اگر ما از ابتدای امسال تا سال 93، 55 میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه گذاری کنیم مجموع درآمدمان از این میدان تا سال 1404 حدود 1320 میلیارد تومان برآورد می شود.

احمد قلعه بانی در این نشست تاکید کرد: اگر ما از ابتدای امسال تا سال 93، 55 میلیارد دلار در پارس جنوبی سرمایه گذاری کنیم مجموع درآمدمان از این میدان تا سال 1404 حدود 1320 میلیارد تومان برآورد می شود.
به گفته او، این درشرایطی است که بازپرداخت آن 55 میلیارد دلار و آنچه هزینه شده تاکنون سرمایه گذاری ، تنها 77 میلیارد دلار خواهد بود . ضمن اینکه باید هزینه نگهداری و جاری را هم سالیانه حدود 4 میلیارد دلار تخمین زد .
قلعه بانی تصریح کرد: بنابراین این آمار به راحتی نشان می دهد که اگر می خواهیم به این درآمد چشمگیر برسیم باید تو این سالها سرمایه گذاری در پارس جنوبی را به صورت جدی پیش بگیریم .
وی متذکر شد: متأسفانه حتی برای فروش اوراق مشارکت هم جلوی ما مقاومت می شود که من در همانجا هم گفتم که نه تنها امسال باید کنار ما بایستید بلکه سالهای بعد هم باید همچنان برای به سرانجام رسیدن این میدان به ما کمک کنید . چون بالاخره این 55 میلیارد دلار نیاز به بازپرداخت دارد اگر درآمدی نداشته باشیم که نمی توانیم بازپرداخت 77 میلیارد دلاری را جوابگو باشیم . مدیرعامل شرکت ملی نفت افزود: برهمین اساس این حرفها و آمار و رقم ها نشان می دهد که ما حتی یک لحظه هم نباید غفلت کنیم . برای همین است که شخص بنده روزهای شنبه و یکشنبه با تشکیل جلسات مختلف به بررسی وضعیت پارس جنوبی می پردازم تا شاید این پیگیری ها و همکاری ها ، ما را به هدف اصلیمان در سال 93 برساند .
مشروح این گفت وگو را اینجا بخوانید.

/22131

 


 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =