۰ نفر
۲۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰

رئیس جمهور پیشین آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی با بی بی سی انگلیسی گفت حماس حاضر است موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد.

جیمی کارتر در این مصاحبه ضمن تشریح روند صلح خاورمیانه و با اذعان به اینکه باراک اوباما در روزهای اول ریاست جمهوری خود به خوبی موفق شده بود توجه جهان اسلام و اعراب را به خود جلب کند اعتراف کرد که لابی های صهونیستی در ادامه راه او را منصرف کرده و خواسته خود را به او تحمیل کردند.
رئیس جمهور یک دوره ای دموکرات ها در اواخر دهه 70 سپس در پاسخ به سوالی درباره حماس که اعلام کرده حاضر نیست به هیچ قیمتی موجودیت اسرائیل را بپذیرد گفت : این گروهها حاضر هستند این کار را انجام بدهند.
به گفته کارتر همه کشورهای عربی طرحی موسوم به پیشنهاد صلح عربی را ارائه کرده اند که براساس ان اسرائیل را به صورت دیپلماتیک به رسمیت بشناسند البته مشروط به انکه اسرائیل به مرزهای سال 1967 بازگردد.
رئیس جمهور اسبق آمریکا در ادامه ادعا کرد مقامات حماس به صورت محرمانه ولی کاملا روشن اعلام کرده اند موجودیت اسرائیل را در درون مرزهای 1967 و مشروط به برخی از مذاکرات خواهند پذیرفت.
جیمی کارتر درحالی این ادعا را مطرح کرده است که حماس بارها اعلام کرده است که به هیچ قیمتی حاضر نیست موجودیت اسرائیل را بپذیرد و مقامات رژیم صهیونیستی هم اعتراف کرده اند که حماس هرگز آنها را به رسمیت نمی شناسد.

 

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    کارتر پیر واقعا خرفت شده
    • حم. قره كِدِي IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
      0 0
      كارتر پيري است كه در خشت مي بيند آنچه اغلب در آيينه هم نمي بينند. اينكه خالد مشعل از اقدام محمود به عنوان شجاعت تمجيد كرده را نمي توان زمينه تجديد نظر حماس تلقي كرد. حماس نيز از ما واقع بينتر مينمايد.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    ای بانی جنگ ایران وعراق لعنت بر تو وامثال بوش وبلر واوباما سیاه
  • بدون نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    1 0
    سرزمین فلسطین شبیه یک غربال سوراخ شده هست و یا مثل یک بدن بیمار که لکه های دولت اشغالگر درون آن نفوذ کرده و اگر صلح نکنند مطمئن باشید همین مقدار را هم از دست می دهند. اسراییل به کمک اروپا و آمریکا و تلاش بسیار خود یهودیان ارتش قدرتمندی ساخته و از طرفی تفرقه بسیار در میان مسلمانان خاورمیانه امید به داشتن فلسطین اولیه بدون اشغال برای همیشه از دست رفته و حماس بعد از سال ها مبارزه خسته شده و فهمیده دیگه چیزی گیرش نمی آید و باید دولتمردان ما هم با این مساله کنار بیایند تا روزی که آمریکایی با این قدرت نباشد شاید ورق برگشت به نفع مسلمانان ترسو بی عرضه متفرقه خیانتکاری که همش نوکری استعمار را کردند. هفتاد سال قبل اسراییلی وجود نداشت و انگلیس اسراییل را زایید و امریکا بزرگش کرد و عرب ها نگاه کردند و