العامری: ایران خون‌های پاکی در راه محافظت از عراق داد

ایرنا نوشت: رئیس ائتلاف الفتح عراق از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در جنگ با داعش تمجید کرد.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق امروز در یک سخنرانی در استان ذی قار تاکید کرد که ایران با مشارکت در جنگ با گروهک تروریستی داعش، نقش بزرگی در محافظت از عراق ایفا کرد.

وی گفت که دشمنان گمان می کردند با حمله داعش، عراق دیگر به پایان رسیده است اما مرجعیت دینی با فتوای جهاد کفایی خود تمام توطئه ها را شکست داد.

العامری خاطرنشان کرد که به لطف فتوای جهاد کفائی، الحشد الشعبی تشکیل شد و این امر منجر به همکاری ‌و هماهنگی میان تمام نیروهای مسلح و عبور از فرقه گرایی ها در عراق شد.

وی با تمجید از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از عراق گفت که ایران خون های پاکی در این راه داد و در راس آن ها فداکاری های شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

هادی العامری پیش از این نیز در پیامی به مناسبت صدور فتوای جهاد کفایی از سوی آیت الله سیستانی گفت: باید از جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان تشکر کنیم که در جنگ با تروریسم در کنار برادران عراقی خود ایستادند.

وی اضافه کرد: آنها بهترین نیروها و فرماندهان خود را در این جنگ به خاطر ملت عراق فدا کردند.

العامری بیان کرد: الحشد الشعبی ثمره و نتیجه و تبلور فتوای مبارک جهاد بود و فرزندان فرهنگ کربلا به این فتوا لبیک گفتند و برای دفاع از سرزمین و مقدسات به سوی میدان شتافتند.

وی از دولت عراق خواست به خواسته ها و نیازهای الحشد الشعبی توجه کند و نیازهای این نهاد که شایستگی و اخلاص خود را به اثبات رسانده، به ویژه در زمینه نظامی و تسلیحاتی برآورده کند. به ویژه اینکه چالش‌های امنیتی مانند حضور گروه تروریستی داعش در عراق همچنان ادامه دارد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1783845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =