مایکل وینترباتم کارگردان مطرح سینمای مستقل فیلم «طولانی‌ترین مهمانی کوکتل» را درمورد گروه موسیقی بریتانیایی بیتلز می‌سازد.

به گزارش خبرآنلاین، اندرو ایتن و مایکل وینترباتم، موسسان شرکت فیلمسازی «رولوشن فیلمز» اعلام کردند ساخت این فیلم به زودی بر مبنای فیلمنامه‌ای از جس آرمسترانگ شروع می‌شود.
 
فیلمنامه برمبنای کتابی نوشته ریچارد دیلیلو، کارمند سابق «اپل کورپس» نوشته می‌شود. ایتن این فیلم را «یکی از پروژه‌هایی که آرزویش» را داشته توصیف کرد.
 
لیام گلگر، یکی از تهیه‌کنندگان فیلم است. او خواننده سابق گروه «اوآسیس» است و حق اقتباس سینمایی کتاب دیلیلو را در اختیار دارد.
 
دیلیلو را می‌توان «خانه‌زاد» گروه بیتلز لقب داد. او وظیفه درست کردن چای و گوش دادن به نمونه اولیه آهنگ‌ها را در «اپل» برعهده داشت. او سال 1968 درحالیکه نوجوان بود وارد ساختمان «اپل» و مشغول به کار شد.
 
کتاب خاطرات او فاصله سال‌های 1968 تا 1970 (زمان جدایی اعضاء بیتلز) را پوشش می‌دهد و حکایت‌های مختلف از این گروه را از جمله آخرین اجرای آن‌ها را بر پشت بام ساختمانی روایت می‌کند.
 
دیلیلو در نهایت مدیر روابط عمومی «اپل» شد. او کتاب خاطراتش از بیتلز را سال 1973 نوشت. ایتن صحبت با کمپانی «اپل رکوردز» بر سر استفاده از موسیقی بیتلز در فیلم را به «عبور از میدان مین» تشبیه کرد.

این خواننده سابق گفت دوست دارد جانی دپ نقش مهم درک تیلور، مرد اصلی بخش مطبوعات «اپل» را بازی کند، اما گفت: «جانی دپ در این نقش عالی خواهد بود، ولی تیلور در آن زمان حدودا 32 ساله بود و اهل لیورپول، اما دپ حدود 48 سال دارد و آمریکایی است.»
 
او در خاتمه گفت ممکن است دپ نقش‌های دیگری در فیلم بازی کند.
 
«اپل کورپس» کمپانی ضبط موسیقی بود که گروه بیتلز در سال 1968 برای عرضه آلبوم‌های خود تاسیس کرد. در کتاب دیلیلو تاسیس این کمپانی، جدا شدن گروه از هم و فعالیت‌های تک‌نفره آن‌ها روایت شده است. دیلیلو با تک‌تک افراد گروه رابطه نزدیک داشت و از نزدیک در جریان تمام امور گروه بود.
 
مایکل وینترباتم 50 ساله کارگردان فیلم‌های «قلب توانا» با بازی آنجلینا جولی، «قاتلی درون من»، «جاده‌ای به گوانتانامو»، «کد 46»، «در این دنیا» و «با تو یا بی تو» است.
 
بی‌بی‌سی / 14 اکتبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =