کره شمالی در شورای امنیت از شلیک موشک قاره‌پیما دفاع کرد

ایرنا نوشت: کیم سونگ نماینده کره شمالی در سازمان ملل از شلیک موشک بالستیک قاره‌پیما توسط این کشور حمایت کرد و گفت که این اقدام در راستای حق دفاع از خود «برای مقابله با اقدامات نظامی خطرناک نیروهای متخاصم و حفاظت از امینت کشور ما» بود.

 کیم بامداد جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: ما تشکیل جلسه شورای امنیت بر اساس گزارش‌دهی آمریکا و دنبال‌کنندگانش را قویا رد و محکوم می‌کنیم.

این جلسه پس از آن تشکیل شد که کره شمالی چهارشنبه یک موشک بالستیک قاره‌پیمای «هواسونگ-۱۸» شلیک و اعلام کرد که این موشک در کانون نیروهای تهاجمی هسته‌ای پیونگ یانگ قرار دارد.

آخرین باری که کره شمالی در جلسه شورای امنیت سازمان درباره برنامه‌های موشک‌های بالستیک و هسته‌ای این کشور صحبت کرد، دسامبر ۲۰۱۷ بود.

شورای امنیت در سال‌های گذشته مواضع متفاوتی و متضادی درباره نحوه تعامل با کره شمالی داشته است. روسیه، چین، آمریکا، انگلیس و فرانسه به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌های بیشتری کمکی به اعمال فشار بیشتر بر کره شمالی نمی‌کند.

چین و روسیه رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی را عامل تحریک کره شمالی می‌دانند و واشنگتن نیز پکن و مسکو را به جسور کردن کره شمالی متهم کرده‌اند.

جفری دیلارنتیس معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل بامداد جمعه گفت: روسیه و چین مانع از آن شده‌اند که شورای امنیت با صدای واحدی در برابر کره شمالی سخن بگوید.

وی افزود: کره شمالی با تکرار شلیک‌های موشکی نشان داده است که احساس می‌کند جسورتر شده است.

وی مدعی شد که آمریکا متعهد به دیپلماسی است و ایالات متحده «علنا و در محافل خصوصی و در سطوح ارشد بارها از کره شمالی درخواست کرده است تا وارد گفت‌وگو شود.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1789231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =