تراژدی مهاجران در مدیترانه؛ از سرنوشت ۱۰ نفر هیچ خبری نیست

فارس نوشت: رسانه‌ها از غرق شدن کشتی حامل مهاجران در آب‌های سواحل تونس خبر دادند؛ حادثه‌ای که خبرهای اولیه آن از مرگ یک نفر و ناپدید شدن ۱۰ مهاجر حکایت دارد.

در شرایطی که دست و پنجه نرم کردن مهاجران کشورهای غرب آسیا و آفریقا برای رسیدن به قاره اروپا همچنان ادامه دارد، روز یکشنبه غرق شدن یک کشتی حامل مهاجران در سواحل تونس خبرساز شده است.

مقام‌های قضایی در تونس به رسانه‌ها خبر دادند که یک قایق حامل مهاجران در سواحل این کشور آفریقایی غرق شده و این حادثه تلفات بر جا گذاشته است.

به گفته مقام‌های محلی در تونس در نتیجه غرق شدن این قایق تاکنون یک نفر کشته و حداقل ۱۰ نفر مفقود شده‌اند. گفته می‌شود که نیروهای امدادی ۱۱ سرنشین قایق را نجات داده‌اند و جستجوی برای یافتن ۱۰ مفقود ادامه دارد.

غرق شدن قایق حامل مهاجران در ساحل تونس در شرایطی خبرساز شده که این کشور حوزه شمال آفریقا یکی از مسیرهای اصلی مهاجران کشورهای آفریقایی برای رسیدن به ایتالیا و قاره اروپا است.

طی سال‌های اخیر تلاش ناامیدانه و پر خطر مهاجران برای رسیدن به قاره اروپا با استفاده از قایق‌های کوچک و ناایمن و مرگ و میر آنها در دریای مدیترانه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان را بر آن داشت که در یک سخنرانی، دریای مدیترانه را بزرگ‌ترین قبرستان اروپا بنامد

تراژدی مهاجران در مدیترانه؛ از سرنوشت ۱۰ نفر هیچ خبری نیست

بیشتر بخوانید:

فاجعه مرگبار برای مهاجران در آب‌های یونان؛ اعلام یک روز عزای عمومی در پاکستان/ عکس

واژگونی قایق مهاجران؛ افزایش جانباختگان پاکستانی

غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های یونان؛ احتمال فوت ۲۹۸ تبعه پاکستانی

مرگ دلخراش مهاجران در سواحل تونس

۲۳۳۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =