هستید، به اعضاء باشگاه خود بگویید که هیچوقت (حتی در ایام شلوغ) نیاز به رزرو میز ندارند.
مهم ترین نکته برای افزایش فروش از طریق باشگاه مشتری
راه اندازی باشگاه مشتری با استفاده از دستگاه ثبت شماره فقط شروع کار است. اگر میخواهید روزبهروز فروش بیشتری را در فروشگاه خود به دست آورید، باید دسته بندی مشتریان خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. هرچقدر این دستهبندی با کسب و کار شما تطابق بیشتری داشته باشد، میتوانید بر اساس آن تبلیغات هدفمندتری را اجرا کنید. با این کار هم هزینه تبلیغات خود را کاهش میدهید و هم فروشتان افزایش مییابد. در زیر برخی از حالتهای دستهبندی را به شما پیشنهاد میدهیم تا بر اساس کسب و کار خود یکی را انتخاب کنید.
● دسته بندی بر اساس مشخصات جمعیتشناسی مشتریان؛ یعنی بر اساس سن، جنسیت، وضعیت تاهل و غیره. (این روش مناسب فروشگاههایی است که یا کالاهای آنها قابل تفکیک بر اساس جنسیت و سن است و یا قابل تفکیک بر اساس وضعیت تاهل)
● دسته بندی بر اساس رفتار مشتری؛ یعنی مشتریان را بر اساس محصولی که میخرند، یا ارزش سبد خریدشان دستهبندی کنید. (به طور مثال میتوانید افرادی را که حداقل یک سبد خرید بالاتر از مبلغی مشخص را ثبت کردهاند، در دسته مشتریان طلایی گروهبندی کنید و تبلیغات مخصوص و پیشنهادات VIP را برایشان ارسال کنید.)
برای راه اندازی باشگاه، دیگر معطل نکنید
همانطور که دیدید، راه اندازی باشگاه مشتری به کمک دستگاه ذخیره موبایل کاری بسیار ساده و در عین حال همراه با نتایج درخشان است. بنابراین، بهتر است هر چه زودتر اقدام کنید و این دستگاه افسانهای را از وبسایت دایرکت (https://direct.ir) بخرید و باشگاه مشتریانتان را ایجاد کنید. امکانات فراوان دایرکت به شما اجازه میدهد تا هر ایده خلاقانهای که در مورد باشگاه به ذهنتان میرسد را پیادهسازی کنید تا هیچ چیزی جلودارتان نباشد.
نظر شما