مرگ میلان کوندرا نویسنده محبوب جوانان عرب/عبور نسل جدید از ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب

مبلغ نوشت: مشهورترین رمان کوندرا «سبکی غیرقابل تحمل کائنات» بود که در این رمان در ضمن نشان دادن زندگی و دغدغه های روشنفکران به دنبال این نکته فلسفی است که راه غلطی در دنیا وجود ندارد و به نوعی باید از تفکر سنتی انحصارگرایانه عبور کرد.

به گزارش «مبلغ»- در پی انتشار خبر مرگ «میلان کوندرا» هشتگ های #وداعا_یاکوندیرا و #شکرا_الکاتب_الکبیر_کوندیرا در توئیتر ترند (پرطرفدار) شد.

این حجم از واکنش مثبت نسبت به مرگ او برای برخی بهت آور و برای دسته ای نیز غیر قابل انتظار بود. این رمان نویس چک، در آثارش با بن مایه های فلسفی، از شیوه اروتیک استفاده و به نقد سیاسی جوامع می پرداخت و محبوب نسل جدید جهان عرب بود. این محبوبیت تا حدی بود که آثارش با فاصله کمتر از یکسال از فرانسوی به عربی ترجمه و توسط نشر معتبر «المرکز الثقافی العربی» به مخاطبان نسل جدید می رسید.

مشهورترین رمان او «سبکی غیرقابل تحمل کائنات» بود که در این رمان در ضمن نشان دادن زندگی و دغدغه های روشنفکران به دنبال این نکته فلسفی است که راه غلطی در دنیا وجود ندارد و به نوعی باید از تفکر سنتی انحصارگرایانه عبور کرد.
این نکته زیر پوست نسل جدید و جهان عرب آینده را گونه ای دیگر ترسیم می کند که زمان توجه به تفکر محمد بن عبدالوهاب، ابن قیم و محمد بن عبدالوهاب گذشته و مرجعیت فکری نسل جدید عرب، کسان دیگری هستند و این نکته نباید از چشم سلفی پژوهان معاصر ایرانی پنهان بماند.

منبع: مُسْلِمْنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1789761

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =