دبیر مجمع تشخیص مصلحت گفت: هر نوع حرکتی علیه منافع ملی کشورمان از سوی دشمنان با عکس العمل شدید و بزرگ ملت ایران مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو زنده با شبکه المنار در پاسخ به سوالی درباره اتهام اخیر آمریکا علیه ایران گفت: مهم ترین عامل اتهام اخیر آمریکا به ایران ، فرار از مشکلات بوجود آمده برای اسرائیل و دولت آمریکاست. 

رضایی ضمن اشاره به بن بستی که امروز برای آمریکا و رژیم صهیونیستی بوجود آمده است، اظهار داشت: از بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گرفته تا جنبش انسانی وال استریت و احتضار رژیم صهیونیستی بن بستی را برای آنان بوجود آورده که می خواهند هرطور شده بن بست شکنی کنند. وی ادامه داد: آنها برای خروج از این بن بست، توطئه جدیدی را علیه ایران طراحی کرده اند تا خودشان را نجات دهند اما امروز دولت و ملت های منطقه از اهداف این سناریو بخوبی آگاهند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی ها با محوریت اسرائیل سناریوی جدیدی نوشتند اظهار داشت : قصد آنها چالش بین ایران و عربستان است لذا تله ای طراحی شده که می خواهند دولت عربستان را در ماجرایی وارد کنند که به نفع آنها نخواهد بود. 

رضایی با طرح این سوال که ما چه دشمنی با دولت عربستان داریم اظهار داشت: ما با عربستان دشمنی نداریم البته از رفتار دولت عربستان در بحرین، یمن و سوریه انتقاد داریم.توصیه ما به دولت عربستان این است که خودشان را هزینه اسرائیل و آمریکا نکنند و وارد ماجرایی که چارچوب آن روشن نیست نشوند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد کرد: بهترین راه این است که عربستان و ایران و ترکیه دست در دست هم داده تا مسائلی را که برای جهان اسلام بوجود می آوردند چاره اندیشی کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره تحرک نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران گفت: با هر نوع حرکت علیه منافع ملی کشورمان از سوی دشمنان ملت ایران با عکس العمل شدید و بزرگ مواجه خواهند شد. 

وی با بیان اینکه سالهاست می گویند همه سناریوها روی میز ماست اظهار داشت: روی میزتان باشد چکار می توانید بکنید؟ از زمان بوش تاکنون همین حرف ها را می زدید .

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: عکس العمل ما برای آمریکایی ها و اسرائیلی ها جدی است و آنها خوب می دانند با آنها چکار خواهیم کرد. البته ما پیش دستی نخواهیم کرد و متناسب با هر اقدامی خود را آماده کرده ایم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکایی ها یک الگوی رفتاری در منطقه پیدا کرده اند و تصمیم دارند این الگوی رفتاری را طی سال های آتی در پیش بگیرند. آنها نمی خواهند بگذارند که مصر، عربستان، ترکیه و ایران در کنار هم باشند و یک منطقه واحد اسلامی را شکل دهند. زیرا اتحاد این کشورها با منافع آمریکا سازگار نیست. لذا کشورهای منطقه باید کاملا هوشیار باشند. نظر ما این است که یک اتحادیه منطقه ای بوجود آوریم ولی امریکا و اسرائیل مخالف این اتحادیه منطقه ای هستند. 

این تحلیل گر ارشد مسائل نظامی در مورد حوادث منطقه تاکید کرد: تحرکات جدید منطقه نشان می دهد که آمریکایی ها قصد دارند ایران را منفعل کنند تا بتوانند به سوریه حمله کنند اما بدانند ملت های منطقه ساکت نمی نشینند و به صحنه می آیند. 

رضایی تاکید کرد: سوریه ، حزب الله و حماس خط قرمز ماست و اجازه نخواهیم داد برای آنها مشکلی ایجاد شود زیرا آنها خط مقدم جهان اسلام در مقابل اسرائیل هستند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد : به امریکایی ها توصیه می کنیم مسیری که انتخاب کرده اند را رها کنند رفتار آنها غیر عقلانی است و دکترین یک دست و 5 هندوانه آمریکایی ها قطعا شکست خواهد خورد لذا بهتر است امور منطقه را به خود کشورهای منطقه واگذار کنند تا صلح و امنیت و توسعه بجای تنش و جنگ و درگیری جایگزین شود.
 
وی درباره مواضع دولت ترکیه در قبال تحولات منطقه گفت: دولت ترکیه با تناقض آشکاری مواجه است که از سویی می خواهد به آمریکا نزدیک و از طرف دیگر خواسته های مردم خود را پیگیری کند . رضایی ادامه داد: متاسفانه آمریکایی ها راهی را به دولتمردان ترکیه نشان داده اند که به نفع ملت و دولت ترکیه نیست و این مسیری که پیش روی دولت ترکیه قرار داده اند تناقض منافع مردم ترکیه با آمریکا را حل نمی کند. دولت ترکیه اگر بخواهد خواسته های مردمش را دنبال کند باید راه دیگری را پیش بگیرد اگر بخواهد با امریکایی ها همکاری کند و خواسته مردم را عملی نکند با ناراحتی مردمش روبرو خواهد شد.

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 179255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران FR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    42 2
    خط قرمز ما باید منافع ملی ما باشه و نه هیچ چیز دیگری...
  • بدون نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    30 2
    خط قرمز ما مردم و منابع و منافع و مرزها ی جمهوری اسلامی است .
  • بدون نام MY ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    7 1
    جناب رضایی مملکت ما صاحب داره و ... ضمنا اگر به شما هست که مثل آرای خودت حتما میتونی از سوریه صیانت کنی. پس بیا دعا کنیم که هرچه زودتر مملکت به دست صاحبش (عج) برسه. آمین
  • بدون نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۷
    7 1
    ببین برادرم. ما در این کشورها منافع زیادی داریم ولی استفاده از خط قرمز برای کشورهای مستقل مارو یاد خط قرمز آمریکا در مورد اسراییل میندازه. خودت رو زود تصحیح کن.
  • بدون نام GB ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    30 2
    خط قرمز ما بايد امنيت مردم ايران و منافع مردم ايران باشد نه چيز ديگر.
  • بدون نام IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    22 3
    خط قرمز ما آینده فرزندان ایران است .سوریه و حزب الله متحدین سیاسی ما هستند و بی
  • بدون نام IR ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    14 4
    اونا عربند و ما ایرانی مارو چه به اونا اقای دکتررضایی
  • بنارويه.ك IR ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    6 15
    اگر خط قرمز ما سوريه.حماس و حزب الله نباشد و از آنها حمايت نمي شد حتما دشمن اقدام كرده بود وپله به پله پيش مي آمد . براي جنگ با دشمن كه نبايد در خانه نشست و منتظر بود كه دشمن به درب خانه برسد ديگر اقدام نمود .
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    16 4
    خط قرمز هر ایرانی فاع از تمامیت ارضی ایران، رفاه و آزادی های مدنی ایرانیان است جناب سردار نه چیز دیگری.
  • بدون نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    4 2
    تا کی می توانیم پشت این دو خط قرمز تزلزل و یک خط افراطی قایم شویم اگر شعار می دهیم باید وارد گود شویم اگر نه شعار بزرگ تر از توانمان هم ندهیم. ما هرگز قادر نخواهیم بود مثل حافظ اسد بگوییم منطقه را به آتش می کشیم چرا که آیین انقلاب و منش انقلابی مان این اجازه را نمی دهد به علاوه هرگز هم قادر نخواهیم بود که از سیاست های یک بام و دو هوای سایر کشورها بهره ببریم لذا است که یک راه می ماند آن هم جنگ رو در رو حال سووال این است آیا قادر به اداره ی همچون جنگی هستیم آیا ظرفیت های کشورمان اجازه می دهد تا پا در میان این رو در روی بگذاریم. و آیا این آخرین راه است؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    6 23
    نظر دهندگان عزیز که خط قرمز ایران را منافع ومرزهای ان میدانید اگر نگاه عمیق تری داشته باشید می دانید که حماس وحزب الله وسوریه خط مقدم دفاع از ایران هستند واگر انها نباشند ویا تضعیف شوند دشمن مستقیم به سراغ ایران می اید اگر مدعی روشن فکری وفهم سیاسی هستید بدانید علاوه بر مباحث اعتقادی در حمایت از مسلمین هزینه کردن توسط ایران در رابطه با همپیمانانش عاقلانه ترین کار در حفظ منافع ومرزهای عزیز ان می باشد مگر انکه عرق شما در دفاع از وطن غیر واقعی باشد
    • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
      6 3
      برادر عزیز که مدعی روشن فکری هستید ی بشار اسد نه از نظر اعتقادی با هم فکر است نه از سیاسی. قطعا با نظام سیاسی سوریه که بعثی و نشات گرفته از تمایلات کمونیستی آشنایید. اگر امروز بشار اسد با ماست فقط به دلیل لاعلاجی است .فردا که بشار اسد رفت چگونه جواب مردم سوریه را میدهید.این تنها به دلیل ضعف دیپلوماسیست.
  • امین IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    6 15
    خط قرمزماولایت است نه چیزدیگر
  • بدون نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    8 1
    خط قرمز ما منافع ملی ماست
  • بدون نام MY ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    12 2
    خط قرمز آنها هم ایران هست؟ آیا زمانی که صدام با آمریکا درگیر بود و بعد هلاک شد حماس برایش عزای عمومی نگرفته بود؟ سوریه چی؟ در زمان جنگ با عراق تنها فرصت طلب منطقه پدر همین بشار اسد بود که تا تونست با پول نفت ایران حال کرد. الان هم که در سوریه قیام هست میبینیم که مردم سوریه یک روز پرچم مقدس ما رو آتش میزنن و روز دیگه برای نظام تابوتی ساخته و آنرا تشعیع میکنند. حالا برو بگرد خط قرمزت رو یکبار دیگه پیدا کن.
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۸
    7 2
    بعضا بزرگانی اند دو تابعیتی و نیز مدیر و بخشهای مرتبط با اعتبارات. من بدبخت انگاه بیایم بجنگم و افراد دو تابعیتی میروند در دوره ناامنی زندگی کنند در امریکا و انگلیس و وقتی اوضاع ارام شد مجدد بیایند سر پستهایشان.
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    11 2
    خط قرمز ها جوان های بیکارند
  • بدون نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    9 2
    خط قرمز ها جوان های بیکارند
  • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    2 10
    با سلام. با عرض احترام و ادب به نظرات و عقاید شما عزیزان. اما باید بگم که این حرفای شما تا حدی غیر منطقیه. به قول دوست عزیزمون، ما که نباید بشینیم تو خونه و منتظر دشمن باشیم. همونجوری که آمریکا با کشورای دنیا متحد شده و دور تادور این مملکت ما پایگاه زده پس ما نباید بیخ گوش اسراییل پایگاه داشته باشیم و هر چند کم اما باز ترسی رو به دل اسراییل بندازیم ؟ اونم با همین خط قرمزهایی که شما قبول ندارید. خط قرمز ما سوریه و حزب الله است. مگه یادتون رفته جنگ 33روزه لبنان رو به جنگ غیر مستقیم ایران و اسراییل تعبیر کردن که اسراییل شکست مفتضحانه ای خورد و حساب کار خودشو از روبرو شدن مستقیم با ایران کرد. ما باید به مملکت خودمون برسیم اما موقعیت حساس ما تو خاورمیانه حمایت مارو از حزب الله و سوریه تایید میکنه
  • عادل عبدالملکی IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    0 8
    فقط چند کلمه برای دوستانی که شجاعت و رشادت برادر محسن رضایی این سردار دلاور اسلام را به یاد ندارند عرض کنم این عزیز بزرگوار سرداری از تبار مالک اشتر نخعیست و بدانید عزیزان این ارامش و این سربلندی کشورمان را امروز مدیون فرماندی بی نظیر محسن رضایی در هشت سال دفاع مقدس است به خداوند یکتا قسم بنده حقیر و شما که انجه را که نباید به این عزیز نسبت میدیهید از خداترسی ندارید همه چیز مان مدیون این سردار بزرگ و سایر رزمندگان دوران دفاع مقدسیم اگر امروز رهبر مان حضرت امام خامنهای امر بفرماید امسال محسن رضایی حاضرند هزار با در رکاب رهبر مان کشته و اگر زنده شود وباره در رکاب او خواهد به سخن ایشان که سخن رهیر مان است برای ما حجت است و خط قرمز ما همان است که ایشان فرمودند با دل جان برای ان جان را فدایش میکد
    • بدون نام MY ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۳۰
      5 0
      از خدا بترس نه از بنده خدا.
  • بدون نام US ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۹
    1 2
    اون عزیزانی که میگن خط قرمز ما منافع ملی ماست لطف کنند ومنافع ملی را تعریف کنند.
  • بدون نام IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۱
    2 0
    فقط بدونید ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران،که اگه خدای نکرده دشمن بخواهد به ایران حمله بکند دیگه نه جوان میماند نه عرب نه عجم پس باید واحد و و استوار پا به پای مسئولین نظامی و سیاسی کشورمان از ناموسها و و طن عزیزمان دفاع بکنیم_ مگه عراق ،افغانستان و دیگر کشورهای اشغال شده رو نمیبینید چه به روزشان آوردن_ آیا خود کشورهای اشغالگر راضی هستند کسانی به کشورشان تجاوز کرده و مال و ثروتشان را به غارت ببرند ، تورو به خدا کمی فکر بکنین دشمن در چند قدمی ماست !