رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» با محوریت زندگی آیت الله سید جواد خامنه ای در تبریز

همزمان با روز قلم و طی آئینی ویژه، کتاب «زندگی اینجاست» نوشته مهدی قزلی، با محوریت زندگی آیت الله سید جواد خامنه ای همزمان با روز قلم در مسجد جامع تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، حجت‌الاسلام سید امید مؤذنی، دبیر ستاد بزرگداشت آیت الله سید جواد خامنه ای (ره) با اشاره به شخصیت و جایگاه والای معنوی و نیز سیره درخشان عملی و سلوکی ایشان گفت: مرحوم آیت‌الله حاج سید جواد خامنه‌ای(ره) از علمای تبریزی‌تبار و یکی از چهره‌های برجسته علمی، معنوی و اخلاقی مشهد مقدس بودند که به‌ واسطه جایگاه علمی والایی که داشتند مورد احترام علما و فضلا و مرکز توجه مردم مشهد و زایرین حرم مطهر رضوی بودند.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله حاج سید جواد حسینی خامنه‌ای(ره) در درس فقه و اصول در نجف از محضر اساتید بزرگی چون آیات عظام سید ابوالحسن اصفهانی، میرزای نائینی، آقاضیاء عراقی، محمد حسین غروی اصفهانی بهره مند شدند و به مقام اجتهاد رسیدند و از همه این بزرگان و شمار دیگری از علمای برجسته شیعه در دوران خود اجازه اجتهاد و روایت گرفتند.

حجت‌الاسلام مؤذنی تصریح کرد: آیت‌الله سیّدجواد حسینی خامنه‌ای (ره) عالم وارسته و سالک پرهیزکار عصر خویش و فقیهی صاحب ‌نظر بود که در عین برخورداری از ویژگی‌های مختلف عظمت علمی، معنوی و اجتماعی، همواره خود را از پرتگاه دنیاطلبی دور نگاه داشت و عمر ۹۰ ساله‌اش را به نمونه‌ای شکوهمند از صفا و خلوص و معنویت بدل ساخت.

رونمایی از کتاب «زندگی اینجاست» با محوریت زندگی آیت الله سید جواد خامنه ای در تبریز

کتاب زندگی اینجاست شامل کوتاهه‌هایی از زندگی آیت‌الله سیّدجواد خامنه‌ای(ره) پدر رهبر معظم انقلاب است که در ۱۲۸ صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است.

این کتاب تلاش می‌کند جلوه‌ها و قصه‌هایی از حیات پرچالش، اما همواره بی‌پیرایه و سراسر آرامش این عالم وارسته را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

تبریز شهر پدری این عالم برجسته بوده و به همین مناسبت، مراسم رونمایی از این کتاب در مسجد جامع این شهر که روزگاری محل تحصیل و تدریس و اقامه‌ نماز آن مرحوم و پدربزرگوارش بوده است، برگزار شد.

سید جواد حسینی خامنه‌ای (۱۶ آذر ۱۲۷۴ش- ۱۴ تیر ۱۳۶۵ش) از علما و مجتهدان شیعه و پدر رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت‌الله خامنه‌ای است. او تحصیلات خود را در تبریز و مشهد و نجف گذراند و پس از اخذ درجه اجتهاد در نجف، به مشهد مهاجرت کرد و تا آخر عمر آنجا ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1785783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =