رئیس​کمیسیون بررسی طرح تحول اقتصادی در تذکری نسبت به ارائه وعده​های غیر قابل تحقق از سوی دولتمردان به مردم،ا نتقاد کرد.

به گزارش خبرآنلاين، غلامرضا مصباحي​مقدم با بيان اينکه شب گذشته در بخش خبري 20:30 وزير تعاون اعلام کرد که يک ميليون تومان به حساب همه نوزادان واريز مي​شود، گفت: اين وعده رئيس​جمهوربود که قرار بود از ابتداي سال گذشته پرداخت شود. اما هيچ منبع مالي​اي براي آن پيش بيني نشده بود و نهايتا هم بانک ملي قرار شد از منابع داخلي خود به 500 نوزاد اين مبلغ را بدهد و دفترچه​اي تهيه کند که نشد. امسال هم قانوني براي تامين بار مالي اين وعده رئيس​جمهور وجود ندارد و تکرار اين وعده از سوي وزير تعاون درست نيست. چون هيچ پشتوانه قانوني و مالي ندارد.
نماينده تهران از صداوسيما خواست تا اين را اصلاح کند و ادامه داد: مسئوليني که دوست دارند به نحوي مطرح باشند و مردم را خشنود کنند، بدانند که ارائه اين نوع وعده​هاي دروغ درست نيست و اعتماد عمومي مردم به دولت و نظام را مخدوش مي​کند. به همين دليل بود که مقام معظم رهبري از دولت خواستند تا با بررسي وعده​هاي پيشين دولت مشخص شود که چه تعداد از اين وعده​ها محقق شده و در ازاي وعده​هاي محقق نشده از مردم عذرخواهي شود.
مصباحي مقدم افزود: استدعا مي کنم که دولتمردان از اين وعده​ها به مردم ندهند. از جمله وعده سه برابر شدن يارانه​هاي نقدي از سوي رئيس جمهور که اصلا قابل تحقق نيست.
به گفته وي، در حال حاضر نيمي از يارانه​هاي موجود، نه از محل درآمدهاي هدفمندسازي بلکه از محل بودجه​هاي عمومي دولت در حال پرداخت است که کسر بودجه 15هزار ميليارد توماني در سال جاري را به بار آورده است. با اين وجود دولت چطور مي​خواهد يارانه​ها را سه برابر کند؟
اين عضو کميسيون اقتصادي در پايان گفت: اگر هم از محل درآمدهاي نفتي بخواهند اين بودجه را تامين کنند، تورمي وحشتناک خواهد داشت.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام MY ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    1 0
    یعنی بعد از فروش این همه نفت و آزاد سازی قیمتها و ... هنوز دولت کسری داره؟ این چه چاه ویلی هست که هر چی میریزن توش پر نمیشه؟
  • فرزاد IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    1 0
    به نظر من این کار دولت (پرداخت نقدی یارانه) هدفمند که نیست هیچ کاملا بی هدفه چون این حجم پول به حسابه مردم واریز میشه بعداز چند روز همش خرج میشه نه برای تولید سودی داره نه شغلی ایجاد میشه نه این پول گره از کار کسی باز میکنه بار تورمی بسیار زیادیم داره که عینآ دیدیم هر روزم سیر سعودی بیشتری نسبت به قبل داره .خوب این کجاش هدفمنده
  • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    1 0
    ما مي توا نيممممممممممممممممممممممممممممممم!
  • بدون نام IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    0 0
    وعده های دروغ!!!!!!!مگه این دولت دروغ هم میگه !!!!!1
  • مجتبی IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    0 0
    اگر بدون احساسات به قضیه نگاه کنیم این طرح یک طرح تبلیغی بود اول راه شکست خورد چون به غیر از تورم زیاد شدن نقدینگی چیزی به همراه نداشت اگه یادتون باشه رییس جمهور در شب اغاز طرح گفت از فردا همه چیز ارزان میشود ...........
  • fatemeh IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۱۸
    0 0
    كم كم مي ترسيم آخرش چي ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟