برای دومین بار در طول عمر مجلس هشتم، طرحی برای تعیین خط مشی​های رسانه ملی ارائه شد که یک فوریتش به تصویب رسید.

به گزارش خبرآنلاین، پس از آنکه برخی نمایندگان امضایشان را از طرح تدوینی علی مطهری برای اصلاح قانون صداوسیما پس گرفتند، روز سه‌شنبه بیژن نوباوه نماینده حامی دولت تهران، طرح دیگری با امضاهای جدید تقدیم هیئت رئیسه کرد و خواستار بررسی یک فوریت آن شد.
او خودش از ارائه این طرح دفاع کرد و غلامعلی حدادعادل هم در زمره موافقان آن گفت: «صداوسیما سه وظیفه مهم اطلاع‌رسانی، فرهنگی و سیاسی دارد. هیچ دستگاه دیگری در کشور چنین بار خطیر و حساسی را ندارد. به همین جهت عزل و نصب رئیس صداوسیما از اختیارات رهبری است.»
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی «خط مشی اداره صداوسیما را قانون باید تعیین کند»، افزود:«اما متاسفانه در 30 سال گذشته چنین قانونی در مجلس تدوین نشده، گرچه قوانینی در این سال​ها در مجلس ومجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و اصلاح شده، اما تمامی آن‌ها تکه‌پاره بوده و هیچ یک انسجام لازم را نداشته​اند. تنها هیئتی برای نظارت بر صداوسیما متشکل از نمایندگان هر سه قوه است که آن هم تابع قانون مشخصی نیست.»
قسیم عثمانی نماینده بوکان در مخالفت با این طرح گفت: «چه ضرورتی برای تصویب این طرح در یکسال پایانی عمر مجلس هشتم است و اگر ضرورت داشت چرا زودتر ارائه نشد؟»

حدادعادل در پاسخ اظهار داشت: «ضرورتش از این روست که اگر به یک فوریت آن رای ندهیم، تا آخر عمر مجلس هشتم به بررسی آن نخواهیم رسید.»
نهایتا نمایندگان با 126 رای موافق، به یک فوریت این طرح رای دادند. اما مشخص نیست سرنوشت آن چه خواهد شد؟ آیا تا قبل از پایان عمر مجلس هشتم، چنین قانونی تصویب می​شود یا اینکه با کاهش امضاها بار دیگر مسکوت می​ماند؟
5829
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 178976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =