زلنسکی: روسیه عمدا زیرساخت‌های صادرات غلات را هدف قرار می‌دهد

مهر نوشت: رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که برای مقابله با حملات روسیه، قصد تقویت زیرساخت‌های صادرات غلات این کشور را دارد.

به نقل از رویترز، رئیس‌جمهور اوکراین معتقد است که روسیه به زیرساخت‌های توافق غلات آسیب می‌زند.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد که روسیه تعمدا زیرساخت های مربوط به صادرات غلات در اوکراین را هدف قرار می دهد.

رئیس جمهور اوکراین، سه روز پس از پایان توافق صادرات غلات، در پیامی در صفحه تلگرام خود اعلام کرد که قصد دارد تا به منظور مقابله با این حملات، حفاظت از مردم و زیرساخت‌های بندری را در کشور تقویت کند.

ترکیه، اوکراین، روسیه و سازمان ملل با میانجیگری آنکارا در ۲۲ جولای سال ۲۰۲۲ میلادی در استانبول سند مربوط به «انتقال امن غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین» را امضا کردند.

تاکنون ده‌ها کشتی حامل غلات اوکراین با عبور از تنگه‌های ترکیه راهی بازارهای جهانی شده اند. یک روزنامه اسپانیایی پیشتر فاش کرده بود که غلاتی که از بنادر اوکراین صادر می‌شود، عمدتاً سر از قاره اروپا درمی آورد.

مسکو روز دوشنبه چند ساعت پس از حمله تروریستی منتسب به اوکراین به پل کریمه که به کشته شدن دو نفر منجر شد، از عدم تمدید توافق غلات خبر داد اما پسکوف تاکید کرد که این تصمیم هیچ ارتباطی با حمله مذکور نداشته و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیش‌تر این موضع را اعلام کرده بود.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1791642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =