ادعای سایت اصولگرا : رادیکالیسم در خاندان هاشمی تکثیر می‌شود!

مثلث‌آنلاین نوشت: فاطمه هاشمی به تازگی گفته است که از یک سو شرایط برگزاری انتخابات نیست و از سوی دیگر به نوعی به اصلاح‌طلبان می‌گوید دست به اقدامات رادیکال بزنند.

به تازگی فاطمه هاشمی یکی دیگر از فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی در سخنانی سعی کرده یکی به میخ بزند و یکی به نعل اما در نهایت نتوانسته تمایل باطنی‌اش یعنی استمرار ناآرامی‌ها و البته ‌تحریم انتخابات را پنهان کند. او گفته است: «امروز شرایط مساعدی برای برگزاری انتخابات نیست و مشکل اصلی مردم اقتصاد است. در حقیقت مردم از وضعیت فعلی ناراضی هستند البته در کنار مسائل اقتصادی، مسائل سیاسی نیز وجود دارد بنابراین اگر تغییرات جدی صورت نگیرد باید دید مردم چه تصمیمی می‌گیرند؟»

او ضمن آن حمله به اصل انتخابات می‌گوید که اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌اند و باید این سکوت را بشکنند: «بنده فکر می‌کنم در حال حاضر اصلاح‌طلبان کاری انجام نمی‌دهند و خودشان انتخاب کردند که سکوت محض کنند، چرا که اگر گروه اصلاح‌طلبی وجود دارد و مشکلات را مشاهده می‌کند نباید سکوت کند. البته برخی از سران اصلاح‌طلب گرایشات خاصی پیدا کردند».

سخن فاطمه هاشمی به دو بخش تقسیم می‌شود؛ نخست آنکه از انتخابات عبور می‌کند و دوم می‌گوید اصلاح‌طلبان باید سکوت خود بشکنند. با جمع این دو گزاره می‌توان متوجه شد که تمایل فاطمه هاشمی سوق‌یافتن اصلاح‌طلبان و البته مردم به سمت رقم‌زدن تحولات و تغییراتی خارج از چارچوب انتخاباتی است؛ یعنی مسیر افراط‌گرایی.

اما نکته جالب‌تر گفت‌وگوی اخیر فاطمه هاشمی آنجاست که او می‌گوید: «اصلاح‌طلبان اصلا نباید قهر کنند، مگر پدر من قهر کرد؟ تا آخرین لحظه هم از تفکر و راهش دفاع کرد، جلو رفت و تا آخرین لحظه هم به دنبال این بود که مردم بتوانند حق خود را بگیرند؛ بنابراین نباید سکوت کنند. اگر اعتقادی دارند باید به دنبال آن اعتقاد بروند. متأسفانه اصلاح‌طلبان مسائل را دنبال نمی‌کنند».

قهرنکردن مورد اشاره هاشمی، قهرنکردن با صندوق انتخابات نیست بلکه او از قضا میانه‌روهای اصلاح‌طلب را نقد می‌کند که چرا به صورت رادیکال اظهارنظر نمی‌کنند؛ چه آنکه در ابتدای گفت‌وگوی اخیر گفت که اکنون شرایط انتخابات نیست.

با این اوصاف به نظر می‌رسد فاطمه هاشمی، جا پای فائزه می‌گذارد؛ یکی از فرزندان اکبر هاشمی رفسنجانی که تا کنون چندان او نیرویی رادیکال به شمار نمی‌رفت. حالا انگار رادیکالیسم و افراط‌گرایی در خاندان هاشمی تکثیر می‌شود!

بیشتر بخوانید:

۲۱۶۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1790222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =