۳ نفر
۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
توقیف شترهای سرگردان در تالاب صالحیه

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به تاثیر چرای شترهای سرگردان در تالاب صالحیه در بروز پدیده گرد و غبار و همچنین از بین رفتن پوشش گیاهی منطقه، گفت: در همین راستا ۹۱ نفر شتر سرگردان در محدوده این تالاب توقیف شدند.

به گزارش خبرآنلاین البرز، مجید درگی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در مطالعات به عمل آمده عرصه های محدوده تالاب صالحیه به عنوان کانون ریز گرد استان معرفی شده است و با توجه به تحت تاثیر قرار گرفتن استان البرز و تهران این موضوع در ستاد ملی گرد و غبار مطرح شد که این ستاد مصوباتی برای کاهش و کنترل گرد و غبار داشت.

وی اظهار کرد: چرا و تردد شتر بیش از حد ظرفیت منطقه، یکی از عوامل مهم در از بین بردن ساختار خاک و تشدید وضعیت غبارخیزی منطقه به شمار می رود که یکی از مصوبات این ستاد کنترل چرای شتر در تالاب صالحیه بود که نخستین گام با همکاری دادگستری و دستگاهای اجرایی و پشتیبانی فرمانداری شهرستان نظرآباد برداشته شد و ۹۱ نفر شتر منطقه توقیف شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: پیش از این و در ابتدای ابلاغ مصوبات به دستگاه های مربوطه همچون جهاد کشاورزی و امور عشایری استان البرز مهلت داده شد تا شترهای سرگردان و غیربومی را از منطقه اخراج کنند ضمن اینکه یکی از برنامه ها برای کنترل چرای شترها پیش بینی یک محدوده محصور شده برای نگهداری شترها است.

وی اظهار امیدواری کرد با تداوم حمایت دستگاه قضا و اهتمام دستگاههای ذیربط این عامل مهم مدیریت و ساماندهی شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1791445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =