فارس نوشت:

 رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مضحک است که جمهوری اسلامی ایران بخواهد برای سفیر عربستان که برای ایران فاقد ارزش است، طراحی کند،انحراف افکار عمومی را دلیل اتهام‌زنی کاخ سفید به تهران دانست.
 

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبلیغات سوء رسانه‌های آمریکایی-صهیونیستی اخیر علیه کشورمان گفت: محور اساسی حاکمیت نظام سرمایه‌داری و در رأس آن آمریکا، مدیریت افکار عمومی از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی است و بر همین اساس چهره‌ای غیرواقعی و مبتنی بر سیاه‌نمایی توسط رسانه‌های وابسته به کاخ سفید در افکار عمومی آمریکا علیه کشورمان ترسیم شده است.

اهم اظهارت وی به شرح زیر است:

* برای افکار عمومی ملت آمریکا هم در رابطه با سیاست‌های آمریکا در جهان سؤالات متعددی وجود دارد.صدها میلیارد دلار از پول آمریکا صرف تصمیمات غلط در افغانستان و عراق شده و امروز نظامیان آمریکایی در باتلاق افغانستان دچار سردرگمی جدی بوده و آینده مبهمی در انتظار آنهاست.

* نظامی که روز به روز توده‌های فقیر در آن بیشتر شده و صاحبان زر و زور، قدرت بیشتری پیدا می‌کنند، در این نظام افکار عمومی نیز به راحتی متوجه واقعیت‌های نظام سرمایه‌داری می‌شوند.

* امروز در آمریکا جنبش وال‌استریت شکل گرفته و آمریکایی‌ها که همیشه مدعی بودند که مردم باید به صورت مسالمت‌آمیز به حقوق خود برسند و باید به مردم بهاء داد، جنبش وال استریت و قیام ملت آمریکا را به خشن‌ترین شکل ممکن سرکوب ‌کرده‌اند و این علی‌رغم مواضع قبلی به عنوان سیاست جدید در آمریکا توسط سردمداران این کشور اتخاذ شده است.

*سیاست‌هایی که آمریکایی‌ها برای مقابله با جنش وال‌استریت و مدیریت افکار عمومی اتخاذ کرده‌اند، ‌همان سیاست فرافکنی است.

*امروز آمریکایی‌ها در سطح گسترده‌ای در رسانه‌ها و تبلیغات‌ها، با استفاده از طرحی مضحک، سیاستی را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده‌اند اما علی‌رغم تبلیغات فراوان و با کمک گرفتن از توانمندی‌های هم‌پیمانان خود، باز هم نتوانستند علیه ایران اسلامی سناریوسازی کنند و این شکست دیگری برای آمریکایی‌ها بود."

*اوباما با توجه به عدم اجرای وعده‌های انتخاباتی خود با یک بحران جدی مواجه شده است. تهمت‌های تروریستی اخیر به ایران حتی در بازار جهانی هم خریدار پیدا نکرد چراکه این مضحک است که جمهوری اسلامی ایران بخواهد برای سفیر عربستان که برای ایران فاقد ارزش است، طراحی کند.

*سیاست ایران، سیاستی شناخته شده است و ما در جهان به عنوان کشوری که با تروریسم مقابله کرده و خود قربانی تروریست هستیم، شناخته می‌شویم."

* پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب در گسترش موج بیداری به اروپا و آمریکا، تنها پیش‌بینی محقق‌شده ‌از میان تمام پیش‌بینی‌های سیاستمداران جهان در مورد موج بیداری است. اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران، سیاست جدی آمریکا برای انحراف افکار عمومی از جنبش وال‌استریت است.
 

/212 212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    15 2
    درست است که آمریکا دشمن ما است و به هر طریقی هر از چندی برای ایران ایجاد مسائلی این چنینی میکند اما این طرز صحبت شما را درست نمیدانم که : رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفیر عربستان در واشنگتن ارزش ترور ندارد بهرحال ایشان برای کشورش ارزش دارد ...به نظرم وقتی عربستانی ها هم منتظر گرفتن آتو هستند این چنین صحبتی از نظر دیپلماتیک صحیح نباشد. بخصوص که این روزها برا ی حج مردم ایران به آن سرزمین میروند با تشکر
    • بدون نام IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
      1 0
      رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درست گفته که ارزشی ندارد چون در صورت ترور نفر دیگری جایگزین او میشود اما در سیاست کلی عربستان تاثیری ندارد و چیز با ارزشی نصیب ایران نمی شود هدف از این اتهام ایجاد تنش بیشتر بین ایران و عربستان است و تحریم بیشتر ایران
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۳
    4 1
    اولا بدون شک اینچنین اظهار نظرهایی مغایر نظر رسمی نظام است. و از فردی که عضو کمسیون امنیت ملی است هوش و ذکاوت بیشتر انتظار می رود. ثانیا ایافرد مهمی بود نظام دست به چنین کاری می زد. بدون شک دور از شان نظام اسلامی است و هر گز چنین اتفاقی را نمی توان به نظام نسبت داد. جهان اسلام بیش از گذشته به همگرایی نیاز دارد.
  • بی بصیرت US ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    4 0
    بیانیه احساسی و به دور از تدبیری بود که این فکر را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که در مواقع لزوم و ارزش مهره سیاسی ترور نیز گزینه مورد استفاده می باشد. به خصوص در مورد توجیه بحران وال استریت ،مردم آمریکا با افکار سوسیالیستی مانوسند و این بیداری نیست بلکه تبعات بحران اقتصادی برای جامعه مرفه آمریکایی و اروپایی است ...
  • بدون نام IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    4 0
    اين است ديپلماسی رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 0
    آیا واقعا نظرکمسیون امنیت ملی مجلس اینگونه است؟زمانی که نیاز به یک دیپلماسی واقع بینانانه وفعال درسیاست خارجه داریم چنین اظهار نظرهایی همسویی بااهداف تهیه کنندگان سناریو علیه ایران نیست؟
  • عمار IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۴
    0 2
    دوستان توجه داشته باشيد كه بايست براي برطرف كردن يك فتنه آن را ريشه كن كرد و نبايد بر حرف آقاي بروجردي خرده گرفت . چرا كه منظورشان بر اين است كه اولا ما تروريست نيستيم بلكه قرباني تروريسم هستيم و ثانيا حتي اگر با منطق آمريكائيها بخواهيم بررسي كنيم ميبينيم كه در صورت ترور بايد سراغ كسي رفت كه ارزش انرا دارد(اين نوعي كنايه سياسي است) ونبايد به اين گفتمان خرده گرفت و حال انكه پاسخي به حرفهاي نامربوط وزير امور خارجه عربستان ميباشد. كمي منصف باشيم و اينقدر خودمان را در مقابل وهابيون خودفروخته كوچك نگيريم،عزيزان،مطمئن باشيد كه اگر به خاطر بعضي ملاحظات ديني و سياسي نمي بود با وجود اين وهابيون سلفي علماي ما فتواي حرمت حج ميداند.عزيزان تأكيد ميكنم يكجانبه به قاضي نرويد چون حتما راضي برميگرد.
    • بدون نام FR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
      1 0
      دوست عزيز عنايت بفرماييد كه اعلام نظر يك مقام، در سطح رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس خود ميبايست پخته، شفاف، بي كنايه و مودبانه باشد. نه اينكه با طوماري از توضيح و تفسيرهاي من و شما تازه شبيه به يك اظهار نظر ديپلماتيك شود. كنايه ي سياسي به اين صورت و مقابل اتهام ترور كمي بيجا و از سر ناخردي است. ما همه ي عزيزان زحمت كش از رياست جمهور تا كارمند و كارگر را برادر ميپنداريم. لازم به قلم فرسايي نيست در جمع ِ خوديها. دعا كنيم فرهنگ ديپلماتيك ارتقا يابد تا بهانه دست كسي نديم. كسي در مقابل به قول شما وهابي و ... كوچك نشمرده خود را. ولي كوچك شمردن و بد گفتن از هر جمعي هم موجبات مقام و منزلت نميگردد.