در سراسر اینترنت، چندین سایت خبری و وبلاگهای بازاریابی، جدیدترین اخبار دیجیتال مارکتینگ، اتفاقات مهم استارت آپها و برندها، وبینارها و رویدادهای دیجیتال مارکتینگ را پوشش میدهند. گنجاندن مرور مطالب این وبسایتها در برنامههای روزمرهتان به شما کمک میکند از تازههای این صنعت پرسروصدا و در حال تغییر عقب نمانید.
امروزه هر یک از وبسایتهای فعال در این حوزه به صورت پراکنده و به تناسب فعالیت خود، شما را در جریان اخبار دیجیتال مارکتینگ قرار میدهد و دیگر دسترسی به این سایتها سخت نیست. اما مهمترین دغدغه، انتخاب منابعی است که اطلاعات قابل اعتماد و دقیق را به صورت پیوسته منتشر کنند. در این مقاله به معرفی ۴ سایت برتر ایرانی پرداختیم:
۱- بلاگ وبسایت مجموعه یکتانت
یکتانت، بزرگترین پلتفرم تبلیغات آنلاین در ایران است. همین طور که از اسم آن پیداست؛ فعالیت تخصصی یکتانت چیز دیگری است اما در بخش بلاگهای آموزشی دیجیتال مارکتینگ و خبرنامه، تلاش می کند تا مطالب تازه دنیای دیجیتال مارکتینگ و گزیده اخبار مرتبط با فعالیت خود را منتشر کند. برای خواندن این نوشتهها میتوانید به سایت یکتانت سر بزنید و در بخش منوبار بالای سایت گزینه منابع آموزشی و سپس بلاگ را انتخاب کنید.
۲- رسانه آموزش دیجیتال مارکتینگ: دیجیتالینگ
مدرسه دیجیتالینگ، محلی برای آموزش دیجیتال مارکتینگ است که رسالت خود را در قالب ویدئو، وبینار، دوره و بلاگ انجام میدهد و برای انتقال تجربهی عملی، مثالهای واقعی را بررسی میکند و در شبکههای اجتماعی خود مانند تلگرام، لینکدین و همچنین پادکست منتشر میکند. این رسانه آموزشی اخبار دیجیتال مارکتینگ مربوط به حوزههای آموزش را نیز پوشش میدهد. برای آشنایی بیشتر میتوانید به سایت دیجیتالینگ سر بزنید و از نزدیک با فعالیتهای آموزشی و پوشش اخبار آشنا شوید.
۳- بخش بازاریابی دیجیاتو
دیجیاتو رسانه اخبار تکنولوژی و زندگی دیجیتال است. در بخش کسبوکار این رسانه میتوانید پوشش رویدادها، گفتگو با چهرهها، دنیای کارآفرینی، استارتاپ، برندها، فریلنسرها و کسب و کارهای کوچک و مباحث مرتبط با بازاریابی و فروش، رهبری، موفقیت و مدیریت را مطالعه کنید. این بخش از سایت با سرفصلهای استراتژی رشد، بازاریابی، کارآفرینی و مالی و سرمایهگذاری مطالب مربوطه را پوشش میدهد.
۴- رسانه تخصصی بازاریابی: دیام برد
دیام برد تنها رسانه تخصصی در حوزه بازاریابی است که در ایران فعالیت میکند. این رسانه که از اوایل سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز نمود؛ علاوهبر پوشش اخبار دیجیتال مارکتینگ، شما را از دنیای برندینگ و تبلیغات نیز بیخبر نمیگذارد و با اضافه کردن بخشهای جذابی مانند مصاحبه با فعالان حوزه بازاریابی، تحلیل کمپینهای برگزار شدهی برندهای ایرانی به قلم متخصصین، بلاگهای آموزشی و همچنین برگزاری وبینارهای آموزشی رایگان و ایونتهای موضوعی به صورت حضوری و آنلاین در تلاش است تا سهم خود را به عنوان تنها رسانه تخصصی این حوزه به خوبی ایفا کند. همچنین رویداد سالانه دیام تاک که هدف آن دور هم جمع کردن فعالان این حوزه، برندها و انتقال تجربه است نیز توسط همین رسانه برگزار میشود. برای بررسی دقیقتر مطالب این رسانه و عضویت در خبرنامههای ایمیلی آن میتوانید به سایت دیام برد سر بزنید.
سخن آخر
اگر تنها اهل دنبال کردن اخبار حوزه بازاریابی هستید؛ دیجیاتو و دیام برد گزینههای مناسبی هستند. اگر دوست دارید در مورد ترندها و ابزارهای جدید بازاریابی بیشتر بدانید و یا نحوه کار کردن با آنها را بیاموزید دیام برد، یکتانت و دیجیتالینگ تخصصیتر به این موارد پرداختهاند. اگر هم دوست دارید یک فرد فعال در این حوزه باشید و علاوه بر آگاهی به موقع از اخبار به مطالب مهم حوزه بازاریابی دسترسی داشته باشید و بتوانید دانش خود را با بررسی و تحلیل تجربه های دیگر مارکترهای ایرانی افزایش دهید دیام برد می تواند پاسخگوی نیاز شما باشد.
نظر شما