براساس اظهارات مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، یک میلیارد و 600 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون صادر شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از صادرات یک میلیارد و 600 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: تمامی جایگاه های سی.ان.جی ایران درجه بندی می شود.
جلیل سالاری با بیان اینکه اگر قانون هدفمندی یارانه ها در سطح کشور اجرایی نمی شد ایران به یک واردکننده فرآورده نفتی تبدیل می شد، گفت: در حال حاضر از محل صرفه جویی های انجام شده، ایران به صادرکننده انواع فرآورده های نفتی تبدیل شده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه در شرایط فعلی ایران صادرکننده 5 فرآورده اصلی نفتی است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود یک میلیارد و 600 میلیون لیتر انواع فرآورده های نفتی به خارج کشور صادر شده است.
این مقام مسوول همچنین با اشاره به کاهش انحراف و قاچاق سوخت با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، اظهار داشت: پیش بینی می شود با ادامه اجرای این جراحی بزرگ اقتصادی علاوه بر صرفه جویی در مصرف فرآورده های مختلف نفتی امکان صادرات بیشتر سوخت مایع برای کشور فراهم شود.
وی همچنین با یادآوری اینکه هم اکنون استان قم به عنوان منطقه معین استان تهران باید از امکانات و زیر ساخت های بیشتری برای ذخیره سازی، انتقال و توزیع فرآورده های مختلف نفتی برخوردار باشد، تبیین کرد: از سوی دیگر با توجه به عبور خطوط لوله اصلی فرآورده نفتی و استقرار صنایع پایین دستی نفت در منطقه سلفچگان باید ترانزیت سوخت مایع از این منطقه در دستور کار قرار داده شود.
/31221
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =