سال گذشته صادرات از گمرک استان همدان با رشد بی سابقه ۲۰۰ درصدی همراه بوده است

استاندار همدان گفت: همدان، ظرفیت دو میلیون دلاری صادرات غیرنفتی با کمک دولت و بخش خصوصی را دارد.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ علیرضا قاسمی فرزاد، در نشست مدیران اقتصادی استان همدان با معاون اقتصادی وزارت خارجه با اعلام مطلب فوق افزود: استان همدان تولیدات ارزشمندی در حوزه های مختلف دارد، به ویژه در بخش دانش بنیان که مد نظر مقام معظم رهبری نیز بوده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت‌های فراوانی در همدان وجود دارد که می تواند در راستای سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم با اهداف و برنامه ها همگام باشد.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه تجارت بین‌الملل ما چه در حوزه صادرات و چه واردات باید موجب تسهیل ارتباط استان با سرمایه‌گذاران خارجی شود، خاطرنشان کرد: در تعاملات تجاری باید به دنبال این باشیم که شرکای اقتصادی تولیدکنندگان و بازرگانان ما به عنوان سرمایه‌گذار در استان همدان جذب شوند و برای توسعه صادرات استان باید سرمایه‌گذار خارجی نیز جذب کنیم.

استاندار همدان گفت: بیشتر آمار صادرات امسال استان همدان مربوط به حوزه معادن است که باید آن را کاهش و به سمت صادرات محصولات صنعتی و صنایع دستی حرکت کرد.

وی با اشاره به روزگار خوش صادرات فرش استان همدان در سالیان گذشته، یادآور شد: اگرچه فعالیت های کشاورزی در استان همدان جز اولویت های اقتصادی به شمار می رود اما محصولات کشاورزی عمر محدودی دارد اما صادرات فرش، سفال و مبلمان ماندگاری طولانی داشته و به عنوان سفیر فرهنگی ما محسوب می‌شود.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه یکی از محصولات استراتژیک در بخش صادرات، زعفران شناخته شده است، اظهار داشت: بر اساس نوشته‌های تاریخی، همدان و به ویژه دامنه های الوند یکی از مهدهای کشت زعفران بوده و باید برای توسعه صادرات محصولات کم آب بر کشاورزی، روی آن (کشت زعفران) سرمایه گذاری کنیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1791924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =