چه کسی صاحب کهکشان خواهد شد؟

طبق اعلام فدراسیون فوتبال برزیل کارلو آنچلوتی پایان فصل هدایت این تیم را بر عهده خواهد گرفت و سلسائو را در کوپا آمه ریکا هدایت خواهد کرد.

ایمان گودرزی؛ با قطعی شدن جدایی کارلتو حالا سفیدپوشان با چالش جانشینی او روبه‌رو هستند. شنیده می‌شود که ۵ گزینه اصلی برای هدایت نیمکت رئال مادرید وجود خواهد داشت.
از این ۵ نفر، ۴ نفر بازیکنان سابق رئال هستند که یکی از آنها طی دو دوره سابقه هدایت تیم و قهرمانی در سه لیگ قهرمانان اروپای متوالی را در کارنامه داشته است.


زین‌الدین زیدان
در حال حاضر تنها دلیلی که می‌تواند زیدان را از نیمکت رئال دور کند، رویای رسیدن به نیمکت تیم ملی فرانسه است اما با تمدید قرارداد دشان تا جام جهانی ۲۰۲۶ بازگشت او شاید دور از دسترس نباشد. از طرف دیگر ژابی آلونسو، رائول گونزالس، یورگن کلوپ و آلوارو آربلوا دیگر گزینه‌های رسیدن به تاج و تخت کارلو هستند.
زیدان می‌خواهد به بازی برگردد و همچنان با فلورنتینو پرز، رئیس باشگاه مادرید در تماس است. او ایده هدایت تیم ملی فرانسه را دوست دارد اما در حال حاضر این گزینه برای او در دسترس نیست.
به طور کلی زیدان ثابت کرده که علاقه کمتری به فوتبال باشگاهی دارد. او تمایلی به مربیگری در انگلیس ندارد و وفاداری او به مارسی همیشه بین او و پاری سن ژرمن فاصله انداخته است. ایتالیا، به خصوص یوونتوس، یک احتمال است، اما مادرید شانس بیشتری برای ادامه رکوردهای باورنکردنی او دارد.
از شاگردان گذشته زیزو در ترکیب فعلی رئال بازیکنان زیادی وجود دارند. او قبلاً مربیگری وینیسیوس و رودریگو را برعهده داشته و از باشگاه خواسته بود تا اورلین شوآمنی را به خدمت بگیرد. جود بلینگهام از او به عنوان قهرمان خود یاد کرده و پیراهن شماره پنج زیدان را برای خود انتخاب کرده است.
زمانی که رئال مادرید در سال ۲۰۲۲ قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد، بلینگهام در بخش وی آی پی ورزشگاه در پاریس همراه با زیدان بازی را تماشا کرده بود. او در مراسم معارفه خود در مادرید اعتراف کرد: «اگر اجازه داشتم، آنقدر با او حرف می‌زدم که دیوانه شود.»

چه کسی صاحب کهکشان خواهد شد؟


ادواردو کاماویگا همچنین به تأثیر زیادی که زیدان در دوران جوانی روی او داشت اشاره کرده است. این بازیکن سال گذشته در مصاحبه‌ای به میل اسپورت گفت: «زیدان بت من بود، من دریبل معروف او را در یوتیوب تماشا می‌کردم و آن را تمرین می‌کردم تا درست انجام دهم.»
زیدان یک مزیت دیگر نسبت به بقیه گزینه‌ها دارد. کیلیان امباپه که این روزها سر تیتر تمام اخبار است شاید اگر بداند اسطوره‌اش هدایت مادرید را بر عهده خواهد گرفت خیلی سریع‌تر برای آمدن به مادرید تصمیم‌گیری کند. مادرید برای جایگزینی آنچلوتی به دنبال سرمربی است که به خوبی بتواند ستاره‌های شناخته شده تیم را مدیریت کند و اگر امباپه نیز به تیم بیاید قطعاً شخصیتی نزدیک به کارلتو می‌تواند از عهده این چالش بر بیاید که قطعاً زیدان از پس‌اش بر می‌آید. فرانسوی تمام شرایط بازگشت به رئال را دارد و رابطه خوب او با فلورنتینو پرز می‌تواند برای سومین بار نیمکت رئال را برای او به ارمغان بیاورد، البته اگر هدایت تیم ملی فرانسه برای جام جهانی ۲۰۲۶ به او پیشنهاد نشود!


رائول گونزالس
پسر نیک برنابئو یکی دیگر از گزینه‌های جایگزینی مرد ایتالیایی به حساب می‌آید. رائول عملکرد بسیار خوبی در کاستیا داشت و همین موضوع باعث شده که یکی از گزینه‌های تیم اصلی به حساب بیاید. سفیدپوشان سلطنتی با وجود اینکه در فینال مقابل الدنسه شکست خوردند و نتوانستند به لالیگا ۲ صعود کنند، اما از عملکرد شماره ۷ سابق خود راضی هستند و او در این پست به کارش ادامه خواهد داد. رائول که رکورددار بیشترین بازی (۷۴۱) برای رئال مادرید است، نشان داده که در مربیگری نیز می‌شود روی او حساب کرد و شانس خوبی برای تحقق رویای خود برای مدیریت تیم اصلی دارد.

چه کسی صاحب کهکشان خواهد شد؟


ژابی آلونسو
رهبر خط میانی سابق رئال‌مادرید یکی دیگر از گزینه‌های سران باشگاه برای هدایت رئال مادرید است. حتی برخی منابع شانس او را بیشتر از رائول گونزالس می‌دانند. این بازیکن اسپانیایی بدون شک گزینه محبوبی خواهد بود، زیرا پنج سال در سانتیاگو برنابئو بازی کرد و در آن دوره قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا شد. آلونسو همچنین فصل گذشته وقتی لورکوزن را در رتبه یکی مانده به آخر لیگ تحویل گرفت در پایان فصل به رتبه ششم بوندس‌لیگا رساند. علیرغم علاقه تاتنهام، هافبک سابق لیورپول و رئال مادرید ترجیح داد یک فصل دیگر به کارش در آلمان ادامه دهد و این به معنی در دسترس بودن او برای تابستان آینده است.

چه کسی صاحب کهکشان خواهد شد؟


یورگن کلوپ
بر اساس گزارش‌های منتشر شده یورگن کلوپ نیز می‌تواند برای رسیدن به نیمکت رئال مادرید شانس داشته باشد. اما نگاهی به گذشته شاید گواه چیز دیگری باشد. چند سال قبل و زمانی که فلورنتینو پرز تصمیم گرفت یورگن کلوپ را به رئال بیاورد آلمانی ترجیح داد به لیورپول برود و این تیم را از نو بسازد. از طرفی سرمربی ۵۵ ساله بارها اعلام کرده که رویای هدایت تیم ملی آلمان را در سر دارد و شاید بعد از لیورپولی که تا ۲۰۲۶ با این تیم قرارداد دارد، راهی تیم ملی آلمان بشود. البته اگر قبل از آن شغلش را از دست نداده باشد.

چه کسی صاحب کهکشان خواهد شد؟


آلوارو آربلوا
شاید از دیدن آلوارو آربلوا در این لیست تعجب کنید، اما بدون شک آربلوا یکی از گزینه‌های مورد علاقه باشگاه برای هدایت تیم اصلی است. بازیکن دو مقطع رئال مادرید در حال حاضر سرمربی تیم نوجوانان باشگاه است و عملکرد بی‌نظیری در رقابت‌ها از خودش به جای گذاشته است. شاید او گزینه اول هدایت تیم نباشد اما با روندی که آربلوا پیش گرفته باید دیر یا زود منتظر دیدن او روی نیمکت تیم باشیم.

Arbeloa: "I'm very proud, this team has both talent and self-sacrifice." |  Real Madrid CF

۲۵۷ ۲۵۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1787872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =