برشی از خاطرات هاشمی /بیانیه تند جامعه مدرسین علیه مجلس/انتقاد فاضل لنکرانی از خاتمی

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در بخشی از در خاطرات ۱۱ تیر١٣٧٩ او آمده است:

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز یازدهم تیر به بیانیه تند جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و انتقادات تند فاضل لنکرانی به عنوان مرجع تقلید از خاتمی اشاره کرده‌است. همچنین هاشمی نوشته که حملات جناح راست به دولت و مجلس شدت گرفته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

پیش از ظهر [در مجمع تشخیص مصلحت نظام]، کمیسیون مشترک برای سیاست‌های کلی بخش ارتباطات داشتم. پس از بحثی طولانی، به این نتیجه رسیدیم‌ که‌ کمیسیون‌های تخصصی، بخش مربوط به خودشان را بیاورند؛ سخت‌افزار و نرم‌افزار. آقای [علی] لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] آمد و خواست قوه قضائیه تقویت شود که در مقابل فشارهای داخلی و رسانه‌های خارجی، مقاومت کنند. ظهر بچه‌ها در دفترم بودند. مهدی گفت، با آقای [سیدمحمد] خاتمی [رئیس‌جمهور] ملاقات داشته و نسخه‌ای از سمپاشی‌های اطرافیانش علیه خانواده ما را داده و ایشان پذیرفته که کار ناروایی کرده‌اند.

عصر آقای مهندس [اکبر] ترکان [رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران] آمد و گفت، [عمل] پیوند کلیه کرده است، ولی خوب کار می‌کند و راحت است. وضع صنایع خودروسازی را رضایت‌بخش خواند، ولی وضع عمومی صنایع و اقتصاد را راکد می‌بیند و گفت، وزارت راه و ترابری در مورد [پروژه احداث] راه‌آهن کرمان- زاهدان و بزرگراه زنجان- تبریز جدی نیست و به طورکلی برای آزادراه‌ها، کار قابل توجهی نداشته‌اند.

نتیجه انتخابات مرحله‌ دوم تهران اعلان شد؛ آقایان [الیاس] حضرتی و [علی‌اکبر] محتشمی با رأی اندکی انتخاب شدند؛ شرکت مردم، فوق‌العاده کم بود. فقط حدود ۱۶۰ هزار نفر از حدود چهار میلیون فرد دارای حق رأی، شرکت کردند؛ رسانه‌ها نوشتند، حدود یک‌درصد از مردم تهران رأی داده‌اند.

حملات رسانه‌های جناح راست به دولت و مجلس زیاد است. جامعه مدرسین [حوزه علمیه قم]، در بیانیه تندی علیه مجلس، به خاطر طرح مطبوعات و آقای [محمد فاضل] لنکرانی [از مراجع تقلید]، در ملاقات با [آقای مهدی‌کروبی] رئیس‌ مجلس، انتقادهایی از رفتار و سیاست‌ها کرده و آقای [ابراهیم] نکونام از دادگاه ویژه روحانیت، نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور، به بهانه جواب ندادن آقای [سیدمحمد] خاتمی، به سؤالات یک قاضی و انتقاد آقای خاتمی از قوه قضائیه در اجلاس [مسئولان دستگاه] قضائی، نوشته و به سیاست‌های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی او حملات تندی کرده و گفته که شما ضعف مدیریت خودتان را به پای دولت گذشته می‌گذارید؛ با اینکه مرتب به افتتاح طرح‌های دولت قبل افتخار می‌کنید.

حکم متهمان جاسوسی ۱۳ یهودی‌ صادر شد؛ چند نفر تبرئه شدند و جمعی از دو سال تا سیزده سال محکوم شدند. حکم از آنچه انتظار می‌رفت، سبک‌تر بود، ولی آمریکا و اسرائیل و اتحادیه اروپا آن را خشن و تند می‌دانند و محکوم کردند و خواستار فشار بر ایران شدند.


بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =