رونمایی از گزینه صربستانی جواد نکونام برای خط حمله استقلال

گفته می‌شود که جورج دسپوتویچ مهاجم صربستانی موردنظر جواد نکونام برای حضور در استقلال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه نتوانسته عملکرد چشمگیری داشته باشد و همین مسئله باعث شده تا هم کادرفنی و هم هواداران آبی‌پوش نسبت به این رویه انتقاد داشته باشند. گفته می‌شود که در روزهای گذشته مذاکرات با چندین گزینه موردنظر جواد نکونام انجام شده و قرار است طی روزهای پیش‌رو به روند نقل‌وانتقالات آبی‌ها سرعت داده شود تا زمان از دست رفته به‌نوعی جبران شود؛ البته که جذب بازیکن در فاصله کمتر از دو هفته تا شروع فصل جدید می‌تواند برای کادرفنی استقلال چالش‌برانگیز باشد.

فوتبال 360 در گزارشی اعلام کرد جواد نکونام از همان روزهای ابتدایی حضورش در استقلال در نقش سرمربی، بارها درخواست جذب بازیکن خارجی خود را رسانه‌ای کرد و در این‌باره گفته می‌شود که نکونام به دنبال بهره‌وری حداکثری از سهمیه جذب بازیکن خارجی است. روبرتو تورس یکی از گزینه‌های موردنظر سرمربی استقلال محسوب می‌شود. طی روزهای گذشته این هافبک اسپانیایی مذاکراتی را با مدیران باشگاه استقلال داشته است. به جز تورس، نکونام به جذب یک هافبک خارجی دیگر هم امیدوار است و می‌خواهد خط حمله تیمش را هم با جذب مهاجم خارجی تقویت کند.

نکونام نام چندین گزینه خارجی را برای تقویت خط حمله استقلال در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار داده که یکی از گزینه‌های او، سرگی انریش بود که در روزهای گذشته مقصد جدیدش را مشخص کرد و با توجه به تعلل مدیران باشگاه استقلال، قرارداد خود را با تیم رئال ساراگوسا به امضا رساند. حالا گفته می‌شود که نام یک مهاجم صربستانی در فهرست جواد نکونام حضور دارد که بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که گزینه موردنظر سرمربی آبی‌ها، جورج دسپوتویچ است.

آسمان‌خراشِ صرب در راه تهران؟

دسپوتویچ مهاجم اهل کشور صربستان است که تجربه بازی در رده‌های سنی تیم ملی صربستان را در کارنامه خود دارد. هر چند که او در تیم ملی بزرگسالان، پشت ستاره‌هایی مانند دوشان ولاهوویچ و الکساندر میتروویچ قرار گرفته و با وجود دعوت به اردوی ملی، تجربه حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان صربستان در کارنامه‌اش به‌چشم نمی‌خورد. مهاجم موردعلاقه نکونام، قامتی 190 سانتی‌متری دارد که می‌تواند روی ضربات ایستگاهی و ارسال‌های بلند به کمک آبی‌ها آید.

سرمربی استقلال در روزهای گذشته مذاکراتی را شخصاً با جورج دسپوتویچ داشته و گفته می‌شود که باتوجه به اینکه او یکی از مهاجمان آزاد در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه محسوب می‌شود، جواد نکونام به دنبال جذب او است. آرسنال تولا روسیه، آخرین تیم دسپوتویچ محسوب می‌شود که به تازگی مدت قرارداد این مهاجم 31 ساله با تیم روسی به پایان رسیده و حالا مهاجم باتجربه صربستانی به دنبال انتخاب تیم جدید خود است که در این‌باره پیشنهادی از تیم استقلال دریافت کرده است.

سناریو آلوز برای دسپوتویچ تکرار می‌شود؟

مهاجم موردعلاقه جواد نکونام بهترین دوران فوتبال خود را در تیم آستانه قزاقستان پشت سر گذاشته است؛ به‌طوری‌که در کارنامه او در دوران حضورش در این تیم، 20 گل در 78 مسابقه به‌چشم می‌خورد. جالب آنکه آخرین بازیکنی که با سابقه حضور در لیگ قزاقستان به فوتبال ایران آمد، ریکاردو آلوز بود که فصل رویایی را در تراکتور تبریز گذراند و توانست به عنوان برترین گل‌ساز فصل انتخاب شود و حالا جواد نکونام امیدوار است که این سناریو برای مهاجم موردعلاقه او هم تکرار شود.

جورج دسپوتویچ در کارنامه خود سابقه بازی برای تیم‌های اورنبورگ و روبین‌کازان روسیه را هم در کارنامه خود دارد که در این دو تیم هم آمار گلزنی جالب‌توجهی را این مهاجم صربستانی از خود به جای گذاشته است. بررسی دقیق‌تر کارنامه دسپوتویچ نشان می‌دهد که او در اورنبورگ، در 47 مسابقه موفق به‌ثبت 14 گل شده و در دوران حضورش در روبین‌کازان هم ستاره صربستانی در 36 مسابقه موفق به‌ثبت 15 گل شده است. دسپوتویچ همچنین سابقه بازی در تیم‌های اسپارتاک سوبوتیکا صربستان، غیرت قزاقستان، توبول کوستانای قزاقستان و رداستار صربستان را هم در کارنامه خود دارد.

دسپوتویچ سابقه گلزنی در لیگ اروپا را در پیراهن تیم آستانه قزاقستان در کارنامه خود دارد و همچنین در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا هم او توانسته برای این تیم قزاقستانی گل بزند تا کارنامه او بیش از پیش پربار شد. گفته می‌شود با وجود مذاکرات انجام شده از سوی نکونام، سرمربی استقلال برای انجام مذاکراتی تکمیلی، اطلاعات دسپوتویچ را در اختیار مدیران باشگاه استقلال قرار داده که باید دید آیا انتقال این مهاجم باتجربه به جمع شاگردان نکونام نهایی خواهد شد یا سرنوشتی مشابه انریش در انتظار دسپوتویچ است؛ مهاجمی که تاکنون سابقه بازی در قاره آسیا را ندارد و حضور در استقلال می‌تواند اولین تجربه آسیایی او باشد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1792543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حق گو۵۵۴ IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    به درد نمیخوره