محمد مهاجری

دیروز جناب فرج الله سلحشور کارگردان سریال حضرت یوسف در واکنش به حضور احتمالی یکی از بازیگران هالیوود، سینمای ایران را شایسته حضور این بازیگر نامید و نسبتی هم به اهالی سینمای ایران داد که چون بازگویی اش خلاف اخلاق است و ضمنا احتمال می دهم حرفهای منتسب به او تحریف شده باشد از بیان آن درمی گذرم اما مطلب منقول از او مرا به یاد خاطره دیگری انداخت. سال‌ها پیش زمانی که محمد نوری‌زاد مسئول ساختن سریالی برای تلویزیون بود و در همان هنگام، مقالاتش در ستون"شنبه ها و نکته ها"ی کیهان چاپ می شد،در اتاق سردبیری کیهان با او درباره سینما و تلویزیون حرف می‌زدیم. یکی از مسائلی که در آن جلسه مطرح شد، این بود که چرا بی‌مبالاتی‌ و بی‌اخلاقی‌ در برخی از اهالی سینما و تلویزیون - درمقایسه با صنوف دیگر- زیاد به چشم می خورد ؟
نوری‌زاد پس از لحظه‌ای تأمل گفت: آیا شما‌ها که مبادی آداب و اصول مذهبی هستید حاضرید اعضای خانواده خود را در یک کار تلویزیونی - ولو مرتبط با حوزه دین و تاریخ اسلام - شرکت دهید؟
طبیعی بود که واکنش شنوندگان مطلب او، گشاد شدن چشم‌ها و سپس پاسخ منفی باشد. نوری‌زاد با شنیدن این پاسخ گفت پس اعتراض نکنید!
نمی‌دانم آیا آقای نوری‌زاد همچنان هم بر همان موضع است و این ناهنجاری را در سینما و تلویزیون هنوز قبول دارد یا نه، اما در واکنش به اعتراض آقای سلحشور و نیز افراد و رسانه‌هایی که به اوضاع سینما و سینماگران اعتراض دارند عرض می‌کنم، وقتی که متشرعین و افراد متأدب به آداب مذهبی، به نفع دیگران، عرصه را ترک کرده‌اند چه جای گلایه ؟ و آیا کارگردان سریال گرانسنگ حضرت یوسف حاضر است پیشنهاد آن روز محمد نوری زاد را اجرا کند؟
امیدوارم این نوشته توهین به قشر محترمی که در سینما زحمت می‌کشند نباشد. هدف من فقط توضیحی بود بر اعتراضهای مکرری که به پدیده بد‌حجابی در سینما و احیاناً تلویزیون می شود . همین !
 
5757
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    12 7
    آقاجان محمدنوري زادعزيز راباكي مقايسه ميكني؟قياست مع الفارقه
  • فرزاد IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    43 7
    سريال گرانسنگ حضرت يوسف؟ گرانسنگ؟ شوخى ميكنى ؟ شما لطفاً كمى فيلم ببينيد تا دچار بد سليقگى نشويد. سريال گرانسنگ حضرت يوسف ؟ عجبا!!!
  • مینا IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    12 33
    واقعا بازیگران و کارگردانان زن ایران بی حجابی را به نهایت خود رسانده اندایا پزشکان و مهندسان و قشرتحصیل کرده ما همچون استادان زن این گونه اند هزگر لوو چند استثنا ولی بازیگران با ان حد از سواد خود گویی اپولوهواکرده اند نه کسی را تحویل می گیرند و نه...بدحجابی نه بی حجابی را فرهنگ و ارزش می دانند بخدا که این کارها ملاک ارزش انسان نیست من دکتری را دعا می کنم که درد مادرم را درمان کرد نه بازیگری را که هرازچند گاهی چند شب یا چند ساعتی من را شاید جلوی تلویزیون یا در سینما نگه دارد
    • بدون نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
      21 6
      شما همان دكتر را دعا كنيد چون معلوم است قدر هنرهاي سينما، نقاشي، شعر، تئاتر، ورزش، موسيقي، تعزيه ، انيميشن ، نوحه سرايي، مداحي و .... را نمي دانيد.