تاجرپروری در دستور کار اتاق بازرگانی چهارمحال وبختیاری  قراردارد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال وبختیاری با اشاره به احداث مدرسه برای پرورش تاجر در استان گفت: زیرساخت‌های این مدرسه تا چند ماه آینده در استان ایجاد خواهد شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازروابط عمومی اتاق بازرگانی استان، شهرام زارع رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری در جلسه کمیسیون بازرگانی، توسعه صادرات، گمرک و حمل و نقل اتاق بازرگانی استان با اشاره به احداث مدرسه تاجرپروری در استان، گفت: زیرساخت‌های این مدرسه تا چند ماه آینده در استان ایجاد خواهد شد، افراد در رده سنی ۱۳ تا ۱۹ سال می‌تواند عضو این مدرسه باشند.

وی با تاکید بر اینکه تاجرپروری برای توسعه صادرات در دستور کار اتاق بازرگانی استان قرار دارد، اظهار کرد: صدور کارت بازرگانی در گذشته دشوار بود، اما اکنون این کار تسهیل شده است.

درصدد هستیم تا پایان سال حداقل ۲۰۰ کارت بازرگانی مرتبط در استان صادر کنیم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: اکنون دغدغه ریزش آمار کارت بازرگانی نداریم، درصدد هستیم تا پایان سال حداقل ۲۰۰ کارت بازرگانی مرتبط در استان صادر کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا واحدهای تولیدی در چهارمحال و بختیاری صادرات خود را از گمرک استان انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه تجمیع شرکت‌های بازرگانی در یک مجتمع فواید بسیاری دارد، گفت: از شهرداری تقاضا می‌شود یک قطعه زمین در یک منطقه خوب برای احداث این مجتمع پیشنهاد دهد.

در چهارمحال و بختیاری نیازمند چند صرافی قوی هستیم

وی اظهار داشت: در چهارمحال و بختیاری نیازمند چند صرافی قوی هستیم، صادرکنندگان برای رفع تعهدات ارزی با مشکل مواجه هستند.

برخی واحدهای تولیدی بزرگ در استان صادرات و واردات خود را از طریق گمرک استان انجام نمی‌دهند

در ادامه علی‌اصغر عبدالهی، مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی بزرگ در استان صادرات و واردات خود را از طریق گمرک استان انجام نمی‌دهند، گفت: صادرات از گمرک استان هیچ هزینه اضافه‌ای به تولیدکننده تحمیل نمی‌کند.

افزایش صادرات از گمرک چهارمحال وبختیاری


وی با اشاره به اینکه شاهد افزایش صادرات از گمرک چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: اما آمار صادرات استان نسبت به گمرکات مرزی و تعدادی از استان‌ها پایین است.

عبدالهی بیان کرد: امتیازات خوبی برای صادرکنندگان و واردکنندگان در گمرک چهارمحال و بختیاری در نظر گرفته شده است.

حدود ۵۷ شرکت از استان برای واردات ثبت سفارش انجام داده‌اند

بهنام علیخانی_ رئیس کمیسیون بازرگانی، توسعه صادرات، گمرک و حمل و نقل اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حدود ۵۷ شرکت از استان برای واردات ثبت سفارش انجام داده‌اند، اظهار کرد: اما واردات و صادرات برخی از این شرکت‌ها از طریق گمرک استان انجام نمی‌شود.
وی افزود: مقرر شد در جلسات آتی کمیسیون بازرگانی، توسعه صادرات، گمرک و حمل و نقل اتاق بازرگانی، پنج نفر از مدیران عامل شرکت‌های تولیدی که محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند، دعوت به‌عمل آید.

صدور سند تک برگ برای شرکت‌های بازرگانی تسریع شود

علیخانی خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های متولی تقاضا داریم صدور سند تک برگ برای شرکت‌های بازرگانی تسریع شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1784834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =