۰ نفر
۲۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۴

جنبش اخیر وال استریت گواه آنست راهی که دست اندرکاران نظام سرمایه داری طی دهه های اخیر پیموده اند و به زعم خود برای مردم رفاه، آسایش و آرامش به ارمغان آورده اند، اشتباه بوده و آنها را دچار غفلت کرده است.<BR> <BR>

 

دکتر دادوود آقایی در یادداشتی برای خبرآنلاین نوشت:در مورد تأثیر جنبش های اخیر بر آینده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شانس دو حزب جمهوری خواه و دمکرات در پیروزی نیز باید گفت که از ماهیت جنبش وال استریت اینگونه پیداست که مردم شکاف و فاصلۀ طبقاتی بین دارا و ندار و همۀ مشکلات موجود را صرفا از چشم دولت اوباما نمی بینند.


وی اظهار داشت بیش از اینکه اوباما و حزب دمکرات مسئول قلمداد شود، این جمهوری خواهان هستند که همواره با توجه به سیاست های خود حامی و پشتیبان ثروتمندان و سرمایه داران بوده اند و همیشه سعی کرده اند به گونه ای سیاست های اقتصادی و اجتماعی را تنطیم کنند که بیشترین نفع، بهره و ثروت نصیب ثروتمندان شود در حالی که به مسائل اجتماعی و وضعیت معیشتی مردم توجه کمتری داشتند.

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران بر این باور است که در واقع رویکردهای امپریالیستی که از شاخصه های نظام سرمایه داری است، بیش از آنکه از سوی دمکراتها دنبال شود، از سوی جمهوری خواهان دنبال شده است. کارتل های نفتی و کارخانه های بزرگ تسلیحاتی عمدتا در اختیار و انحصار جمهوری خواهان است و طبیعتا مردم همه مسائل و مشکلات را از دید اوباما نمی بینند.

آقایی در ادامه افزود: اما شاید از بدشانسی دمکراتها باشد که تولد این جنبش مصادف با حکومت داری دمکراتها بود. به رغم واقف بودن به قدرت و نفوذ جمهوری خواهان، بی تردید مردم عملکرد ضعیف دولت اوباما را نیز مد نظر داشته و چه بسا این مسئله در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بروز کند و چه بسا دمکراتها در آن زمان قربانی خشم مردم شوند. بی تردید باید این واقعیت را پذیرفت که تحولات اخیر در نگرش مردم به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بی تأثیر نخواهد بود.

26149

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    0 0
    باش تا صبح فردایت بدمت اوباما باز رئیس جمهور می شود اونجا فرهنگشون بالاست دنبال یک مشت گدا گشنه نمیرن ته چاه
  • بدون نام US ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    0 0
    جنبش اشغال وال استریت دست پخت دموکراتها برای به کرسی نشاندن طرح هایی است که از سوی جمهوری خواهان با آن مخالفت می شود یا شده(مانند طرح بیمه اجتماعی همگانی و افزایش مالیات ثروتمندان).
  • بدون نام IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 0
    دلتان را به وال استریت خوش نکنید به فرض محال امریکا نابود شد چه عاید ما میشود