عمار حکیم: خطوط قرمز ما اسلام و قرآن است/ به احدی اجازه عبور از آن‌ها را نمی‌دهیم

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در سخنرانی مراسم روز اول محرم در بغداد با تاکید بر اینکه خون و اندیشه ما حسینی است، گفت: تا وقتی که خون در رگ‌هایمان جریان دارد حسینی می‌مانیم و هرچه باطل و اعوان آن قوی باشند، درباره حق و اهل حق چانه‌زنی و کوتاهی نمی‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دفتر رسانه ای جریان حکمت ملی عراق، حکیم با تاکید بر اینکه حسین در ضمیر ما جای دارد و عقیده و مسئله و هویت ماست، ادامه داد: حسین در ذهن ما جای دارد و رسالت و امانت و هدایت و مسئولیت ماست، حسین در دل‌های ما جای دارد و حرارت و روش ما را تعیین می‌کند، حسین در چشمان ما جای دارد و اشک و سیرت و مسیر ما را تعیین می‌کند «و ما را جز حسین وسیله‌ای نیست».

 رهبر جریان حکمت ملی عراق در خصوص اولویت سیاسی کشور اظهار داشت: باید اولویت سیاسی ما بر تثبیت ثبات سیاسی و اجتماعی متمرکز باشد که بدون ثبات و تداوم آن امنیت و سازندگی و بازسازی ممکن نخواهد بود.

حکیم تاکید کرد که مهم‌ترین ارکان ثبات تشکیل پیمان‌های سیاسی قدرتمند با رویکرد سیاسی مستحکم و با قاطعیت در اجرای پروژه‌های خدماتی است. مبنای کنش سیاسی موفق پیمان‌های سیاسی قدرتمند و منسجم است و این پیمان‌ها از مهم‌ترین ارکان انباشت موفقیت‌ها و برطرف کردن اختلال‌ها و پایان دادن به تجربه‌های تلخ است.

وی با بیان اینکه «ائتلاف اداره حکومت» گام بزرگی در بازیابی پیشگامی سیاسی بزرگ‌ترین طیف اجتماعی و تشکیل دولت قدرتمند خدمات‌محور برای تثبیت ثبات و بازیابی اعتماد شهروند به نظام سیاسی حاکم در کشور است، گفت: باید با جدیت برای تقویت معادله‌ای که موجب تشکیل دولت سودانی شده تلاش کنیم و تجربه آن را به حکومت‌های استانی پیش رو تعمیم دهیم و اجازه بازگشت به حلقه بسته اختلافات سیاسی را ندهیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تاکید بر اینکه نباید پیروزی سیاسی را صرفا در تعداد کرسی‌ها ببینیم عنوان کرد: بلکه باید با نگاهی کلی‌تر و حکیمانه‌تر و با بصیرت بیشتر مسائل را در نظر بگیریم، که پروژه‌ ما بزرگ‌تر از انتخابات است و مسئله ما که خدمت به ملتمان است نیاز به بینشی بزرگ‌تر دارد.

حکیم تصریح کرد که این هدف جز با ایثار و هم‌افزایی در پذیرش نقش بر عهده گرفتن مسئولیت خدمت و سازندگی و پیش گرفتن اصل تثبیت ثبات سیاسی از راه وحدت و هم‌بستگی در سخن و عمل ممکن نیست. مبادا در وحدت کلمه کوتاهی کنیم، که هر جا دچار تفرقه شدیم جوانانمان را به سرگشتگی و آشوب کشاندیم و نباید اجازه دهیم بار دیگر جوانانمان را از دست ما خارج کنند و نباید امید آنان به دولت و نیروهای سیاسی‌شان را از ناامید کنیم، ثبات سیاسی تنها راه ما برای رسیدن به امنیت و آرامش و سازندگی است.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای استانی گفت: امیدواریم که این انتخابات شاهد پایبندی بیشتر همه طرف‌ها به ارائه برنامه و نامزدهایشان به دور از تخریب چهره رقیب و به دور از آلوده کردن فضای انتخابات باشد و کمیساریای مستقل انتخابات نیز با همه توان برای حفاظت از سلامت انتخابات تلاش کند و نتایج مورد رضایت همگان از رأی دهندگان و نامزدها و نیروهای سیاسی باشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با اشاره به اولویت اقتصادی کشور و تاکید بر تامین فرصت‌های شغلی برای جوانان عنوان کرد که مسیر اقتصادی باید مبنا و محور عملکرد در مرحله پیش رو باشد زیرا چالش‌های پیش روی ما اقتصادی است و راه حل ها هم باید اقتصادی باشد.

حکیم همچنین با اشاره به مشکل برق تاکید کرد که جدول زمانی دقیق و مشخص برای حل مسئله برق که مهم‌ترین مانع بازسازی اقتصاد عراق است، تعیین شود.

وی در ادامه خواستار تنگ کردن عرصه برای مافیاهای فساد و افزایش عملیات مبارزه با فساد شد و گفت: در این باره از برادرانمان در سازمان پاکدستی و دیگر نهادهای نظارتی می‌خواهم که با قاطعیت سراغ مفسدان واقعی و رأس هرم‌های فساد بروند و مطمئن باشند که از حمایت همه فرزندان ملت و نیروهای خیرخواه برخوردارند.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه سخنان خود در تجمع روز اول محرم در بغداد گفت: ما مسلمان و حسینی هستیم، ما عراقی هستیم و ارزش‌های عراق و اصول ثابت اجتماعی کشورمان را پاس می‌داریم و برای همین باید از ارزش‌ها  واصولمان دفاع کنیم و نگذاریم که عناصر خارجی بر ارزش‌های ما تأثیر بگذارند و هم‌بستگی اجتماعی ما را به هم بزنند.

وی ادامه داد: بر این اساس باید مبارزه با مظاهر انحراف اخلاقی اولویت‌ ما در همه عرصه‌ها باشد و همه ما در هر موقعیت که هستیم و با هر میزان تأثیر اجتماعی که داریم با انحراف و ابتذال که بیش از هر چیز نهاد خانواده را هدف قرار می‌دهد مبارزه کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی و تلاش دشمن برای ترویج شرارت هم‌جنس‌گرایی و مواد مخدر و انحرافات اخلاقی و ایجاد آشوب در سرزمین‌های اسلامی و عربی، نسبت به این موضوعات هشدار داد و ‌خواستار مبارزه با این موضوعات شد.

حکیم از مجلس نمایندگان و کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی و نهادهای قضائی کشور درخواست کرد که با تصویب قوانین قاطع و مؤثر در برابر ترویج ابتذال و انحراف و سودجویان رذایل بایستند و در این راه از سرزنش‌ها نهراسند.

وی تاکید کرد که در برابر همه انواع باطل، «حسینی» باشید و حسینی رفتار کنید. در برابر باطل سدی استوار باشید چنان که امام و پیشوایتان حسین چنین بود و از بزرگی لشکر باطل و فراوانی مفسدان و اندک بودن یاوران نهراسید.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین بر حفظ کرامت بانوان تاکید کرد و گفت: اگر کسی در پی سلب عفت و کرامت زنان است، باید بداند که جامعه ما از کرامت زنان و حقوق آنان صیانت می‌کند و مطلقا در این باره کوتاه نخواهیم آمد.

حکیم با اشاره به ملت مظلوم فلسطین تصریح کرد که در عرصه اسلامی و عربی تأکید می‌کنیم که مسئله اصلی مسلمانان قدس شریف و مسئله بر حق فلسطین است.

وی با اشاره به موضع مرجعیت عالی و مسلمانان جهان در برابر اهانت به قرآن کریم گفت: ما به مرجعیت عالی و به ملت سرفراز و امت واحده اسلامی و دولت عراقی خود و موضع صریح و قاطع آنان در برابر رفتارهای زشت و شنیع و مجرمانه‌ای که عقیده و هویت مسلمانان و در رأس آنها قرآن کریم و رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) را هدف قرار می‌دهد، افتخار می‌کنیم.

رهبر جریان حکمت ملی عراق تکرار هتک حرمت مسلمانان با آتش زدن قرآن کریم و پرچم عراق به دست برخی بیماردلان را بار دیگر به شدت محکوم و تاکید کرد که از آن زشت‌تر اینکه این اقدام با مجوز رسمی برخی طرف‌های دولتی در سوئد و بدون در نظر گرفتن مواضع بین‌المللی در مخالفت با اهانت به باورها و مقدسات همه ادیان و مذاهب و نقش چنین رفتارهایی در ترویج نفرت میان ملت‌های جهان انجام شده است.

حکیم از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی به خصوص سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی خواست که با این فهم نادرست از آزادی مبارزه کنند.

وی همچنین بر ضرورت اعتراض مسالمت‌آمیز متناسب با منطق قرآن تأکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق عنوان کرد که این حوادث تنها بر اهمیت وحدت کلمه در مبارزه با نقشه‌های شیطانی که همه ما را هدف قرار می‌دهد، تأکید می‌کند.

حکیم تاکید کردکه اسلام و قرآن و پیامبر و امامان و مراجع و مقدسات و هویت ما همگی خطوط قرمزند که به احدی اجازه عبور از آن را نمی‌دهیم.

وی اظهار داشت که اعتدال و میانه‌گرایی ما مطلقا به معنای آن نیست که اجازه تعرض به عقاید و هویت و قرآن عظیم را به کسی دهیم و نخستین مدافعان آن خواهیم بود و تا خون در رگ‌هایمان جاری است درباره آن کوتاهی نخواهیم کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در پایان با سلام و ‌درود به مرجع اعلی آیت الله العظمی سیستانی و نیروهای مسلح و حشد الشعبی، یاد شهدا به خصوص سرداران پیروزی بر داعش را گرامی داشت.
 

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1792277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =