دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: وضعیت وحدت در جبهه اصولگرایی روز به روز در حال بهتر شدن است.

 
به گزارش خبرآنلاین، فدایی که نماینده تشکل متبوعش در کمیته وحدت اصولگرایان است در حاشیه نشست عملکرد مجلس هشتم در مبارزه با مفاسد اقتصادی وقتی از سوی خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اصولگرایان مورد سوال قرار گرفت، با بیان این که اصولگرایان در حال بررسی روی مفاهیم وحدت حداکثری هستند، اظهارداشت: وضعیت وحدت در جبهه اصولگرایان روز به روز درحال بهتر شدن است.
در حالی که تصمیم نهایی جبهه پایداری در خصوص پیوستن یا حرکت مستقل در انتخابات یکی از سوالات خبرنگاران بود او ترجیح داد با خوش بینی به این سوال پاسخ دهد و تاکید کند که« در وحدت در جبهه اصولگرایی به روی همه اصولگرایان بازاست و ان‌شاءالله جبهه پایداری نیز به این جمع اضافه خواهد شد.»
 حمید رضا کاتوزیان از اصولگرایان منتقد دولت پیش بینی کرده جبهه پایداری به صورت مستقل وارد عرصه انتخابات مجلس خواهد شد.
 دیگر اظهارات فدایی در خصوص عملکرد مجلس در زمینه مبارز با مفاسد اقتصادی را به نقل از ایسنا بخوانید.
 
* ما خیلی جاها دینی عمل نمی‌کنیم، ولی رفتار خود را به حساب دین می‌گذاریم و این نقیصه‌ای است که از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته است. چنان چه باید پرسید آیا در دولت موقت واقعاً معیارهای دینی اولویتداشت یا این‌که نه، معیارهای دیگر در اولویت قرار گرفت هم چنین در دولت آقای میرحسین موسوی چقدر به معیارهای دینی پایبند بودیم.
* آیا ماتوانسته‌ایم جوان‌هایی تربیت کنیم که بتوانیم مسوولیت‌های بزرگ در اختیارشان قراردهیم، افزود: نظام آموزشی و تربیتی ما نتوانسته است آنطور که در خور و‌شان انقلاباسلامی و جمهوری اسلامی ایران است، انجام وظیفه کند کسی که در دانشگاه هاروارد یادانشگاه‌های خارجی درس خوانده به دست آوردهایی رسیده و به گونه‌ای تربیت شده که براساس همین تربیت‌اش عمل می‌کند، اگر چه با وجود این مسائل ما بسیار پیشرفت کرده‌ایم و پشتوانه دین و فرهنگ ما است که ما را نگه داشته والا بارها به زمین می‌خوردیم.
* تعصبات و تعلقات گروهی و باندی در بسیاری از موارد مانع پیشرفت و رشد مامی‌شود خاطر نشان کرد: من خودم را می‌خواهم و می‌گویم هر کس با من است و نه هر کسبا حق است، درست است. هر کسی هم دانشگاهی و هم مسجدی‌های خود را معیار قرار داده وآن را حق دانست و از این منظر تصمیم گرفت یعنی من حق هستم و دیگران باطل اند.
*در مساله مبارزه با فساد باید به صورت جدی روحیه فساد ستیزی داشت. ما برای گرفتن یک اتومبیل تحقیقات زیادی انجام می‌دهیم، ولی برای کسی کهمی‌خواهیم در این مملکت به او مسئولیتی دهیم تحقیق لازم را انجام نمی‌دهیم.
* ما در مجلس هفتم که به اعتقاد من ازمجلس هشتم پیشروتر بود، در حوزه مبارزه با فساد فعالیت‌های جدی‌تری انجام دادیمچنانچه تحقیق و تفحص از آموزش عالی که در مجلس هفتم صورت گرفت، کار ارزنده‌ای بود. ما هنوز هم پیگیری‌های خود را دنبال می‌کنیم.
*وظیفه شورای نگهبان احراز صلاحیت است؛ حال این‌که دایره احراز صلاحیت شورای نگهبان چه قدراست خود جای بحث دارد.
* باید دید شاخصی که برای اصول‌گرایی داریم چیست . بر حسب تعریف واقعی اصولگرا همان حزب اللهی است وبالعکس؛ اگر بخواهیم تعریف سیاسی داشته باشیم موضوع فرق می‌کند؛ اصولگرا کسی است کهبه ضوابط و ارزش‌ها پایبند و دنبال حاکم کردن عقلانیت است. حزب الله هم همین هدف رادارد. اما ما باید شاخص‌ها را به خوبی بپذیریم و به خوبی تطبیق دهیم و پس از آن بهدنبال این باشیم که فرد مورد نظر ما توانسته این خصلت‌ها را پیگیری کند یا نه. مااین فرآیند منطقی را به خوبی طی نمی‌کنیم و اکثر غریب به اتفاق ما بر حسب یک رویکردسیاسی می‌گوییم مجلس ما اصولگرا است در مقابل جریانی که غیر از گفتمان پذیرفته شدهانقلاب را دنبال می‌کرد.
* وقتی می‌گوییم اصولگرا یعنی این‌که مجموعه‌ای از شاخص‌هایقابل قبول در فرد وجود داشته باشد. مگر می‌شود من بگویم نماینده اصولگرا هستم ولیدر یک شهر کوچک یک میلیارد خرج تبلیغاتی داشته باشم؟
* باید ببینیم می‌خواهیم به مدت چهار سال سرنوشت جامعه را به دست چه کسی دهیم . به دنبال این باشیم که فرد مورد نظر ما در مورد مثلا 20 حادثه اخیری که در کشور رخ داده چطور موضع گیریکرده است آیا ثبات قدم داشته و بر اساس شاخص‌ها عمل کرده است یا خیر.
* ما در بین اصولگرایان با دو بحران جدی تحلیل و اخلاق رو به رو هستیم. که این موضوع در صحنه اجرا ظهور و بروز پیدا می‌کند. برخی تحلیل و برخی رفتار روشنی ندارند که باید ایندو قضیه را برطرف کرد.
* جامعه بدون فصل الخطاب وجود ندارد؛ حال اینفصل الخطاب گاهی قانون و گاهی عرف است؛ در جامعه ما مهم‌ترین شاخص در مسائل مهمکشور رهبری است.
* چه در زمان حضرت امام (ره) و هم‌اکنون رهبری با شاخص‌هایی کهداشته و دارند هدایت‌گر هستند و جامعه را به سمت سوی صلاح، ‌ خیر و پیشرفت هدایتمی‌کنند. قوا چه روسا و چه ارکان آن نیز باید سیاست‌های خود را با رهبری تنظیم کند.
* ‌نمی توان در یک کشور و نظام چند آهنگزد و بعد موفق هم بود. چندصدایی و چندآهنگی برای اداره جامعه مطلوب نیست. در مقاماجرا، ‌عمل و مدیریت آهنگ‌های مختلف باید خودشان را با یک آهنگ برتر تنظیم کنند.
* در هر حادثه‌ای که در کشورما به وجود آمد و در آن ملت و دولت با رهبر هماهنگ بودند ما موفق عمل کردیم وتردیدی به وجود نیامد، ولی هر جا با رهبر زاویه ایجاد شد ما دچار اشکال شدیم.
* کسی که وقتی مقام معظم رهبری فرمایشیمی‌فرمایند تحلیل شخصی ارائه می‌دهد، آن نظر برای خودش است. ما افراد را به عنواننظریه پرداز انتخاب نمی‌کنیم. برای اداره کردن کشور باید تابع فرامین مقام معظمرهبری بود. وقتی که با ایشان زاویه ایجاد می‌شود زمینه حضور و سرمایه گذاری دشمن وشیطان فراهم خواهد شد و به نظر می‌رسد که این طور هم شده است.
/212 212
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۵
    0 0
    جان من راستش رو بگو. شما اصلا به سخنرانی های مقام رهبری دقت می کنید؟ اصول ثابت و متغیر که مقام رهبری در جمع دانشجویان کرمانشاه را گفتند شنیدید؟ وظایف خودشان و پایبندی اشان به قانون را شنیدید؟ نمی دونم چرا شما به جلو حرکت نمی کنید؟ صحبت ایشان در مورد تطابق نداشتن رژیم جمهوری اسلامی ایران با تحجر را هم که حتما نشنیده اید!!!